Zlatni pir Jaguara slavi se u Parizu, baš tamo gdje je sve i započelo prije 50 godina, a fešta će biti glamurozna

Sve je započelo 1968. s Jaguarom  XJ Serije 1 i to baš u Parizu gdje će se za koji dan burno proslaviti 50. obljetnica kultne tvornice najprestižnijih luksuznih automobila. Paris Motor Show bit će poprište raskošne proslave, a sve je već započelo pokrenutom karavanom iz Jaguarove tvornice u Castle Bromwich-u do Sajma automobila u Parizu. Tamo ih čeka veliko iznenđenje, obljetnička edicija XJ50 za 2019.

Zlatni pir Jaguara slavi se u Parizu, baš tamo gdje je sve i započelo prije 50 godina, a fešta će biti glamurozna Jaguar
28. 9. 2018

Osam generacija kultnog modela Jaguara XJ-a vozit' će od Jaguarove tvornice u Castle Bromwich-u do Sajma automobila u Parizu! Na taj će se način proslaviti 50. obljetnice kultne luksuzne limuzine.  XJ je prvi puta pokazan na sajmu u Parizu 1968. godine i stoga je red da se Zlatni pir proslavi tamo gdje je sve i počelo, pred pola stoljeća u Gradu svjetlosti.
Slavljenička flota uključuje sve generacije XJ-a, kao i najnoviji model XJ50
Jedinstven konvoj posjetit će važna mjesta kao što je i odjel Jaguar Classic-a koji je posvećen očuvanju i obnovi automobilske baštine
Konvoj će također posjetiti Goodwood i Le Mans, lokacije koje su odigrale važnu ulogu u povijesti Jaguara i XJ.
Pogledajte razvoj Jaguara XJ od serije iz  1968. godine do današnjeg XJ50 na: https://bit.ly/2CF0Bnn

Tko zna što bi mislio danas o svojim automobilima Jaguarov utemeljitelj Sir William Lyons, jer njegova ideja sasvim sigurno nisu bili terenci, crossoveri, SUV-ovi..., već prestižne sportske limuzine za one koji znaju što valja i što nije stereotip. Danas je sve to i u jaguaru okrenuto naglavačke, a ne samo što su "mace" postale SUV-ovi, sve je veći naglasak i na struju.

Kako bi reagirao William Lyons da mu kažete da se u današnjim Jaguarima ne leži kao u bolidu, već sjedi kao u autobusu? Nezaboravni E-Type i XK obilježili su jednu sasvim drukčiju, luksuzniju i nadasve sportsku filozofiju među modernim automobilima. Mnogi ju nikada neće prežaliti, ali došla su druga vremena, a opstati se može jedino ako se ponudi točno ono što trenutačno kupci traže. Nažalost po izvornu ideju Sir Lyonsa, to više sportske limuzine nisu. Vrijeme je crossovera, a njegovi nasljednici u Jaguaru među posljednjima su koji su se ukrcali na vlak koji trenutačno juri najvećim brzinama u automobilskoj industriji.

Bila je prava hereza kad je pred dva desetljeća Alfa Romeo počela mijenjati znane i efikasne benzince s dizelskim motorima, 10 godina kasnije i Honda je učinila isto, izazvaši bujicu nezadovoljsta.

Porsche je u međuvremenu počeo raditi terence i SUV-ove, kao i brojni drugi specijalisti za sportive, a i limuzine. Svi su počeli raditi sve kad je Mercedes odlučio piliti naopako.

Ne samo što su odlučili raditi male aute, odlučili su i pogon im staviti sprijeda. Punih je deset godina trebalo još BMW-u da napravi isto. Započeo je istim receptom, pred četiri godine i to na Active Toureru, a sad slijedi prava lavina malih dragulja iz Munchena, koji imaju pogon sprijeda.

I zašto se onda čuditi što je Alfa napravila Stelvio, a Jaguar F-Pace. Kako stvari stoje pričat će se i o nasljednicima Sir Willaiam Lyonsa. Ian Cullum, čuveni engleski dizajner, učinio je sve da se Jaguarov SUV ipak "pošteno" razlikuje od konkurenata, da osim zaštitne maske i divlje mačke kao simbola tvrtke ima još štošta što se da povezati s prošlošću. Pedanterija, učinkovitost, vozne značajke…, sve to je još uvijek na cijeni u Jaguaru, iako se ne mora postidjeti ni svega što danas prodaje aute – od infotainmenta do aktivnih sigurnosnih sklopova.
Zanimljivi su ti Indijci koji su kreativnim Englezima dopustili da se igraju idejama, tehnološkim dosezima, ali ne i novcem. Jaguar je u njihovu vlasništvu i bez obzira na to koliko je to bilo odbojno engleskim puritancima pokazalo se dobitnom kombinacijom. Prepoznali su kako je to najbrže rastući segment i kako će se broj takvih vozila u sljedećih pet godina udvostručiti. Jedan od takvih je i Jaguar F-Pace 3.0 V6 AWD R-Sport čija je osnovna cijena 674.285 kuna.

Nakon Mercedesa, BMW-a, Porschea i tko zna već koga ne među proizvođačima sportskih limuzina napokon su i Alfa svojom Stelviom i Jaguar modelom F-Pace ispalili svoje adute među crossoverima, SUV autima kojima su se sve do pred koju godinu podsmjehivali. Novo je doba i stoga nije nimalo čudno što je i ovaj klasični proizvođač limuzina ulovio posve novi val.

KONVOJ IZ VELIKE BRITANIJE PREMA PARIZU ČINE:

·       Jaguar XJ Series I: 1968.

·       Jaguar XJ Series II: 1973.

·       Jaguar XJ Series II Coupé: 1973.

·       Jaguar XJ Series III: 1979.

·       Jaguar XJ XJ40: 1986.

·       Jaguar XJ X300: 1994.

·       Jaguar XJ X308: 1997.

·       Jaguar XJ X350: 2003.

·       Jaguar XJ X351: 2009.

·       Jaguar XJR575: 2017.

·       Jaguar XJ XJ50: 2018.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.