Test: Peugeot 208 Allure 1.2 Puretech - stiliziranje lavlje grive

Druga generacija najmanjeg Peugeotovog lava nakon četiri godine doživjela je dizajnersko i tehnološko osvježenje, čime francuska automobilska marka želi zadržati prodajni zamah.

Test: Peugeot 208 Allure 1.2 Puretech - stiliziranje lavlje grive Matjaž Gregorič
14. 10. 2024

Napisao: Matjaž Gregorič

Peugeot 208  jedan je od najpopularnijih EU automobila i prisutan je godinama kada je za održavanje dobrog stanja bila potrebna modernizacija. Promjene vanjskog dizajna najočitije su na prednjem dijelu, s redizajniranim poklopcem motora s novim logotipom, modificiranim branikom i novim svjetlosnim elementima sa svjetlećim diodama. Tako je i na stražnjoj strani, gdje je uočljiva promijenjena svjetlosna grafika.

U unutrašnjosti malo toga novoga

Unutrašnjost putničke kabine nije doživjela značajnijih promjena, jer je na prvi pogled sve isto kao i kod prethodnika, no samo je za upravljačem doživljaj vizualnog osvježenja i tehnološke nadogradnje. Još uvijek se ne slažem s i-Cockpitom zadnje generacije, koji je Peugeotovim marketinškim stratezima užasno impresivan, iako je s ergonomske strane prilično pogrešan.

Ispred vozača je digitalna instrument ploča s 3D efektom, u sredini novi samostojeći zaslon komunikacijskog sustava, a srećom ispod njega prekidači u obliku klavirskih tipki za funkcije koje nisu prenesene na dodirni zaslon.

U unutrašnjosti su različiti materijali, gornji dio središnje konzole izrađen je od mekane plastike, a mnogi ukrasni elementi imitiraju karbonska vlakna. Prednja sjedala pružaju pristojnu udobnost, no onima na stražnjoj klupi nedostaje poprilično nekoliko centimetara za bolje sjedenje. Za utjehu, prtljažnik ima osnovnih 310 litara, što je vrlo dobra vrijednost za ovu klasu automobila.

Motor po okusu povprečnih voznikov

S obzirom na to da je riječ o osvježenom modelu, nema većih tehničkih promjena, karoserija je lakša za 30 kilograma u odnosu na prethodnu generaciju, poboljšana je aerodinamika, a smanjen je otpor kotrljanja i mehaničko trenje. Upravljački sustav je precizan i vozač lako manevrira automobilom koji dosta dobro upija neravnine s loših cesta, ali se malo više naginje u zavojima, što govori da je više okrenut udobnoj vožnji.

Benzinski 1,2-litreni kompresorski trocilindraš snage 73 kilovata (100 KS) pri 5500 okr/min i 205 Nm okretnog momenta pri 1750 okr/min solidno odrađuje svoj posao. Tipičan zvuk trocilindraša koji dopire ispod haube motora nije pretjerano izražen u putničkoj kabini, jedino kada se dovede u više okretaje posluži neugodnim krckanjem.

Snaga motora prenosi se na prednje kotače preko šesterostupanjskog ručnog mjenjača čija ručica ima nešto duži hod nego što bih želio za brzo mijenjanje stupnjeva prijenosa. U ovoj kombinaciji motora i mjenjača novi 208 od 0 do 100 kilometara na sat ubrzava za 10,1 sekundu i postiže najveću brzinu od 194 kilometra na sat, drugim riječima, 0,2 sekunde je sporiji u ubrzanju i 6 kilometara sporiji u najvećoj brzini na sat brže od prethodnika. Potrošnja se u gradskoj vožnji kreće između 7 i 8 litara, na otvorenoj cesti blizu 5, a na autocesti oko 6,5 litara na 100 kilometara. S punim spremnikom goriva od 44 litre to znači oko 600 kilometara vožnje.

Osvježeni Peugeot 208 dobio je mala dizajnerska ažuriranja vanjštine koja ga uz kozmetičke zahvate i nadogradnje u unutrašnjosti čine modernijim i privlačnijim. Taj dojam malo kvari nesretni i-Cockpit, no ukupna ocjena je u okvirima očekivanog. I to u klasi koju su mnogi rivali francuskog lava već ostavili iza sebe.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.