Cara Delevingne, britanski supermodel i glumica donijela je na svijet T-Cross, najmanji VW crossover koji imenom, a i svime ostalim podsjeća na T-Rock
Planetarno popularna Britanka koja ima 41 milijuna fanova na društvenim mrežama zaštitno je lice prinove iz Wolfsburga koja ima za cilj zaluditi mlade jednim sasvim novim pristupom malim crossoverima. T-Cross je globalni model kojeg je VW jučer pompozno predstavio na tri kraja svijeta, u Amsterdamu, Šangaju i São Paulu. Predstavljen je pod geslom: siguran, praktičan, intuitivan i "cool" automobil za mlade i one koji se takvima osjećaju. I ne boluje od WLTP boleština, u startu dolazi s dva turbobenzinska i jednim turbodizelskim agregatom i to s najrigoroznijom normom za ispust štetnih plinova Euro 6d
Istovremenom svjetskom premijerom u Amsterdamu, Šangaju i São Paulo, Volkswagen je predstavio svoj novi Križ. Prve impresije su fenomenalne i sasvim sigurno kako društvu iz Wolfsburga to neće biti pretežak križ na ramenima. T-Cross SUV nešto je manji od bratskog T-Roca i zadužen je ponajprije za "urbanu" publiku. Glavni rivali su mu SEAT Arona i Kia Sonic. Najnoviji je to i najmanji crossover iz njemačke kompanije, a proizvodit će se u Španjolskoj. O njemu će brinuti i Nissan Juke, Citroen C3 Aircross i SEAT Aron. U prodaji diljem Europe očekuje se početkom iduće godine, s početnom cijenom od 135.500 kuna.
T-Cross je najmanji Volkswagenov crossover ikada i rezultat je to ideje koja se u ovoj kompaniji rodila još početkom 2015. Već na prvu, vidi se kako je tu riječ o umanjenoj izvedenici mega popularnog T-Rocka, nešto većeg malog SUV-a koji je u kratkom vremenu postigao senzacionalne tržišne rezultate i koji trenutno jedni stoji prodajno dobro u ovim teškim vremenima za autoindustriju koja se preko noći mora prilagoditi novim standardima mjerenja WLTP-a. To mu je dakako velika prednost, jer u samom startu osmišljen je s drukčijim, ponajprije benzinskim agregatima, koji imaju bitno manju emisiju štetnih plinova. Bit ovog modela je univerzalnost i kozmopolitizam, jer upravo bi on kombinacijom praktičnosti, fleksibilnosti, ekonomičnosti, univerzalnog izgleda i modernističkog, infotainment, pristupa trebao "zaluditi" potencijalne kupce, jednako u Europi, kao i one u Aziji i Latinskoj Americi. I namijenjen je mladima, i svima onima koji se tako osjećaju. Urbani je to omaleni crossover koji u klasi automobila do 411 cm, koliko je dugačak, nameće posve nove sigurnosne, tehnološke, vozne i zabavne standarde. Kraći je od svog starijem brata i stoga bolje odgovara gradu nego T-Roc!, a bitno je kompaktniji i upravljiviji od Tiguana.
Ralf Brandstätter, operativni direktor tvrtke Volkswagen Brand, kazao je znatiželjnim novinarima i svekolikoj javnosti na glamuroznoj premijeri u Amsterdamu: - Danas tri puta predstavljamo T-Cross. Otkrili smo ga prije nekoliko sati u Šangaju, a São Paulo će za koji sat vidjeti što smo to pripremili i za vruću Latinsku Ameriku. To pokazuje koliko je T-Cross za Volkswagen brand istinski globalni proizvod.
Uz šarmantnog i odmjerenog Brandstättera na fešti u najvećem nizozemskom gradu bila je i je planetarno popularna Cara Delevingne, britanski supermodel, glumica i glazbenica koja je zaštitno lice novog proizvoda iz Wolfsburga. Cara, koja ima nevjerojatnih 41 milijun sljedbenika na Instagramu rekla je: "Putujem cijelo vrijeme tako da mi suradnja s Volkswagenom, najvećim proizvođačem automobila na svijetu, savršeno pristaje. T-Cross je više nego samo gradski SUV! A volim koliko je elegantan! "
T-Cross osvljen je znanu (MQB) platformu koja omogućava da se prednja osovina nalazi vrlo daleko. S ukupnom duljinom vozila od 4,11 metara, s međuosovinskim razmakom od 2,56 metara je relativno velikodušan, što omogućuje prostrani interijer s dovoljno mjesta za pet osoba. Za najveću moguću raznovrsnost u unutrašnjosti, klizno stražnje sjedalo može se podesiti za 14 centimetara, omogućujući više prostora za noge putnika ili više prostora za prtljagu. Prtljažnik se varira izmađu 385 i 455 litara i veći i prostraniji je od onog Golfovog. Zahvaljujući stražnjim sjedalima koja se potpuno ili djelomično spuštaju, u tren oka možete stvoriti ravni prostor s do 1281 litara. Na volju je 12 različitih boja, a nude se i dvobojne izvedbe.
Novi T-Cross nudi četiri turbo motora: tri benzinska i jedan dizelski. Dva TSI dolaze sa tri cilindra i s filtrom za čestice benzina. Razvijaju 70 kW / 95 KS ili 85 kW / 115 KS. Najveći model je motor od 1,5 TSI s četiri cilindra sa 110 kW / 150 KS. Dovršetak je 1.6 TDI četverocilindrični motor sa 70 kW / 95 KS. Svi su motori u skladu s najnovijim standardom emisije Euro 6d-TEMP.
Volkswagen će T-Crossa za Europo proizvoditi u španjolskoj tvornici u Navarri. U nju su Nijemci uložili gotovo milijardu eura, a kazali su kako će uposliti i deset posto više radnika nego do sada.
Novi T-Cross serijski je opremljen brojnim sustavima potpore za vozača koji su do sada bili rezervirani isključivo za automobile viših kategorija. Proizvođač jamči potpunu zaštitu putnika tijekom sudara. Povećan je stupanj sigurnosti, smanjuju se mogućnosti nesreća, a istovremeno je poboljšan komfor i udobnost. Serijski se u vozilu nalaze sustav nadzora okoline Front Assist sa sustavom prepoznavanja pješaka i City funkcijom kočenja u rizičnim situacijama, potpora zadržabanja vozila na voznom traku Lane Assist, potpora za kretanje uzbrdo, sustav proaktivne zaštite putnika te potpora pri promjeni voznog traka Blind Spot Detection i s njome kombinirana potpora izlaska iz parkirnog mjesta. Opcijski su k tomu dostupni sustav prepoznavanja umora, automatska regulacija razmaka ACC i potpora upravljanja pri parkiranju Park Assist.