VW-u nitko ništa ne može - električni crossover s autonomijom od 500 km - svjetska premijera u Kini
Volkswagen je u Šangaju predstavio crossover I.D. CROZZ dokazujući kako je za njima afera "dieselgate", kako su spremni za prelazak na vozila koje pokreće električna energija i kako će do 2030. većina njihovih vozila biti s pogonom na obnovljive izvore energija - uz sve to u prvom su kvartalu ostvarili profit od 4,1 milijarde eure
Dečki iz Wolfsburga se ne šale. Sve više u zapečak guraju modele koje pogoni dizelsko gorivo, sve su udaljeniji od afere "dieselgate" koja ih je mnogo toga naučila. Nakon ogromnih penala koje su morali platiti zbog lažnog prikazivanja emisija štetnih plinova širom svijeta, okrenuli su se novim alternativnim pogonima - ponajprije onome na struju. Na ime kazni već su platili približno 15 milijardi eura, ni ni to ih nije pokolebalo. Ostvaruju iz kvartala u kvartal sve veće profite. Podatak da su u prva tri mjeseca 2017. zaradili 4,1 milijardu eura govori kako je "dieselgate" preboljen. Puni optimizma predstavili su u Šangaju I.D. CROZZ. Riječ je o crossoveru, za sada samo studijom elektro automobila s autonomijom od 500 km, s pogonom na sva četiri kotača, s opcijom autopilota. Ako nešto ne pođe po zlu, prvi bi se primjerci trebali očekivati već do 2020. godine. Njima nitko ništa ne može, jači su i od najviših mogućih penala. Osim alternativnog pogona i sve ostalo na ovoj studiji je avangardno.
Herbert Diess, predsjednik uprave marke Volkswagen pompozno je izjavio u prijestolnici kineske autoindustrije: „Do 2025. godine želimo povećati prodaju potpuno električnih vozila na milijun jedinica godišnje. I.D. CROZZ pritom preuzima ključnu ulogu. Proizvodnja će krenuti 2020. godine.“ Model sa 4 vrata prvi je električni crossover marke, coupé i SUV u jednome.
I.D. CROZZ je sportski, interaktivno koncipirani svestrani automobil bez emisija štetnih plinova, a i u gradskoj vrevi i na sportskim pistama. Sa snagom od 225 kW i najvećom brzinom od 180 km/h model I.D. CROZZ uspijeva prijeći čak 500 kilometara (novi europski ciklus vožnje) s jednim punjenjem akumulatora.
Uz pomoć sustava brzog punjenja (pri 150 kW istosmjerne struje) baterije za 30 minuta dostižu 80 posto kapaciteta. Dodirne li vozač na tri sekunde oznaku VW u kolu upravljača, studija će se prebaciti na potpuno autonomni modus „I.D. Pilot“ – I.D. CROZZ. Svi prikazani elementi i elementi za rukovanje ove studije su digitalni – smartphone na kotačima. Najvažnije informacije za vozača projiciraju se u njegovu vidnom polju pomoću proširene stvarnosti (augmented reality). Sve veći značaj ima funkcija upravljanja gestama. Na taj način aktivira se čak i novodizajnirano sjenilo u transparentnom panoramskom krovu; sjenilo omogućuje novi oblik ambijentalnog osvjetljenja – kako iznutra tako i izvana. Trajno dobru kvalitetu zraka u vozilu osigurava novi sustav CleanAir – neovisno o vanjskim uvjetima.
U modusu „I.D. Pilot“ ove „oči“ komuniciraju s ostalim sudionicima u prometu.
I.D. CROZZ kompaktniji je od najnovijeg serijskog SUV-a marke Volkswagen, novog Tiguana L (Kina) odnosno Tiguana Allspace (Europa). No unatoč tome ovaj CUV nudi jednako puno prostora. Razlog: I.D. CROZZ temelji se na novoj, inovativnoj arhitekturi Volkswagenovih električnih vozila sljedeće generacije. Moduli osovina i pogona pritom su pomaknuti prema van i vrlo su kompaktno građeni. Akumulator je čak u potpunosti integriran u podnici vozila. Konfiguracija sjedala nudi visoku varijabilnost. Tako nastaje optimalno iskoristiv prostor – veliki, novodizajnirani otvoreni prostor koji ruši granice između klasa vozila. A stražnji dio? On nudi dimenzije više klase. Želite li sa sobom ponijeti bicikl bez montaže nosača za bicikl? Nikakav problem. Jednostavno ga položite poprečno u stražnji dio vozila. To omogućuju površine za sjedenje stražnjih sjedala koje se mogu uspraviti i vrata koja se mogu (električki) široko otvoriti.