Vozili smo se: Novi Kawasaki Z900/Z900 SE (2025) - definicija 'naked'. Dojmovi s ceste - uglancan točno gdje treba!

U Španjolskoj smo testirali temeljito obnovljeni Kawasaki Z900. Ne samo da ide u korak s vremenom, nego je ravno na čelu kolone najpopularnije klase.

Očekivanja kupaca u ovoj klasi danas su veća nego ikad prije, pa ne čudi više promjena u odnosu na prošlogodišnji model nego što biste očekivali...

Ima ih svakako dovoljno da se ovaj put povede priča o novoj, trećoj generaciji ovog popularnog modela.

Vozili smo se: Novi Kawasaki Z900/Z900 SE (2025) - definicija 'naked'. Dojmovi s ceste - uglancan točno gdje treba! kawasaki
13. 2. 2025

Napisao: Matjaž Tomašić

Benidorm, Španjolska: Kawasakijeva prva ovogodišnja međunarodna prezentacija novog modela obilježena je niskim zimskim temperaturama. A kako je glavni protagonist događaja bio ogoljeni Kawasaki Z900, možete zamisliti da će dan biti sunčan, ali može biti i vrlo naporan. Pa temperaturu prema podnevu nije diglo samo sunce, već i spoznaja da je Kawasaki Z900 u svojoj biti ostao onakav kakav je i bio - motocikl namijenjen vozaču i užitku u vožnji.

No kako se motociklistička zajednica u klasi ogoljenih motocikala, unatoč inzistiranju da je manje više, ipak mijenja, valja priznati da i puna mjera moderne elektronike, ako je naravno izvrsna, povećava užitak i veselje u vožnji, a ne obrnuto.

Elektronika je područje gdje je Kawsaki Z900 iz 2025. godine napravio najvažniji korak naprijed u odnosu na prošlogodišnji model. Jer inzistirati na tome da su za brzu (ili dinamičnu), sigurnu i pouzdanu vožnju svi potrebni senzori serijski ugrađeni u vozačeve dlanove, laktove i sve ostale zglobove tijela, danas više nije najrazumnije.

 

Ne samo u korak s vremenom, nego ravno na čelo kolone

Kawasaki Z900 je od ove godine jedan od najnaprednijih motocikala u svojoj klasi što se tiče elektronike. Nije da prethodni model nije bio dovoljno bogat na ovom području, no ovogodišnja nadogradnja ipak predstavlja veliku razliku. Za početak, Z900 je dobio 6-smjernu IMU jedinicu koja omogućuje nadogradnju praktički svih pomoćnih i sigurnosnih funkcija. Stoga u svojim izračunima može uzeti u obzir kut nagiba motocikla, asfaltnu površinu i prilagoditi uvjetima na cesti kako osjetljivost sustava protiv blokiranja kotača (Cornering) tako i intervencije inače podesivog KTRC sustava za kontrolu proklizavanja stražnjeg kotača. Po prvi puta, zahvaljujući najsuvremenijem elektroničkom paketu na modelu Z900, tempomat i dvosmjerni quickshifter dostupni su kao standard, a popis sitnica koje do sada nisu bile dostupne na Z900 upotpunjen je USB-C utičnicom i aplikacijom koja omogućuje glasovnu komunikaciju s motociklom. Tako će vas, primjerice, Z900 o tijeku rute obavijestiti ne samo putem 5-inčnog zaslona u boji, već i glasom. Štoviše, takozvana 'Glasovna naredba' može prepoznati 20 vaših pitanja ili naredbi na sedam različitih jezika, putem kojih se možete raspitati o mogućnostima zaustavljanja ili jednostavno nekom naredbom promijeniti način rada i odziva motora, primjerice iz programa Sport u program Kiša.

 
Tehničke promjene za model 2025. godine

Naravno, elektronika je samo prvi dio koji je dobio zamjetne i konkretne promjene. Mehanička i tehnička osnova treće generacije modela Z900 uvelike se temelji na prethodniku, ali to je samo zato što je bio izvrstan. Što se tiče same pogonske jedinice, provjerenog i pouzdanog četverocilindraša od 948 kubičnih inča sa 16-ventilskom tehnologijom, inženjeri su se fokusirali uglavnom na usisni sustav. Promjenom profila bregastih osovina pobrinuli su se da se ventili otvaraju za nijansu manje nego prije, ali su istovremeno povećali brzinu strujanja zraka i ispušnih plinova, što pozitivno utječe na odziv motora, potrošnju (koja bi trebala biti niža za čak 16 posto) i, naravno, čistoću ispuha (Euro5+ standard). Motor je izgubio jednu 'konjsku snagu' i 1 Nm okretnog momenta, no s deklariranih 124 'konja' (91 kW) i 97,4 Nm okretnog momenta i dalje se može smatrati jednim od snažnijih agregata u klasi.

