TEST: Renault Clio TCe 130 EDC Edition One
Kroz svoj životni vijek, Clio je uživao veliko povjerenje svojih vlasnika te, realno, malo je onih koji nisu posjedovali barem jednu seriju ovog simpatičnog francuza. Prodan je u više od 15 milijuna primjeraka čime je Clio postao jedan od najprodavanijih automobila Grupe Renault širom svijeta i jedan od najuspješnijih automobila u svom segmentu općenito.
“Povratak u budućnost” možda bi najbolje sažeto opisao novi Clio koji u svojoj petoj generaciji nije nikada bio bolji. Prošlost nas vraća na početak 1990-te kada je svjetlo dana ugledala prva serija ovog popularnog gradskog mališana.
Vjerujem kako dovoljno govori i podatak da se četvrta generacija, iako blizu povlačenja iz proizvodnje, i dalje se nalazi u vrhu prodaje B segmenta u Europi, a izrazito je tražen i kao rabljeni u Hrvatskoj. Sve ono što je Golf u kompaktnoj klasi, možemo tvrditi kako je Clio u klasi gradskih automobila.
Da evolucija i revolucija idu u istu rečenicu govori činjenica koliko je Clio u svojoj petoj generaciji ozbiljan na tržištu. Gledan sprijeda, novi Clio podsjeća na “broj veći” Megane, no opet ima svoju osobnost i jasno daje do znanja kako je riječ o manjem modelu, no jednako ozbiljnom. Prepoznatljiva linija prednjih svjetala proteže se od ruba karoserije do u branik, a obrubljena su LED dnevnim svjetlima u obliku slova “C” odakle se pak kromirana linija proteže duž “rešetku hladnjaka” ka velikom Renault amblemu. Sam branik svojim oštrim, a opet fluidnim linijama daje sportsku notu te u cjelini novi Clio izgleda svježe, oku ugodno i ozbiljno, a opet orijentiran ka mlađahnoj populaciji kupaca.
S boka, ovaj model najviše podsjeća na prethodnu, odnosno četvrtu generaciju, gdje nailazimo na prepoznatljive crte odnosno dizajnerska rješenja pri dnu vrata, sakrivenu kvaku u okviru vrata na stražnjem dijelu i općenito kompletnu siluetu koja je dodatno prilagođena novom svježijem i atraktivnijem dizajnu. Tu su još i atraktivni 17″ aluminijski naplatci koji stavljaju točku na “i”. Vrijedi spomenuti kako je novi Clio dostupan u ukupno 11 boja karoserije te s tri paketa za vanjsku personalizaciju (crveni, narančasti i crni). Od spomenutih jedanaest boja u ponudi je nekoliko novih, poput Valencia narančaste, Vison smeđe i Celadon plave. U Renaultu navode kako razina posvećene pozornosti raznim detaljima, ukrasne i praktične namjene poboljšava dojam kvalitete karoserije.
Stražnji dio zapravo je prava “poslastica” te cijelom automobilu daje odličan dojam. Visoko podignuti, ali i istaknuti bokovi popunjeni su modernim LED svjetlima (također u obliku slova “C”) koja “ulaze” linijom u prtljažnik, a koji se pak proteže duž cijeli stražnji dio doslovno do branika. Veliki amblem unutar kojeg se nalazi kamera za vožnju unazad te ispod jasno istaknut naziv modela (CLIO) jasno i onima koji ne prate automobilsku branšu daju do znanja o kojem modelu je riječ. Prtljažnik se otvara pomalo nespretno dok se ne naviknete (taster je iznad registarske pločice između osvjetljenja) i zahtijeva blago saginjanje te je to moglo biti možda i spretnije riješeno. Pri dnu branika nalazi se prava (kromirana) ispušna cijev te “mali difuzor”.
Tamo gdje je četvrta generacija započela priču, peta ozbiljno nastavlja. Interijer novog Clia sve je, samo ne uobičajen u gradskoj klasi automobila. Korišteni materijali i završna obrada zahtijevaju poseban članak, stoga vam je jasno koliko je sve poboljšano. Već na prvi pogled prije svega futuristički no kvalitetno i intuitivno posložen interijer mami vas da sjednete za upravljač. O ukusima se naravno ne raspravlja, no naprosto smo dojma kako je sve bolje riješeno nego u Meganeu.
