Ovo je daleko najjeftiniji električni auto! Dacia Spring po cijeni od 79.999 kn, 27,4 kW/h baterija, 300 km autonomija
Napokon auto za struju dostupan svima, a ne samo njima! Dan za pamćenje. Dugo se šaputalo i nagađalo - sada je jasno. Dacia je održala obećanje i Spring će biti zasigurno najjeftiniji pravi četverosjed. Na tržištu se očekuje na jesen.
Otprilike pola godine prije početka prodaje u našoj zemlji, Dacia je već objavila vijest koja je šokirala konkurente - najjeftiniji model Spring moći ćete kupiti za 79.999 kn (nakon odbitka subvencije od 70.000 kuna). To je odlična cijena za jedan potpuno električan auto i to usprkos prilično rezerviranoj snazi motora. Kako Hrvatska uz Rumunjsku ima najveće poticaje za nabavku električnog auta tako bi i Spring upravo u Hrvatskoj trebao biti najjeftiniji. U najvećem broju europskih zemalja subvencija se kreće od četiri do pet tisuća eura. Tako će Spring u Njemačkoj i Sloveniji nakon odbitka poticaja stajati 13.000 eura.
U Daciji su održali obećanje i iskoristili su sve nakupljeno znanje u Renault Nissan grupi, gdje oba partnera imaju desetogodišnje iskustvo s električnim vozilima, a u Dacii znaju dizajnirati i izraditi pristupačan model. Tako su platformu pronašli u malom SUV-u izrađenom za Indiju (Kvid), koji je potom preuređen uz pomoć Renaultovih i Nissanovih inženjera za potrebe e-pogona, istovremeno povezujući se s kineskim partnerima, uglavnom za opskrbu baterijama i ostalim pogonskim sklopovima . Naravno, model Spring također će se proizvoditi u kineskoj tvornici.
U Daciji su ponosni na činjenicu da su uspjeli pripremiti baterijski električni gradski model s izgledom SUV-a, pa u problematičnom (u smislu zarade) segmentu A napraviti model koji će tvornici donijeti dovoljno zarade .
S tehničke točke gledišta, ovo je već malo čudo, ali u Daciji su znali da za urbane i prigradske potrebe ljudima ne treba velika baterija ili velika snaga motora. Zato su stavili bateriju naizgled skromnog kapaciteta 27,4 kWh (pažnja - ovo je neto, tj. korisna snaga), koja pokreće motor sa samo 33 kW / 45 KS (i 125 Nm). Ipak, baterija će se moći puniti s više snage, uključujući istosmjernu struju (do 30 kW). Koliko su sigurni u svoj posao, pokazuje i osmogodišnje jamstvo na bateriju!
· Riječ je o posve električnom gradskom automobilu s izgledom SUV-a. Osim obilja prostora za četiri odrasle osobe, Dacia Spring nudi doseg od 230 km prema WLTP-u (odnosno 305 km prema WLTP-u za gradsku vožnju).
· Kako bi udovoljio suvremenim potrebama mobilnosti, taj je model dostupan u tri inačice: dvije za privatne kupce, Comfort i Comfort Plus, te u inačici Business za poduzeća i pružatelje usluga dijeljene mobilnosti.
· Dacia Spring bit će dostupan u Hrvatskoj po početnoj cijeni od 133.333 kn (ne uključujući vladine poticaje), a ostanu li subvencije iste kao i 2020. godine, prva cijena iznosit će 79.999 kn.
Dacia je svojim 100 % električnim modelom protresla automobilsku industriju. Iako kompaktan izvana, posve novi Dacia Spring u unutrašnjosti krije četiri prava sjedala. S dosegom od 230 km prema WLTP-u (odnosno 305 km prema WLTP-u za gradsku vožnju) ispunjava sve potrebe gradske i prigradske vožnje bez suvišnih dodataka.
Dacia Spring dostupna je u tri inačice prilagođene svim vrstama uporabe:
· Posve novi Dacia Spring, 100 % električan automobil koji električnu mobilnost čini dostupnom širem krugu kupaca. Predbilježbe za novi Dacia Spring otvorit će se tijekom ljeta, a prve isporuke za hrvatsko tržište očekuju se od rujna na dalje.
· Početna cijena posve nove Dacije Spring za inačicu Comfort Electric 45 (33kW) iznosi 133.333 kn za privatne kupce (a s vladinim poticajima to će iznositi 79.999 kn). Povrh te početne verzije, na raspolaganju je i inačica Comfort Plus Electric 45 (33kW) po cijeni od 139.999 kn (bez subvencije) odnosno 83.999 kn (uz vladinu subvenciju).
· Posve novi Dacia Spring nudi i inačicu Business, za profesionalne kupce i pružatelje usluga dijeljene mobilnosti te će biti dostupna po nenadmašnoj cijeni od 133.333 kn (bez subvencije).
Tvornica komunicira s dometom od 230 km (WLTP), a u gradskoj vožnji čak dobrih 300! Pa, osim kompaktnosti, posebno je zaslužna i mala težina od 970 kilograma! Za automobil u kojem samo baterija (s nosačima i okvirom) teži 210 kilograma, to je stvarno malo.
Ipak, Dacia tvrdi da je riječ o automobilu koji će većinu vremena provoditi u gradu, u centrima (usprkos izgledu SUV-a i 15 cm od tla), gdje vozači velikih gradova dnevno prelaze manje od deset kilometara, pa doseg je doista vrijedan spomena (naravno, stvarna vrijednost morat će se samo procijeniti). A da su mogućnosti zaista napisane na koži urbanih područja, ukazuje i najveća brzina - ta je ograničena na 125 km/h.
Mreža Renault započet će s prikupljanjem narudžbi na ljeto, a slijede isporuke na jesen. Bit će moguća dva paketa opreme, a oba imaju poprilično opreme. Nakon toga slijedi model za dijeljenje (Car sharing).