Iako su geometrija okvira i međuosovinski razmak ostali isti, većina onoga što se dogodilo u ovom području bilo je na stražnjem dijelu okvira. Tamo su ga malo spustili i tako dobili nešto više manevarskog prostora za određivanje raspona udaljenosti sjedala od tla. U osnovnoj izvedbi za europsko tržište sjedalo je od tla udaljeno 830 milimetara, no istovremeno je u odnosu na prethodnu bogatije podstavljeno i udobnije.

Ovjes je u osnovi ostao nepromijenjen, ali ima drugačiju konfiguraciju, što je, kako kažu u Kawsakiju, poboljšalo performanse, posebice u povratku, a samim time motocikl na lošijim podlogama kroz zavoje prolazi još mirnije nego što smo to navikli kod modela druge generacije. Poboljšali su i kočioni sustav koji sada na osnovnom modelu također ima serijski radijalni angažman.

Novi sofisticirani dizajn i plemenita SE serija

Niti jedna obnova, pogotovo ako je riječ o modelu nove generacije, ne prolazi bez temeljitog osvježenja vanjskog imidža. U principu, za ogoljene motocikle bih mogao napisati da je uloga dizajnera nešto manje važna od uloge onih koji se bave slikom same tehnike i mehaničkim detaljima motocikla. Pa, sa Z900 dizajneri su dokazali da i oni (ili uglavnom) mogu dati značajan doprinos konačnoj slici motocikla. Kawasaki Z900, karakteristične njuške i skladnih linija, apsolutno je među najljepšim modernim 'golim' motociklima. Karakteristična svjetlosna shema u obliku slova Z nestala je sa stražnje strane, ali je novi svjetlosni potpis itekako prepoznatljiv pa će Z biti vrlo teško zamijeniti nekim drugim modelom.

Ako govorimo o dizajnu, potrebno je spomenuti i novi 5-inčni TFT ekran u boji, koji omogućuje dva različita prikaza podataka (plus dan/noć), među kojima je posebno zanimljiv onaj sportskiji, sa središnjim prikazom nagiba motocikla, koji pomalo podsjeća na kokpit aviona. Što se tiče dizajna i atraktivnosti novog Z900, osim nekih elemenata koji moraju biti prisutni zbog homologacije (npr. reflektirajuća tijela), stvarno nemam mjesta za komentar. Ipak, vjerujem da bi nakon mnogo godina više-manje slične grafike u boji, kupci mogli biti sretni vidjeti malo raznolikiju paletu boja.

Kako i priliči ogoljenom motociklu koji ne skriva svoj sportski karakter, novi Z900 dostupan je i u SE verziji. Namijenjen je izrazito sportski orijentiranim vozačima i razlikuje se od osnovne verzije po prestižnijim komponentama. U ovoj verziji, prednja kočnica je kombinacija Nissin glavnog cilindra i Brembo kočione čeljusti. Za još više osjećaja pri mjerenju sile kočenja dodane su metalne kočione cijevi. U paketu SE kod Kawasakija dodaje se posebno sjedalo, a naplatci su obojeni u plemenito zelenu boju. Prednja vilica, koja je inače ista kao i kod standardnog modela, kod SE je zlatne boje i omogućuje više podešavanja, a glavna komponenta kod SE modela svakako je stražnji Ohlins amortizer serije S46. Zbog nabrojenih komponenti SE je od standardnog teži za dobar kilogram i skuplji za nešto manje od dvije tisuće (12.306,00 EUR).

Na predstavljanju u Španjolskoj novinari su testirali standardni model koji je znatno jeftiniji (osnovna cijena 10.324,00 eura). A ako me pitate isplati li se dodatno platiti za SE paket, moj najiskreniji odgovor bit će otprilike u smislu da, iako finoća ne škodi, nije apsolutno potrebna u slučaju Z900, jer čak i sa standardnom konfiguracijom ovjesa i kočnica, ovaj motocikl se odlično vozi.

Dojmovi s ceste - uglancana točno gdje treba

Kawasaki Z900 je, unatoč tome što ih je od 2003. godine, kada je na tržište došao Z750, na europskom tržištu prodano više od 300.000, vrlo specifičan motocikl. Želim reći, kada se obnavlja motocikl kao što je Z900, a ne na ono što bi se moglo poboljšati, potrebno je fokusirati se na to da se ništa ne uništi.

Pa, nakon prvih nekoliko kilometara bilo je vedro. Kawasaki nije pogriješio u obnovi cijenjenog Z900. Ovdje je, naravno, potrebno uzeti u obzir činjenicu da kupci ovog motocikla ne mare puno za sitnice poput zaštite od vjetra ili udobnosti na stražnjoj klupi. Njihova pažnja i entuzijazam uvijek su bili usmjereni na vozne karakteristike, odziv, upravljivost, sportski temperament i, naravno, poslovičnu Kawasaki kvalitetu. Naravno, kvaliteta u cjelini i kvaliteta pojedinih komponenti, elektronike i sustava pomoći. Jer Kawasaki nije od onih koji će nešto ugraditi na motocikl samo zato što to drugi imaju. 

