VOZILI SMO: Mercedes-Benz AMG GT S

Mercedes-Benz AMG GT S nije samo nevjerojatan za gledanje već je jednako takav za slušanje, uživanje i vožnju!

VOZILI SMO: Mercedes-Benz AMG GT S Zoran Levačić
15. 1. 2019

Vrlo vjerojatno svi mi imamo neku listu želja, naravno neispunjenih… red je onda ispuniti jednu od njih!

Zahvaljujući našoj partnerskoj tvrtci Luxe Rent Zagreb, koja se bavi najmom luksuznih i rijetkih automobila naše želje postale su ispunjene. Prvi na listi želja pravi je dragulj na četiri kotača sa nišanom na nosu – pogađate!? Riječ je naravno o modelu iz naslova – Mercedes-Benz AMG GT S!

Predivno mirno subotnje jutro sa suncem na obzoru proparala je grmljavina, grmljavina teške njemačke artiljerije, a na našem stolu pored jutarnje kave našao se ključ njemačke zvijezde.

Kavu naravno nismo popili do kraja, jer želja za čim bržim sjedanjem za upravljač ovakve „igračke“ bila je veća i od zaista potrebnog jutarnjeg razbuđivanja kavom. Između ostalog, tko se još razbuđuje kavom ako pored kave stoji na raspolaganju ključ za buđenje petstotinjak kljusadi spremnih na jutarnji galop gradom!?

Nema zadržavanja uz auto i divljenja njegovim linijama koje su savršenu figuru ovog atlete naglasile u svim segmentima. Počevši od velike rešetke hladnjaka upotpunjene moćnim usisima na krajevima branika (uvjeren sam kako se u njih mogu sakriti i susjedove mačke) do dugačkog prednjeg poklopca motora do na oko male kabine i zaobljenog no širokog stražnjeg kraja na kojem su se smjestili vodoravno polegnuti LED farovi i dvije ispušne cijevi (na svakoj strani po jedna).

Odmah kod sjedanja za upravljač izrazito lako se pronalazi vozačka pozicija sa pogledom na impresivni poklopac motora, hrpu AMG amblema ali i tipki orijentiranih na performanse vozila, a smještenih na središnjem tunelu oko mjenjača. Tipka za podešavanje ovjesa i nama najzanimljivija koja je odmah upala u oko svakako je bila ENGINE START/STOP za pokretanje zvjeri.

Wow! Pa to ne reži nego grgoće, a iako pola kvarta spava spremno selimo prst na desnu stranu središnjeg tunela za tipku koja otvara klapne na ispuhu i budi ih.. ionako nema smisla da pored nas ovako razbuđenih ostatak kvarta mirno spava, zar ne!?

Mjesta unutar kabine ima začuđujuće mnogo iako je riječ o dvosjedu, a materijali, bogata oprema i odlična završna obrada definitivno zaslužuju Mercedesovu sjajnu zvijezdu.

No, vratimo se na ispuh! Mercedes-Benz AMG GT S – od trenutka kada čujete te dvije riječi znate da je ozbiljan automobil, glasan je dakle čak i kada je zaustavljen. Stoji mirno i grglja, ne radi ništa, a zapravo plaši djecu.. vrlo vjerojatno i one susjedove mačke koje više ne bi pomišljale spavati u čoškovima branika…

To duboko grgljanje dolazi iz V8 motora koji iz četiri litre obujma potpomognut sa 2 turbo punjača daje impresivnih 510 KS. Impresivno zvuči čak i dok ovo čitate, a sad zamislite koliko je impresivno u živo! Automatski 7-stupanjski mjenjač i stražnji pogon savršeno se uklapaju u ovu priču dok sprint s mjesta stajanja do 100km/h odrađuje u respektabilne 3.8 sekunde. Pri punom gasu s otvorenim klapnama na ispuhu osim buđenja pola kvarta Mercedes-Benz AMG GT S zvuči kao pravi muscle car.

Vrijeme je za vožnju, no sjećate li se AMG SL65? Teorija je išla nekako ovako: Uzmemo obični SL i ubacimo mu snažan motor uz rezultat hrpe snage no mizernog užitka u vožnji. Vrlo vjerojatno imamo istu priču i ovdje, ipak je to Mercedes!