Općenito, novi Clio nudi nešto više prostora u svojoj unutrašnjosti od prethodnika. Od pojedinih elemenata interijera posebno vrijedi istaknuti činjenicu da je s novim Cliom dostupna digitalna instrumentna ploča veličine od 7″ i 10″ te središnji zaslon infotainmenta veličine 7″ i 9,3″. Također, tu je i novi te intuitivniji sustav Easy Link (kompatibilan sa sustavima Android Auto i Apple CarPlay) koji je osjetno pojednostavio upravljanje raznim on-board sustavima. Novost čine i novi prekidači klima uređaja, novi kompaktniji upravljač, kraća ručica mjenjača, nova ergonomičnija sjedala, nova ambijentalna rasvjeta (8 boja), novi pretinci i mjesta za ostavu i sl. Testni primjerak opremljen je i hrpom dodatne opreme pa tako već u seriji (EDITION ONE) nudi; automatski klima uređaj, automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka, senzor za kišu i automatsko uključivanje svjetala, središnju konzolu s naslonom za ruke (koja bi mogla biti mrvicu šira i duža), regulator i ograničivač brzine, sustav za održavanje vozila u voznom traku – LKA, mogućnost povezivanja putem 4G mreže, multimedijski sustav EASY LINK s 9,3″ dodirnim zaslonom i navigacijom dodatno upotpunjen odličnim BOSE ozvučenjem sa 9 zvučnika, 7-stupanjski sutomatski mjenjač s dvostrukom spojkom i polugicama za promjenu stupnjeva na upravljaču, full LED osvjetljenje interijera, grijani upravljač i prednja sjedala itd. Realno, sve ono što je nekoć bilo rezervirano za visoku klasu automobila sada je dostupno ni manje ni više nego u gradskoj klasi, gdje je zapravo kao što sam u uvodnom dijelu naveo budućnost stigla u našu svakodnevnicu na velika vrata.
Položaj sjedenja za upravljačem odlično je postavljen, te će gotovo svi vozači brzo i jednostavno pronaći idealnu poziciju. Preglednost je dobra, iako su A stupovi nešto “mesnatiji” nego što smo navikli za ovu klasu. Sjedala pružaju odličan oslonac i bočnu potporu, a niti nakon duljih putovanja ne umaraju. 26 litara obujma raznih pretinaca za odlaganje u ovoj klasi je hvale vrijedan podatak što će reći da današnji moderni vozači bez problema imaju mjesta za odlaganje svojih stvari, a prije svega i mobilnih uređaja koji u novom Cliu mogu biti bežićno punjeni. Straga je nešto manje prostora, odnosno stražnja klupa koja je djeljiva u umjeru 1/3; 2/3 spremno će prihvatiti dvoje odraslih putnika, no Clio će zato u potpunosti spremno udovoljiti svim potrebama prosječne četveročlane obitelji. Prtljažnik nudi 391 litru obujma, a zahvaljujući dvostrukoj podnici olakšava svakodnevnu upotrebu, dok se preklapanjem sjedala u potpunosti dobiva ravan pod.
Kakav je novi Clio u vožnji? Bez ijedne zamjerke, a u prilog tome ide zaista odlična upravljivost u svim režimima vožnje koja je upotpunjena prethodno spomenutom silom tehnologije. S tehničke strane gledano testni primjerak pokretan je benzinskim četverocilindrašem koji potpomognut turbom iz 1,3 litre obujma nudi 130 KS i maksimalnih 240 Nm okretnog momenta pri niskih 1500 okretaja. Obzirom na sveprisutan trend downsizinga ovo su impresivne brojke za kompaktnu klasu, što će reći kako je navedeno više nego zadovoljavajuće za jednog gradskog šminkera. Ujedno, ovo je do dolaska RS modela najsnažniji agregat u ponudi, a uparen je odličnim 7-stupanjskim EDC automatskim mjenjačem. Spomenuti mjenjač na razini je zadatka u svim režimima vožnje, te trenutno bez zadrške i trzaja mijenja stupnjeve prijenosa čime u kombinaciji sa živahnim agregatom čini ovog mališana potentnim kako za jurcanje gradom i hvatanje zelenog svjetla na semaforima tako i na autocesti gdje je spreman pratiti daleko snažnije i veće automobile. “Stotku” hvata ispod deset sekundi, točnije za okruglih 9 sekundi ovaj mališan će s mjesta stajanja pokazati digitalnih 100 km/h na svom 7″ ekranu ispred vozača, a zaustaviti će se na visokih 205 km/h. Novi Clio prvi je model iz grupacije koji se temelji na novoj modularnoj platformi CMF-B (Common Module Family). U usporedbi s prethodnom generacijom nova šasija upotrebljava 85% novih dijelova, no još važnije je da CMF-B Cliu donosi čitavi niz prednosti. Tako je, primjerice, novi Clio 50-ak kilograma lakši i na vagi pokazuje 1248 kg.