Ukratko, položaj vozača za volanom malo je drugačiji u odnosu na prethodni model. Vozač sjedi više pa će, osim ako nije previsok, njegov stav biti pomalo agresivan. Upravljač nije jedan od najširih, ali omogućuje trenutno slanje signala na prednji kotač, što je naglašeno u jednoj od najcjenjenijih voznih karakteristika modela Z900 - brzim promjenama smjera i agilnosti. Mislim da na sjedalu ima dovoljno mjesta i za vozače koji prelaze visinu od 190 centimetara, a tome je prilagođen i naglašeni kut koljena na spremniku goriva.

Očekivao sam da će četverocilindraš biti prigušeniji u odnosu na prethodnika zbog usklađenosti sa standardom Euro5+, ali nije tako. Novo, motor linearnije razvija snagu pri niskim i srednjim okretajima, a zadržao je i eksplozivnost pri prijelazu na više režime vrtnje glavne osovine. Možda je taj prijelaz nešto manje izražen, ali ipak postoji, a to je ključno za motocikl s tako sportskim prizvukom. Odličan motor, bez sumnje, koji zadovoljava sve potrebe dinamičnog vozača, ali pritom razmazi lijepim zvukom koji posebno dolazi do izražaja u vozačkom dijelu zbog usisnog sustava.

Izvrsnost motora dodatno je naglašena u kombinaciji s mjenjačem čiji su zupčanici osjetno raspoređeni (desni i ostali nešto kraći) te zbog bogate zalihe momenta dopušta i lijenost pri šaltanju. Tu bih opciju rado koristio da pametni Kawasakijevi inženjeri nisu mjenjaču dodali dvosmjerni quickshifter, koji je vjerojatno jedan od najboljih uopće. Radi glatko, brzo i precizno, bez obzira na broj okretaja i bez obzira na smjer prebacivanja. Reći ćete da uvijek hvalim Kawasaki mjenjače. I imaš pravo. Uostalom, i drugi imaju izvrsnih, ali ostaju više-manje isti. Kawasaki iznenađuje svakom generacijom i svakim modelom
.

Kao što sam već rekao, nisam posve siguran da je doplata za SE paket opreme koji donosi bolji paket ovjesa apsolutno potrebna. Zato što je standardna konfiguracija na španjolskim zavojitim cestama, gdje ne manjka besprijekorno asfaltiranih ili ozbiljno istrošenih dionica. Istina je da tehničari svaki testni motocikl namještaju prema visini i težini nas vozača, ali na kraju krajeva, to za vas može učiniti i vaš serviser, ili netko tko zna kako se radi. Ovjes reagira brzo i guta duže neravnine ugodno mekano za segment, no kod kraćih neravnina zbog brzine vraćanja može se osjetiti i udarac u leđa. U svakom slučaju, sumnjam da ćete svoj Z dotjerati do krajnjih granica na cesti gdje vam stvarno treba ili iskoristiti potencijal snažnijeg ovjesa iz paketa SE.

Elektronika koja upravlja radom sustava pomoći radi na doista visokoj razini pa novi Z neće biti teško voziti vrlo brzo. Biciklizam je vrsta koja može opraštati pogreške iu kombinaciji sa 6-smjernim žiroskopom moći će riješiti mnoge zagonetke. Ipak, važno je biti oprezan s pretjerivanjem. Unatoč svemu, Z krije nešto od vraga i može brzo podići prednji kotač od tla pri punom gasu u prvoj i drugoj brzini. Olakšanje u prednjem dijelu osjetit ćete i ako snažno otvorite gas pri ubrzavanju iz zavoja. Ovdje nema potrebe brinuti za Z, jer će on ostati miran i stabilan. Primjerenije je pitanje kako će vozač reagirati. Uglavnom, međutim, Kawasaki Z900 nije motocikl za potpune početnike. Odnosno, ako slučajno želite verziju sa smanjenom snagom motora (pitajte uvoznika DKS d.o.o.).

Suština je da je novi Kawasaki Z900 motocikl u kojem su inženjeri mogućnosti koje donosi suvremena elektronika, ali i ograničenja koja donosi zakonska regulativa i potreba za razumnom cijenom, uspjeli na vrlo demonstrativan način uklopiti u pristupačan i povoljan proizvod u odnosu na konkurenciju, koji je čak i jeftiniji u odnosu na svog prethodnika. Istovremeno, to je i transparentan prikaz napretka i poboljšanja s jedne strane, kao i tvrdoglavo inzistiranje na kvalitetama koje su već prije više od dvadeset godina 'brand' Z pozicionirale zauvijek u udžbenike automobilizma.

Cjenik - Kawasaki Z900 / Z900 SE

Z900                                             10.324,00 EUR

Z900 se                                         10.614,00 EUR

Z900 SE (Ohlins)                         12.306,00 EUR

 

ZASTOPA: DKS d.o.o. u Sloveniji

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.