Francuski geni, njemački stil. Definitivno i odgovorno - jedan je to od boljih Opela novog doba
Nova Opel Corsa preuzela je tehničke gene od novog vlasnika, PSA Grupe, (Stellantis), no na sreću model je ostao Opelov jedinstven, zanimljiv za vožnju i prostorno upotrebljiv. TEST: Opel Corsa 1.2 Turbo Elegance
Jedan je to od boljih primjeraka u ovoj klasi. Nije ni najjeftiniji, ali je dobro opskrbljen opremom, pa tako i sigurnosnom. Vrijedi svake kune (154.599 kn).
Šesta generacija Opel Corse može se pohvaliti dobrim voznim karakteristikama, dobrim i učinkovitim motorima te naprednom digitalizacijom vozačkog okruženja. Iako veliki dio zasluga za sve to pripada platformi PSA, Corsa je još uvijek dovoljan "Opel" da nosi neki njemački karakter.
Bilo je zanimljivo čuti da je Opel zapravo dovršavao Corsu kada su novi vlasnici, Francuzi, ponudili svoje vještine u izradi malih modela. Naravno, mogu zamisliti da inženjeri nisu skočili u zrak od radosti kada su morali početi iznova. Ali budući da su - valjda - kroz povijest suradnje (budući da znate dugogodišnju vezu s GM-om i Fiatom, Suzukijem...) navikli usvajati tehnologije i prilagođavati je svojim standardima, uspjeli su i s novom Corsom.
To je tim važnije, jer je Corsa Corsa – jedan od stupova Opelova uspjeha i vidljivosti. Zato je i pod okriljem PSA-a i s njihovom tehnologijom najnovija, šesta generacija još uvijek prilično jedinstvena i posebna. Opel u svakom pogledu Svakako da je nova CMP platforma (na kojoj također počiva 208) moderna i prije svega univerzalna, ali u isto vrijeme puno lakša od prethodnika. Možda i nije bilo loše, ali da smo ostali pri originalu, naravno oduzeli bismo sve mogućnosti daljnjeg zajedničkog (bržeg i jeftinijeg) razvoja, pristupa motorima i prije svega elektrifikacije. Dakle prava odluka. Vješt automobilski paket omogućuje to sa svojim izdašnim međuosovinskim razmakom, pametnim dizajnom interijera, kompaktnim dimenzijama i tehnikom, koja je u osnovi stvarno francuska, ali s dovoljno njemačke i Opelove vlastite temeljitosti.
S dobrih četiri metra Corsa je sada otprilike na mjestu gdje je bila Astra F nekad davno. Unutrašnjost je prostrana, prozračna i lako dostupna, jer je dostupna samo s petoro vrata. I profinjeni interijer, u kojem je još uvijek jasno da sjedim u Opelu - unatoč modernim ručkama, pametno dizajniranom instrumentu i nadzornoj ploči i desetinčnom zaslonu infotainmenta. Tu još uvijek ima dosta klasičnih prekidača prečaca.
Osobno mi se sviđa, valjda nisam jedini. Sada nude i digitalne mjerače pred očima vozača. Izgleda da su malo išli preko reda ili im je ponestalo vremena za razvoj digitalnih displeja. Moj savjet – ostanite na klasičnoj analognoj verziji, uopće nije loša. No, to je zapravo jedina zamjerka dizajnerima, jer su sve ostalo odradili izvrsno u smislu ergonomije interijera. Također (ili prije svega) oblikom i položajem sjedala, koji na najbolji mogući način komuniciraju svrhu nove Corse - dinamičnost i udobnost u jednom. Dakle, kompromis koji rijetko uspijeva. Tu i tamo, međutim,… Tako da se u njima može udobno sjesti (čak i tri centimetra niže su postavljeni), s vrlo pristojnom bočnom i učinkovitom lumbalnom potporom, tako da je moguće udobno sjediti iza upravljača podesivog po visini i dubini kotač.
To je itekako bitno za angažiraniju vožnju, o čemu Opel također rado priča. Što se mehanike tiče, ne očekujte revolucionarna rješenja – McPherson sprijeda i polukruta osovina s torzijskom šipkom straga. Uvjerljivo, učinkovito i klasično rješenje u ovoj klasi, gdje, naravno, do izražaja dolaze mala rješenja i prije svega vrijeme koje treba uložiti u postavke. Priznajem - očito su se dovoljno ozbiljno uhvatili za Opel i postavili amortizere, opruge i stabilizator što prihvatljivije i homogenije. Corsa je tako uvjerljiv automobil na cesti, jer poslušno skreće, prednja osovina prati zamišljenu liniju, a karoserija je također tiha i dobro poduprta. Barem u velikoj većini slučajeva, osim u pretjerivanju, kada su oscilacije nešto više i tijelo osjetno 'visi' o znanju bicikla. Prije svega, uvijek sam u vožnji imao onaj pozitivan osjećaj da je uvijek sve pod kontrolom, da auto ide točno tamo gdje vozač želi.
Osim uobičajenih parametara kojima upravljaju programi vožnje, uzalud ćete tražiti šasiju, jer nema dostupnih prilagodljivih amortizera.
