BMW najavio 25 novih električnih modela u sljedećih sedam godina
Gotovo da više ni nema kompanije koja na sva zvona ne oglašava prelazak na električnu energiju, a tvrtka iz Munchena, koja je prošle godine prodala i više od 100.000 hibridnih vozila, sada se okreće 100 posto struji. Bez obzira na potencijal Europe, njezin cilj je Kina
Pripremio: Sven Stažić
BMW je jedan od onih koji su kročili među proizvođače električnih, plug-in i hibridnih automobila poprilično rano i to modelima i3 i i8. Njegova su specijalnost bili prvi pravi sportski hibridi . No u zadnje vrijeme čini se kako polako kaska za konkurencijom. Istina, počeo je proizvoditi hibridne sedane, poput modela 530e i 330e, no ti se automobili i dalje, unatoč tehnologiji prožimanja konvencionalnih agregata s elektromotorima, pretežito oslanjaju na benzin.
Konkurencija je uložila mnogo resursa u istraživanja novih tehnologija. Sve se to ubrzalo nakon skandala "dieselgate". Njime je započet rat protiv plinskog ulja koje je donedavno bilo prvi izbor pri kupnji novog obiteljskog ili poslovnog automobila. Osim štedljivosti u prvi plan dizelaše je gurala i autonmija, katkada veća i od 1200 kilometara. Volkswagen, koji je bio protagonist afere, okrenuo je pilu naopako i usprkos tomu što je godinama "jahao" na agregatima TDI, najavljivao je kako će do 2015. biti kompanija "full electric"! Od svih velikih komapnija samo Fiat otvoreno tvrdi da ne kreće u elektrifikaciju sve dok ne dobije jamstva politike da je to novi put i za automobilsku industriju. Njegovi čelnici otvoreno ukazuju na nedostatke električnih auta, prije svega na trenutačnu neisplativost proizvodnje. Toyota, koja je kraljica proizvodnje hibrida, osim struje gura i vodik u prvi plan. Stoga, kako stvari stoje, još uvijek nije jasno kako će se sve završiti.
Platforme za budućnost
No, polako ali sigurno, čini se da će se BMW potruditi u vezi s alternativnim načinima vožnje. Njemački proizvođač je nedavno najavio kako će uskoro prezentirati 25 novih automobila s električnim ili hibridnim pogonskim sustavom, do 2025. godine. Na pitanje hoće li biti više hibridnih ili električnih, nažalost ne znamo odgovor.
Napomenuli su doduše kako će novi automobili biti “Generacija 5” električnih automobila. Današnji automobili poput i3 i i8 još uvijek se baziraju na starijem programu “Generacija 4”. Mnogi dijelovi nove generacije bit će dvije CLAR platforme (za veće automobile) i FAAR koji omogućava upotrebu baterija različitih veličina.