Volkswagen Up! je na tržište je ušao 2011. Tada je naslijedio prethodnika Foxa i u nešto više od 12 godina u Europi ih je prodano gotovo milijun, au Južnoj Americi još nekoliko stotina tisuća. Osim raznih nastupa, poput Croos Up! ili GTI, bila je dostupna i električna izvedba koja je predstavljena dvije godine nakon početka prodaje. Imao je i dva "brata blizanca", Seat Mii i Škodu Citigo, čija je proizvodnja prestala prije godine.
Sada je s proizvodnih traka tvornice u Bratislavi (neslužbeno, navodi portal Autocar) sišao posljednji Up! i time završila uspješnu priču Volkswagenovih početnih modela koju je započeo Lupo, nastavio Fox i dovršio Up! Što je sljedeće? Nešto električno sigurno, ali se špekulira s (logičnim) nazivom ID.1. No, ne treba ga očekivati prije 2026. godine.
Koji od najmanjih još postoji? Kod nas ne možete baš računati ni na što drugo osim na Hyundai i10 jer su svi mališani već rekli zbogom. Možda će se s ustupcima oko standarda Euro 7 osloboditi nešto mjesta i za one najmanje, benzince, ali ruku na srce, njihovo je doba praktički prošlo.