Vozili smo: Dacia Duster - Kako smo navikli, ali puno bolje!

Duster i za 20.000 eura! Do dolaska na naše tržište ima još malo vremena (vjerojatno u srpnju), ali nakon prvih iskustava za volanom mogu dići palac gore. Još uvijek ima dovoljno terenskih sposobnosti u Dusteru da uvjeri off-road. Istodobno, hibridni pogon omogućio je ozbiljan pomak prema udobnosti vožnje, jednostavnosti i ekološkoj suvremenosti.

Ali mnogima će se nakon dizela štucati...

Vozili smo: Dacia Duster - Kako smo navikli, ali puno bolje! Dacia
19. 6. 2024

Upravo je Duster bio vjerojatno ključni model kojem su se mogli okrenuti pri renoviranju marke i brušenju vanjskog imidža. Zbog praktičnosti, popularnosti terenskih SUV-ova, izdržljivosti, dostupnosti i, naravno, ili čak iznad svega, pristojnog pogona na sva četiri kotača činjenica da su pogodili cilj s kompaktnim modelom, koji je na mnogim tržištima predstavljao ulazak u SUV segment, pokazuju i prodajne brojke - iz tvornice u Pitestiju od 2010. godine na ceste je izašlo više od 2,4 milijuna vozila!

Bez obzira na moderan dizajn, a posebice novi dizajnerski jezik Dacije, koji je najjasnije izražen novim Dusterom, filozofija koja stoji iza njega ostaje ista ili barem slična: ponuditi što više automobila za najispravniju cijenu. NEMA više jeftinoće, nema više jeftinoće - s Dusterom žele još više pokazati novu orijentaciju brenda koji želi istaknuti svoju bliskost s prirodom, slobodnim vremenom ili provođenjem slobodnog vremena (i aktivnosti) u prirodi. Također uz mogućnost noćenja, za što je dobio tzv. paket za spavanje (više u nastavku).

David Durand, voditelj dizajna u Daciji, rekao je da su imali dosta izazova, no najviše je ponosan i sretan što su automobilu uspjeli uliti dovoljno robusnosti i osjećaja da je automobil stvarno veći nego što zapravo jest. I dalje su ostali na prilično kompaktnih 4,34 metra, no ovoga puta Dacia se nije morala osvrnuti na poluiskorištenu Renaultovu tehnologiju, već je platforma moderna i fleksibilna CMF-B, koju koristi dosta aktualnih modela iz Renaulta. Alijansa Nissan - Mitusbishi su srodni čak i nosači kotača i ostala mehanika, no dizajneri su uspjeli dočarati nešto više prostora unutra, što se također brzo primijeti, au brojkama to znači 90 cm visine od sjedala do krova. više od 20 cm prostora za koljena (30 posto više). Dobro, mjesta straga ima sasvim dovoljno, no pri ulasku ćete zbog naglašenog praga morati podići noge malo više... A veći je i prtljažnik u koji stane čak 517 litara prtljage, što je zaista značajan broj u ovoj klasi (i 15 posto više od prolaznika).

Robustnost in trpežnost še vedno prednjačita - tudi v kabini

To što je u kabini i dalje dosta robusne plastike ne čudi jer je namijenjena izdržljivosti i gruboj uporabi, iako je taj osjećaj uspješno razbijen u Joggeru s kožnom presvlakom. No, armaturna ploča je potpuno novo dizajnirana, dizajn je zanimljiv, nadograđen je ekranom od 7 inča ispred vozača i središnjim ekranom od 10,1 inča (osjetljivim na dodir), koji je okrenut 10 stupnjeva prema vozaču. Posebno digitalna instrumentna ploča ima potpuno novo grafičko sučelje, s jasnim, najvažnijim informacijama, one sa strane se mogu mijenjati. Naravno, središnji zaslon ovisi i o opremi, u osnovi će vozač samo umetnuti pametni telefon u poseban držač koji će se spojiti s automobilom i ponuditi odgovarajuće aplikacije. Treba spomenuti i sjedala koja su udobnija, čvršća i bolje podupiru tijelo, možda malo više čvrstoće ne bi bilo suvišno.

Inače, Dacia se voli pohvaliti i praktičnim dodacima, kao što su posebni YouClip držači za torbice, držači, držači za telefon koji se mogu pričvrstiti na šest za to predviđenih mjesta. Dostupna su i četiri USB C utikača, a standard su praktične krovne saonice.

