Toyota "ukrala" Nijemcima dio Nürburgringa i preselila ga u Japan, za to će potrošiti 2,28 milijardi eura
Zeleni pakao, kako je kultni Nordschalfe nazvao legendarni Jackie Stewart, zahvaljujući fascinaciji legedarnom stazom te investiranju 2,28 milijardi eura već 2023. u vrlo sličnom izdanju bit će izgrađen u Japanu
Čuvena staza Nordschalfe, ili kako je službeno zovu Nürburgring, jedno je od najpoznatijih, najznačajnijih i najposjećenijih trkališta u svijetu. Ono je referentno mjesto na kojem se brojne kompanije, sportske momčadi, a i obični oktanski jurišnici natječu u nametanju rekorda, standarda, pravilnoga traženja putanja, besprijekornog upravljanja, odgovora na brojna tehnološka i dinamička pitanja. Postići brzinski rekord u svim mogućim i nemogućim klasama ovdje je poseban izazov, a upravo rekordi postignuti na Nordschalfeu itekako se koriste u promidžbene svrhe. Tako i u gostionicama gdje se i ne pričaju samo lovačke priče. Zbog razigranosti staze, zbog različitih nadmorskih visina na različitim dijelovima staze koja je danas dugačka 7,747 km, prolaska kroz šumovite predijele... itekako je izazovna.
Trkalište je ostavilo ogroman trag u povijesti oktanskoga natjecanja, a prve utrke počele su se voziti još daleke 1920. godine i to u dužini 20,8 km. Razlika od najviše do najniže točke je 300 metara, a zanimljivo je kako je 1984. staza bila adaptirana i priređena za utrkivanje Formule 1. Upravo ju je Veliki cirkus kasnijih godina dodano proslavio, a nesreća Nikija Laude, u kojoj je jedva spasio živu glavu iz gorućeg bolida, jedna je od najdramatičnijih i najpotresnijih ikada. Sličnih nesreća bilo je ondje još sijaset.
Njezinih 20,8 kilometara dužine utjecalo je na sigurnost, a zbog izazova Jackie Stewart, višestruki šampion u Formuli 1, krstio ju je imenom "The Green Hell". Zeleni pakao protezao se između lokalnih sela po planini Eifel, a karakterizirale su ga i različite vremenske prilike na različitim dijelovima staze. Zbog brojnih udesa i ponajprije zbog otežanog organiziranja pomoći stradalnicima na tako dugoj stazi ona je skraćena na 7,74 km, a danas postoje i skraćene dionice po kojima se isto tako vozi.
Biti uspješan na Zelenome paklu san je svakog proizvođača, a i svakoga pilota, pa i običnoga drajvera koji drži do sebe. Ovo je trkalište kultno i stoga ne čudi što su ga Japanci, točnije Toyota, odlučili kopirati. Novi japanski testni poligon nazvan Aiči najviše je ideja "pokrao" s Nordschalfea, no japanski su graditelji "ukrali" dosta toga i s drugih kultnih europskih i američkih trkališta. Zeleni pakao u Toyotinoj izvedbi i u dalekome Japanu bit će dugačak približno 5,3 km. Visinska razlika bit će 76 metara, a Toyota je ovu stazu ugurala u dio svog integralnog razvojnog ciklusa, za što je odlučila odvojiti sveukupno nevjerojantih 17,76 milijardi eura.
Japanski proizvođač automobila, kako prenosi portal Cnet.com, priprema zapravo poligon za testiranje svojih modela. U vlasništvu već ima 7,25 četvornih kilometara zemljišta na kojemu će izgraditi najmanje 11 različitih staza za potrebe proučavanja tehnologija, ali i za obaranje različitih rekorda. Procjenjuje se kako će samo u taj poligon ukucati 2,28 milijardi eura. Testni poligon će se tako pridružiti kompleksu Hokajdo, koji trenutačno Toyota koristi za zimska testiranja.