Vrijeme je za novi VW Golf GTI od kojeg se krv ledi u žilama - stiže možda i zadnja istinska benzinska kompaktna jurilica čija magična tri slova označavaju oktansko božanstvo
Novi Golf GTI Mk8 očekuje se i od 280 konja, a prva tizer slika otkriva samo dizajn. Ni prve informacije iz Wolfsburga nisu izdašnije. Svjetska premijera 3. ožujka u Palexpu na Geneve Motor Showu! Otkriveno je malo toga iz takozvane mehaničke palete za sada, no zato su dečkima iz Wolfsburga puna usta digitalizacije, autonomne vožnje, radara... Otvoreni prednji branik s GTI krilima i rešetkom saća, opcionalno osvijetljena prečka rešetke hladnjaka, GTI difuzor s lijevim i desnim stražnjim cijevima. Digitalni kokpit, novi višenamjenski sportski kožni upravljač s dodirnim upravljanjem, pozadinska rasvjeta u 32 boje, uključujući GTI-specifičan način rada. Volkswagen Golf R opremljen je automatskim mjenjačem DSG i pogonom na sve kotače, a uz manju težinu i dodatnu dozu snage ubrzava do 100 km/h za manje 4,5 s. Najveća brzina iznosi impresivnih 270 km/h.
Kažu u Volkswagenu kako su stvorili "visokotehnološki sportski automobil u digitalnom dobu". Još nisu otkrili ono što je tradicionalnim oktanoljupcima najznačajnije. Kriju k'o zmija noge snagu GTI-ovog turbo motora. Ipak, vele kako će "nadmašiti očekivanja", a najugroženiji bi trebao biti Ford Focus ST. Otkriveno je malo toga iz takozvane mehaničke palete za sada, no zato su dečkima iz Wolfsburga puna usta digitalizacije, autonomne vožnje, radara... Kažu, bez vozačevih ruku na upravljaču i gotovo posve autonomno, osma će generacija kultnog sportaša moći juriti samostalno i do 210 km/h! Nekad su prije predstavljanja pričali o turbacima koji razvijaju 230 KS u GTI, a u još nabrijanijoj R verziji i gotovo 300 konja, a koje su gurali i u Audi S3... Tiptronic automtiku, okretni momenat od 5500 do 6000/min, Bilstein opruge, dvolitarski turbak... sada mijenjaju posve drukčiji aduti. Nove generacija više se pale na digitalizaciju, na toutch screenove, autonomnu vožnju, aktivne sigurnosne sustavu, vrhunski HI-FI... Stoga kad u pvom retku objave o dolasku posve novog "mačka" iz Wolfsburga pročitate kako će imati poznate karirane presvlake sjedala VW, koje su se prvi put pojavile iz originalnog GTI-a iz 1976. godine, onda se zapravo zapitate kamo je to otišla autoindustrija. Još da su navalili i s električnim izvedbama, bio bi to istinski salto mortale. Kako god, Golf GTI već pune 44 godine žari i pali među kompaktnim nabrijanim tvorničkim jurilicama. Tako će sigurno biti i ovaj put i tako će sasvim sigurno GTI verzija imati znatno iznad 240 konja, neki spominju čak i 280 konja. Ona s oznakom R mogla bi i do 333 konja. No otom potom. Stršimo se još koji dan do početka Geneve Motor Showa kada će većina karata biti otkrivena. Pomalo neobično, ali više nalikuje posljednjem i često zadirkivanom dizelu GTD, uključujući i njegov ogromni donji dovod zraka koji isporučuje pet pojedinačnih LED svjetla elementi unutar šesterokutne rešetke. Novi Golf GTE plug-in hibrid već razvija 242 KS, tako da je za pretpostaviti kako će novi GTI imati najmanje 250 konja u samom početku. Valja konkurirati i snažnijim rivalima, kao što su Honda Civic Type R i Renault Megane R.S. I standardni GTI i GTI TCR upotrebljavat će istu šasiju i ovjes. Dakle, MacPherson-ove nosače sprijeda i sustav s više veza sa stražnje strane. GTI TCR nudit će se s mehaničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Kao i do sada, nudit' će se šesterostupanjski ručni mjenjač, s mogućnošću još jednog stupnja prijenosa i to s dvostrukim kvačilom. Jedna značajna razlika između novog i GTI-ja je Mk8 koji će biti dostupan samo s pet vrata. Sedma generacija nije bila imuna na pad prodaje varijanti s troje vrata. Prve isporuke stižu već na proljeće, najkasnije početkom ljeta, a u Hrvatskoj najvjerojatnije stiže na jesen, najkasnije do kraja godine. Očekuje se blago povećanje cijena. Osnovna verzija ne bi trebala biti iznad 35.000 eura.
Volkswagen si ne može priuštiti promašaj s GTI. Držat će se oni provjerenog recepta starog modela, sa setom većih alu felgi, donjim bočnim spojlerima i novim spojlerom prtljažnika. Tajna uspjeha GTI-a je u tome što se njegov DNK nikad nije promijenio. Čist dizajn, pogon na prednje kotače, najbolji benzinski motor, saliveni mjenjač, crvene pruge na rešetki hladnjaka i karirana sjedala navlake. Golf GTI je postao ikona! Volkswagen ga je kroz povijest neprestano nadograđivao. Uvijek je bio inovativan, a tako je i s novom, osmom po redu serijom Golfa GTI. Volkswagen je posebice ponosan na digitalizaciju novog modela čija će svjetska premijera biti za koji dan na Geneva Motor Show-u.
- GTI dizajn: Otvoreni prednji branik s GTI krilima i rešetkom saća, opcionalno osvijetljena prečka rešetke hladnjaka, GTI difuzor s lijevim i desnim stražnjim cijevima
- GTI nove generacije: digitalni kokpit, novi višenamjenski sportski kožni upravljač s dodirnim upravljanjem, pozadinsko osvjetljenje u 32 boje, uključujući GTI-specifičan način rada
- GTI vrijeme: Svjetskom premijerom u Ženevi Volkswagen počinje odbrojavanje do lansiranja novog Golfa GTI u drugoj polovici godine
Kad je Volkswagen prije 45 godina na Međunarodnom salonu automobila (IAA) u Frankfurtu pokrenuo prvi Golf GTI, nitko nije mogao naslutiti da će tri slova G, T i ja nastaviti identificirati ikona. Ali upravo se to dogodilo. Svatko tko danas govori o GTI-u govori o ikoni: Golf GTI. Sada Volkswagen predstavlja osmu generaciju ovog svjetskog uspjeha na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi od 5. do 15. ožujka. To označava pokretanje čistog, inteligentnog i vrhunskog visokotehnološkog sportskog automobila za digitalno doba.
Novi Golf GTI jedan je od prvih kompaktnih sportskih automobila koji putem Car2X-a komunicira s drugim vozilima, podižući sigurnost na potpuno novu razinu. Kao prvi sportski automobil u klasi, Golf GTI može se voziti s Travel Assistom do brzine od 210 km / h. Ovo je prva generacija Golfa GTI koji ima potpuno digitalizirani unutarnji krajolik zaslona i kontrola. Nova generacija također ima crvenu traku na rešetki hladnjaka i opcionalnu LED traku integriranu u dnevna svjetla.
Isporuka snage GTI turbo motora nadmašit će očekivanja. Isto se može reći i s pokretačkim mehanizmom, koji vozač može precizno postaviti s novom DCC generacijom (prilagodljivo upravljanje šasijom). Neke su stvari ipak ostale iste: savršena ergonomija standardnih kariranih sportskih sjedala.