Također povećana je sigurnost. S jedne strane platforma CMF-B je doprinijela većoj čvrstoći vozila, a s druge je omogućila ugradnju novih sigurnosnih sustava i sustava pomoći vozaču. Primjerice, od prednje kamere i radara, dostupnih u svim inačicama, do sustava za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (autonomija 2. razine). Vrijedi istaknuti i da je ova platforma zamišljena i konstruirana s namjerom elektrifikacije pogonskih sklopova. To je omogućilo ugradnju novog hibridnog E-Tech pogona u novi Clio
Bez obzira na izrazito niske temperature, sklisku cestu i zimske uvjete, automobil se i kod bržih prolazaka kroz zavoje ponaša izrazito stabilno i suvereno, teško ga je isprovocirati, a prijenos snage na podlogu zapravo je jedini problem u prva tri stupnja gdje živahan motor sa odličnom automatikom traži i želi više, no zbog spomenutog vremena jednostavno nema kvalitetnih uvjeta za isto. Povratne informacije vozaču preko upravljača više su nego odlične, a ovjes je dobro balansiran između tradicionalno (francuski) udobnog i onog tvrdog, više sportskog. Zapravo, zbog niskog profila kotača i većeg promjera aluminijskih naplataka više ćete brige imati prilikom penjanja na pločnik nego straha pri prelasku ležećih policajaca ili kakvih rupa na prometnicama. Kod automatskog mjenjača jedina i najveća zamjerka je vizualne odnosno intuitivne prirode, a to je manjak osvjetljenja stupnja prijenosa pored oznaka kod nj. te zahtijeva stjecanje navike obraćati pažnju na ekran ispred vozača gdje je navedeno vidljivo. Sve ostalo uvelike podsjeća na opjevani VAG-ov DSG, te moramo pohvaliti ovu kombinaciju motora i mjenjača.
Vozeći novi Clio nerijetko smo se uhvatili u prekoračenju brzine, ponajviše zahvaljujući spomenutom živahnom motoru sa odlično uparenom automatikom, ali i zahvaljujući odličnoj izolaciji buke kako rada motora tako i strujanja vjetra. Aerodinamička podnica smanjuje koeficijent otpora zraka čime se pospješuje i smanjenje potrošnje goriva i emisija CO2. Naprosto, Clio je u petoj generaciji doveden gotovo do savršenstva i zaista mu je teško pronaći manu. Ugodan za vožnju, ugodan za gledanje na parkingu ili u vožnji, a još više ugodan i za uživanje u omiljenim hitovima reproduciranih putem već hrpu puta opjevanog BOSE ozvučenja. Za kraj pohvaliti ćemo i odličnu navigaciju koja je brza i precizna te izrazito jednostavna za korištenje. Moramo spomenuti i potrošnju koja se za vrijeme sedmodnevnog testiranja kretala ispod 8 litara eurosupera.
Novi Clio može se pohvaliti najzaokruženijom ponudom sustava pomoći u vožnji u svojem segmentu kojima je cilj pojednostavniti vožnju, povećati sigurnost i učiniti vozače sigurnijima. Sustavi su okupljeni pod nazivom Renault Easy Drive. Novi Clio je od svog prethodnika preuzeo sve najbolje karakteristike. Potom je svaku dodatno unaprijedio te se modernizirao upravo onako kako je potrebno da bi postao gradski automobil koji se s pravom može nadati uspješnoj vladavini segmentom.
U prilog tome ide i početna cijena gdje je Clio dostupan od 90.500kn, dok je ovako bogato opremljeni primjerak moguće nabaviti po cijeni od 141.500kn na više (plus doplate).
TEHNIČKI PODACI: Renault Clio TCe 130 EDC Edition One
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra
Obujam: 1330 ccm
Snaga: 96 kW/130 KS na 5000/min
Moment: 240 Nm na 1500/min
Mjenjač: 7-stupanjski automatski
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije (d/š/v): 4050 x 1798 x 1440 mm
Međuosovinski razmak: 2583 mm
Masa: 1248kg
Prtljažnik: 391 l
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi
Gume: 205/45 R17
Ubrzanje: 9,0 s
Najveća brzina: 205 km/h
Potrošnja na testu: 7,8 l
Cijena testiranog modela: 165.288 kn (22.216 eura)