Grrr, već nakon prvog kilometra počinjem se smijati prvenstveno sebi zbog glupe teorije, a zatim zadovoljstva i užitka u vožnji AMG GT S-a. Ovaj automobil zaista pruža užitak vožnje na razini bilo kojeg Ferrarija, Porschea, Lamborghinija.. zapravo, užitak u vožnji je najbolji dio Mercedes-Benz AMG GT S-a!

Stabilan, čvrst, spreman na sve zadatke koje poželite i to gotovo na svakoj brzini koju možete zamisliti… u svim režimima vožnje automobil poslušno bez ikakvih naznaka drame odrađuje zadano.

Nakon obilaznice i prigradskih praznih prometnica vraćamo se u grad i događa se nešto nevjerojatno! Vraćamo ovu beštiju u normalan način rada te zatvaramo klapne na ispuhu i ovjes prebacujemo u comfort… WOW!!! Potpuna udobnost na razini top limuzinskih izvedbi Mercedesa!

U pravilu, ovaj automobil ima dvije vrlo različite osobnosti. Tu je AMG GT S koji će vas odvesti od točke A do točke B, pa čak i kroz gradsku gužvu u potpunoj udobnosti bez mrvice napora, neugodnog skakutanja na sjedalu pri prelasku preko isturenih šahtova i loše pokrpanih rupa te neugodne boli u ušima od silnog brujanja preglasnog ispuha.. do AMG GT S-a koji postaje prava zvijer spremna na obaranje rekorda na stazi uz pratnju nekoliko baritona pod vašom palicom kao maestra. Ferrari na primjer to ne može ponuditi, barem ne prvu izvedbu.

Drugim riječima, Mercedes-Benz AMG GT S nije samo nevjerojatan za gledanje već je jednako takav za slušanje, uživanje i vožnju! Sad, nameće se pitanje zašto nije toliko čest gost na našim cestama?

Hm… pri pomisli na egzotičan automobil Mercedes je zasigurno posljednji na popisu. Vrlo je vjerojatno da nitko ne mašta o potrazi za super automobilom, a onda kući dolazi sa Mercedesom. Prva asocijacija bi svakako bila Ferrari ili Lamborghini. Tu je i relativno dosadan naziv za egzotičan autmobil – Mercedes AMG GT S (Mercedesa ima na milijune, AMG-a ima na tisuće i to ponajviše radi paketa opreme, a i GT-a ima na stotine..). Posljednji razlog možemo pronaći u njegovim prethodnicima; prvi moderni egzotični Mercedes bio je SLR (ultra brz konkurent Ferrari Enzu i Porsche Carreri GT sa izrazito visokom cijenom i vratima koja su se podizala u zrak), zatim SLS koji je također brz, relativno skup (i pazi ovo) s vratima koja se također podižu u zrak.

Nakon ovih činjenica opet dolazimo do AMG GT S-a koji je u odnosu na konkurente brz poput svojih prethodnika i šalu na stranu što se vrata ne podižu u zrak, ili pak što ima „dosadno ime“ ovaj automobil je definitivno jedan od najuzbudljivijih svestranih impresivnih super sportskih automobila koji se u ovom trenutku proizvode i nude na tržištu!

Za sve one koji su spremni baš poput nas ispuniti svoju želju i probati jedan od super sportskih automobila, palac gore za Mercedes AMG GT S i trk u poslovnicu Luxe Rent Zagreb po novu „budilicu“!

TEHNIČKI PODACI – Mercedes-Benz AMG GT S
Motor: turbobenzinski, V8, ugrađen sprijeda uzdužno
Obujam: 3982 ccm
Snaga: 375 kW/510 KS pri 6250/min
Moment: 650 Nm pri 1750 – 4750/min
Mjenjač: 7-stupanjski automatski
Pogon: na stražnje kotače
Dimenzije: 4546 x 1939 x 1288 mm
Međuosovinski razmak: 2630 mm
Masa: 1645 kg
Gume: 265/35 R19; 295/35 R20
Ubrzanje: 3,8 s
Najveća brzina: 310 km/h
Potrošnja: 12,5/7,9/9,6 l
Potrošnja na testu: 13,7 l
Cijena testiranog modela: 1.391.830 kn (188.085 eura)

www.autopress.hr

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.