Motori

Ponuda motora je iu smislu filozofije - taman i ekološki osviještena. Iako ćete sada uzalud tražiti dizelaše. Početni pogon predstavlja litreni trocilindrični ECO G 100 (74 kW/100 KS) s bivalentnim pogonom (UNP ili LPG), koji s plinskim spremnikom i benicn (50+) može prijeći čak 1400 km. 50 l). Ovo je još uvijek dostupno samo s pogonom na prednje kotače i ručnim mjenjačem.
 

Takozvani Sleep pack sastoji se od drvene konstrukcije za krevet, koja se jednostavno postavlja u kabinu s preklopljenim stražnjim sjedalima, kao i jastuka, te se dobiva krevet dimenzija 1,9x1,3 metra. Ispod njega se nalazi i skladišni prostor. Također uključuje jednostavne i učinkovite sjenila za prozore. Za učinkovitije kampiranje pomoći će i prtljažnik s 80 kg dinamičkog opterećenja koji se jednostavno postavlja na postojeće saonice.

Drugi u nizu je moderni 1,2-litreni trocilindraš s blagom hibridnom 48 V tehnologijom (96 kW/130 KS), gdje snažni startni alternator preko remena pomaže u radu trocilindraša, posebno tijekom ubrzanja i pokretanja. I štedi gorivo (nekih 10 posto manje). Ovo je motor(check) koji će biti najpopularniji i najtraženiji - i zato što je jedini dostupan s pogonom na sva četiri kotača. Ali samo s ručnim mjenjačem, nadasve je tih i uglađen, s dovoljno okretnog momenta već u okretajskom 'podrumu', iako pri ubrzavanju naravno neće lomiti vratove. I mjenjač je stvarno bolji od ostalih modela, ali ručica i dalje ne klizi između stupnjeva prijenosa baš mekano i glatko. S pogonom na četiri kotača tada dobiva još kraći prvi i drugi stupanj prijenosa (recimo, umjesto reduktora), gotovo centimetar veći razmak od tla (dovoljno ozbiljnih 21,7 cm), te okretni prekidač za upravljanje četirima kotačima. pogon i neke mjerače za lakše praćenje terenske vožnje (na središnjem ekranu, nagib, ...). A uz sustav kamera, vozač si može itekako pomoći u provjeri terena ispod kotača.

Na terenu

Naravno, terenom ide prilično uvjerljivo, unatoč izgledu pothranjenog bicikla. No omjer u mjenjaču i elegantan tijek krivulje momenta rješava mnogo toga, što je na poligonu djelovalo kao naizgled nepremostiva prepreka. I bez klasične blokade diferencijala dovukao se daleko i dovukao svuda, a upravljačkom elektronikom upravljaju programi vožnje. Kada je najrizičnije, moguće je jednostavno blokirati prijenos okretnog momenta 50:50 između prednje i stražnje osovine.
 

Hibridni pogon o pisan na 'kožo'

Pa svojevrsni vrh ponude predstavlja potpuni hibrid, odnosno Duster s hibridnim pogonom, koji je u srodstvu s Renaultovim Cliom (i Joggerom). Baza je 1,6-litreni četverocilindraš, na koji su pričvršćena još dva e-motora i mjenjač preko kojeg se usklađuju (sekvencijalni bez spojke), a tu je i baterija s 1,2 kWh. Snaga sustava iznosi 103 kW (140 KS) i čini se da je to pogon s kojim Duster oživljava, što mu je zaista pisano na zemljanu 'kožu'. Ponajviše zbog lagane i tihe vožnje, glatkog i istodobno odlučnog ubrzanja, dobrog balansa (ok, ok, malo više težine preko prednje osovine se stvarno osjeti) i male potrošnje. Na neravnoj španjolskoj seoskoj cesti  (s nekoliko milja brze autoceste) glatko je prošao s 4,8 litara. Naravno, blagi hibrid je pokazao malo više volje i entuzijazma u zavojima te više odlučnosti u ubrzavanju, ali...
 

S druge strane, valja reći i da se zbog promjena na upravljačkom servo mehanizmu, podvozju i čvršćim stabilizatorima Duster doima kao da se bori 'kod kuće' čak i na asfaltu, naginjanje karoserije je kontroliranije, okreće se s više volje... I to na generalno odraslijem, zrelijem i zaokruženijem autu. Naravno, veći dio tržišta i dalje će ovisiti o cijeni. Na zapadnim tržištima ulazna cijena je čak 20 tisuća kuna, no kako će biti kod nas? Kao što je rečeno - odgovor će morati pričekati do srpnja...

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.