Vozili smo: Škoda Kodiaq - 7 sjedala i za 7 divova! Prostranost. Za sve.
U Njemačkoj početni model Kodiaqa košta dobre 42 tisućeeura! Dakle, druga generacija je pred vratima. Moderniji, veći, prostraniji, hibridizirani i digitalizirani. Ali ući će u velike cipele svog ultrauspješnog prethodnika. Ali izgledi su dobri...
Napisao: Matjaž Korošak
Iako je Škoda u posljednjem desetljeću imala podosta uspješnih modela, izniman uspjeh doživio je Kodiaq koji je zaorao ledinu u segmentu velikih sportskih ili terenskih terenaca (SUV). Ne samo na našem tržištu, gdje se prodavalo kao alva, nego iu Europi. S gotovo 840.000 prodanih primjeraka, naravno, poništili su sumnje konkurencije, koja je od predstavljanja prvog sedmerosjeda, odnosno SUV-a s češkog tržišta u lipnju, postavila prilično visoko. No, na međunarodnoj prezentaciji vozila u toploj Barceloni moglo se osjetiti i čuti uvjerenje svih predstavnika tvornice da će i pridošlica uz sva ažuriranja, iznimnu digitalizaciju i hibridizaciju postići uspjeh i slavu modela na odlasku.
Nešto o tehnikalijama za početak
Naravno, već ste dosta čitali o Kodiaqu, pa samo nekoliko detalja da osvježite pamćenje. Druga generacija također je nastala na MQB platformi i ostao je osnovni dizajn - dakle sličan je, tj. individualno, montiranje kotača, međuosovinski razmak je također identičan (2,97 metara), ali je zato vanjski imidž malo narastao, jer pridošlica u dužinu mjeri 4,758 metara, što je oko 6 cm više. I to su dragocjeni centimetri koji se vide u drugom (i trećem) redu sjedala jer je dobio samo stražnji prevjes. Zato je i prtljažni prostor zaista impresivan - može 'progutati' čak 910 litara. prtljage u verziji s pet sjedala – naravno s potpuno pomaknutom naprijed stražnjom kliznom klupom. Sa sedam sjedala ostaje još za 340 litara, a s preklopljenim stražnjim klupama gotovo dva kubika!
O konceptu dizajna nema smisla trošiti previše riječi – naravno, Kodiaq je ostao prepoznatljiv kao – Kodiaq, ali i iz nilskog konja jasno je da je riječ o novom modelu, s većom i izražajnijom maskom, dvostrukim svjetlima, izrazito isklesan poklopac motora, kao i izdašniji i ravniji stražnji stup, što Kodiaqa čini nešto elegantnijim, čak i nižim. Naravno, dizajn i transformacija prednjeg dijela nije bila samo estetske naravi – koeficijent otpora zraka sada iznosi povoljnih 0,28. Što je, naravno, ključ male potrošnje.
5 pogonskih mogućnosti, dva hibrida i 4x4
A kad već spominjem potrošnju – prvi put su u Kodiaqu dva hibridna sustava. Blagi hibrid kombinacija je 1,5-litrenog TSI četverocilindraša i alternatora pokretanog remenom koji (uz dodatni okretni moment od 56 Nm) pomaže pri pokretanju i ubrzanju. Sposoban je za 110 kW, ali je povezan - kao i svi modeli - samo s DSG mjenjačem. Naravno, radi se o istom motoru kakav već poznajete iz Superba i Passata. Začudo ostavlja pristojan dojam i u velikom i gotovo 1,6 tona teškom Kodiaqu. Odgovarat će, naravno, suzdržanim vozačima koji traže tihu i udobnu vožnju. U takvom režimu vožnje i potrošnja zna biti ugodno niska, ispod osam litara. Pa drugi je plug-in hibrid, koji naravno nudi i odlučnije mogućnosti. Opet - i u ovom slučaju sustav je već poznat iz spomenutih modela, a 150 kW je sistemska snaga 1.5 TSI motora i e-stroja, koji je ugrađen u kućište (šestostupanjskog) DSG mjenjača. S baterijom ispod stražnjih sjedala, koja može pohraniti gotovo 26 kWh energije, doseg bi trebao biti veći od 100 km. Ugodno i brzo odlučno može voziti ovaj PHEV, koji ne odolijeva ni odlučnijem ubrzanju u 'električnom' modu. Da, osjeti se neka dodatna masa (oko 250 kg) tijekom dinamične vožnje, ali novi sustav amortizera DCC Plus prilično dobro kompenzira tu masu pri brzim promjenama smjera. I inače, ovaj novi, dvoventilski sustav u amortizerima je snažniji i vrijedi svake lipe!
Uz spomenuta dva, u ponudi će biti i snažniji dvolitreni TSI sa 150 kW (194 KS, kasnije) te dva dvolitrena TDI stroja. Osnovni će vjerojatno biti i najtraženija opcija - 110 kW (150 KS) zbog izdašnog okretnog momenta (360 Nm) čini se doista idealnim spojem performansi i potrošnje, uz ugodan trzaj u leđa i potrošnja koja zna biti i ispod šest litara. Pa, snažnija izvedba sa 142 kW kombinirana je s dobro poznatim pogonom na sva četiri kotača 4x4 (sa spojkom ispred stražnjeg diferencijala), koji nadasve nudi mnogo zabave i prianjanja pri vrhunskim ubrzanjima.
Odlična kabina i kbvalitetni materijali
Unutrašnjost je također potpuno preuređena, uključujući i mjerače koji su sada standardno digitalni (tzv. virtualni kokpit) i podesivi na 10-inčnom ekranu, a desno od njega nalazi se 13-inčni infotainment zaslon s jednostavno i user-friendly sučelje, a ispod njega tri okretna, osobna i višenamjenska sklopka. Namijenjen upravljanju temperaturom, grijanjem i ventilacijom sjedala (lijeva i desna tipka) kao i programima vožnje, glasnoćom sustava, navigacijom, brzinom ventilatora i smjerom strujanja zraka (vozač može odabrati četiri od šest opcija). Rotacija znači odabir, a klikom možete odabrati program koji se pojavljuje na ekranu. Ugodno, brzo, učinkovito. Inače, ručica mjenjača sada je uz upravljač (sjećate se Superba i Passata?) pa je središnja konzola ugodno pročišćena s više od dvije litre spremišta (ispod klizne pregrade) i dva pretinca za odlaganje i ( beživotno) punjenje telefona (sada i s ventilacijom).
Uporabljeni materiali so prijazni do uporabnika
Odabir materijala, tekstura, boja i oblika interijera također je zamjetna nadogradnja. Moguće je birati između četiri linije uređenja interijera (Design selections), što utječe na različite dekore presvlaka, teksture materijala, presvlake, boje itd. Sretno i ugodno usklađeno, a prije svega i prijateljski na dodir. Doista ima malo tvrde plastike koja dolazi u dodir s dlanovima, posebno sprijeda. Pa, možda je malo više ovog materijala na stražnjim sjedalima. A kada je riječ o stražnjim sjedalima, prostranost je poslovično iznimna, čak i za visoke ljude sjedi se ugodno, čak i zbog nagiba, a ulazak je dovoljno lagan. Sedam sjedala je i dalje opcija i iako Škoda kaže da je poboljšala prostor za glavu straga, nažalost nisam vidio niti vozio ovu verziju na lansiranju.