Otkrivena zvijer u Palma de Mallorci, s 272 KS - stigao je novi Polo GTI R5 koji su osmislili Francuzi i Nizozemci
Svih planiranih 15 bolida prodano je unaprijed i stoga što jurilicu spremnu i za WRC potpisuje Francois - Xavier "FX" Demaison, tehnički direktor automotosportova u Volkswagenu, koji nesebično zahvaljuje Jan-Gerard de Jonghu, sportskom inženjeru Sebastiena Ogiera, koji je po njemu najzaslužniji za novi Polo GTI R5
Napisao: Lukas Miošić
Foto: Press
Francois - Xavier "FX" Demaison, tehnički direktor automotosportova u Volkswagenu, i Sven Smeets, Volkswagenov glavni direktor za sport, pred novinarima su skinuli plahtu s novoga Volkswagena Pola GTI R5. Demaison, poznatiji u trkaćim krugovima pod nadimkom "FX", zaslužan je za razvoj VW Pola R WRC-a, auta u kojemu je Sebastien Ogier osvojio četiri naslova svjetskoga prvaka zaredom između 2013. i 2016. godine.
"Bio sam otac Pola R WRC-a, ali samo sam djed Pola GTI R5-ice... Moj posao je bio donošenje ključnih odluka i usmjeravanje razvoja." objasnio je FX. Pravi "otac" novoga Pola je ipak Jan-Gerard de Jongh, sportski inženjer Sebastiena Ogiera.
Konačni cilj – WRC
Volkswagen je odlučio pokoriti relijaška natjecanja širom svijeta. Polo GTI R5 ima odličan pedigre, naime Golf GTI TRC se već dokazao na stazama, Jean-Karl Vernay, prošlogodišnji pobjednik TRC Internationala, svoju titulu može zahvaliti Volkswagenu i njegovu Golfu. Od Pola se očekuje kako će žariti i paliti nacionalnim prvenstvima, kao i WRC-om. U kolovozu 2018. bi trebao premijerno nastupiti na domaćem terenu Rallye Deutschlanda.
Polo GTI R5 krasi 1,6-litreni četverocilindrični motor s direktnim ubrizgavanjem, koji proizvodi čak 272 konjske snage, isključivo zbog WRC-ovih propisa u vezi s ograničavanjem unosa kisika u motor, a prijenos i pogon 4 x 4 je razvio u suradnji sa Škodom. Još jedan ograničavajući propis je i cijena koja ne smije preći 180.000 eura, no ove godine će se povećati najveća cijena na 190.000 eura.
Prva serija je već prodana
Za 2018. je bila planirana proizvodnja 15 auta, a svi su već prodani uglavnom uvoznicima iz različitih zemalja i privatnim relijaškim ekipama. Na pitanje u vezi s povećanjem proizvodnje Demaison je odgovorio kako se prvo moraju pobrinuti da omoguće adekvatnu opskrbu rezervnih dijelova.
"Prava poteškoća u proizvodnji trkaćih automobila je opskrba rezervnim dijelovima, koje prvo moramo napraviti. Ako šef tima u Paragvaju naruči novi spojler, mi mu ne možemo jednostavno odgovoriti: OK, bit će gotov za pet tjedana. Čim budemo mogli garantirati profesionalnu podršku od početka do kraja, možemo početi razmiljati o dodatnoj proizvodnji."