Europa će davati superkredite za nabavku ekoautomobila i baterija
Odlična vijest za ljubitelje "čistih" auta, ali i za Matu Rimca. Europska komisija će 8. studenog objaviti prijedlog o iznimno povoljnom kreditiranju nabavke svih vozila čija je emisija štetnih plinova iznimno mala. Krediti bi trebali biti dostupni 2020., a neće se "subvencionirati" samo elektroauti, već i razvoj baterija
Ovo bi mogla biti odlična vijest ne samo za one koji vole moderne tehnologije koje se zasnivaju na ekološkoj upristojenosti, već i za Rimac automobile. Tvrtka Mate Rimca bavi se iznimno ozbiljno i razvojem i proizvodnjom baterija, a ova odluka Europske unije upravo bi takvim proizvođačima mogla uvelike olakšati posao.
Europska komisija će 8. studenog objaviti prijedlog o iznimno povoljnom kreditiranju nabavke svih vozila čija je emisija štetnih plinova iznimno mala. Krediti bi trebali biti dostupni 2020., a neće se "subvencionirati" samo elektroauti, već i razvoj baterija.
Prijedlog za uvođenje takozvanih "ugljičnih kredita", koji će se temeljiti na tome koliki udio automobila s malim emisijama proizvođač ima u svojim flotama, dio je planova smanjenja emisija CO2 najmanje 40 posto od razine iz 1990. godine, a sve to se očekuje do 2030. godine. Plan se odnosi 25 do 35 posto za osobne flote i 30 do 40 posto kako bi kombiji postali električni. I nije sve to namijenjeno samo tvrtkama. Na "subvencionirane" će kredite moći računati i obični građani.
Prijedlog trenutno ne odgovara proizvođačima automobila, koji su lobirali za smanjenje od 20 posto, ali Volkswagenov dizelski skandal započeo je ''anti-ICE'' proces pa na snagu stupaju oštrije mjere nad automobilskim emisijama.
Kako bi poboljšala infrastrukturu za naplatu električnih vozila, EU također predlaže oslobađanje 800 milijuna eura državama, regijama i gradovima kako bi proširili mrežu naplate i dodatnih 200 milijuna eura će se potrošiti za razvoj baterija između 2018. i 2020. godine.