Dosadno? Čak ni to, budući da Corsa još uvijek nudi duhovit stražnji pogon s brzim otpuštanjem papučice gasa usred zavoja... Zanimljivo - čak i upravljački mehanizam (s elektromehaničkim servo upravljačem) sasvim pristojno komunicira s vozačem, njegova podrška je dobro kalibrirana).
Naravno, nema ozbiljnih razlika u izboru programa vožnje, ali u testnom slučaju s motorom snage 74 kW (101 KS) najviše odziva i odlučnosti ima u sportskom načinu rada, iako su razlike male. Ah, i to je to - uz uobičajene parametre koje kontrolira, uzalud ćete tražiti i šasiju, jer adaptivni amortizeri nisu dostupni. Razlika između najsnažnije verzije sa 130 KS i testirane je zapravo mala. Vozio sam samo nekoliko desetaka kilometara s najjačim modelom jednom ranije. U nižem i srednjem rasponu okretaja postoji mala razlika, ali testni model karakterizira iznimna fleksibilnost i fleksibilnost iz dizelskih niskih okretaja te potom prijateljska iskoristivost u širokom pojasu okretnog momenta. Za neku odlučnost potrebno je motor "okrenuti" preko granice od 3500/min, ali to podiže potrošnju. Dobro radi s mjenjačem ili odabranim omjerima, ali da biste vozili što bliže povoljnijem momentu, prvo morate posegnuti za ručicom mjenjača (hodovi nisu kratki, ali zato su lagani i precizni), no kada radilica prijeđe 1500/min, onda gotovo nije bitno u kojoj je brzini, jer je Corsa uvijek poslušna i jako vuče i vuče...
Definitivno i odgovorno - jedan je to od boljih Opela novijeg doba, što također jasno daje do znanja da mu neka francuska tehnologija, koju su njemački inženjeri vješto upakirali u Opelov koncept, nije naškodila. A kad kažem jedan od boljih Opela, slobodno mogu reći da je i jedan od boljih primjeraka u ovoj klasi. Pa nije ni najjeftiniji, ali je i u Elegance varijanti dobro opskrbljen opremom, pa tako i sigurnosnom. Pa ipak: za nešto manje od dvije tisuće za odličan automatski mjenjač, čini mi se dobro uloženim novcem, možda čak i više od paketa GS-Line. U svakom slučaju, ako kupujete gradski automobil Corsa je među onima između kojih valja odabrati.
STANDARDA OPREMA:
Kućišta ogledala u boji vozila; ISOFIX s dvije točke; Upravljač podesiv po visini i dubini; Držač čaša sprijeda i straga; Sustav detekcije pada tlaka u gumama; Sjedalo vozača podesivo u 6 smjerova; Kontrole radija na upravljaču; Atermičko vjetrobransko staklo; Daljinsko centralno zaključavanje; Braniic u boji vozila; Daljinsko centralno zaključavanje vrata; Električni podizači prednjih i stražnjih prozora; 40/60 preklopivi naslon stražnjeg sjedala; Pomoć pri kretanju na uzbrdici; Intervalno pranje/brisanje stražnjeg stakla; Putno računalo; Prednja svjetla za maglu; 12-voltna utičnica za napajanje sprijeda; Tempomat; Kožni servo upravljač, (brzinski osjetljivi servo sustav - SSPS) podesiv po visini i dubini; Sustava koji otkriva umor vozača; Zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci, krovni zračni jastuci; ECO LED prednja svjetla; Alu naplatci 6.5J x 16, 4 dvostruka kraka
DODATNA OPREMA:
Metalik boja
Automatski klima uređaj
Grijano vozačko i suvozačko sjedalo
Camera pack (panoramska stražnja kamera (pokriva 180 stupnjeva i uključuje stražnju kameru), pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, električno podesivi i preklopivi grijani vanjski retrovizori, upozorenje na vozilo u mrtvom kutu
CIJENA DODATNE OPREME: 12.502 KN
UKUPNA KONAČNA OCJENA (451/600)
Šesta generacija Opel Corse može se pohvaliti dobrim voznim karakteristikama, dobrim i učinkovitim motorima te naprednom digitalizacijom vozačkog okruženja. Iako veliki dio zasluga za sve to pripada platformi PSA, Corsa je još klasični "Opel" s prevladavajućim njemačkim karakterom.
Kabina i prtljažnik (74/110)
Iznad svega, Corsa je sada homogeniji, udobniji i prostraniji automobil, koji je konačno i zabavan tijekom zavoja.
Udobnost (90 /115)
Kombinacija umjerene i usklađene šasije, prostranosti, dobrih sjedala i ergonomije temelj je za vrlo pristojnu udobnost.
Pogonski sklop (60 /80)
Trocilindrični motor je koncept fleksibilnosti, ručni mjenjač je srednja vrijednost, ali 74 kW je dovoljno za lako kretanje.
Vozne sposobnosti (78 /100)
Cijeli dizajn je krenuo u smjeru bolje vozne dinamike, cjelina je i dalje kompromisna, ali pametno osmišljena.
Sigurnost (91/115)
Sustavi pomoći su tu, cijela hrpa standardnih, dolazi još nekoliko. Uključujući aktivnu sigurnost (matrična prednja svjetla) znači ovu visoku razinu.
Ekonomičnost i okoliš (58 /80)
Vrlo pristojna potrošnja, koja također može varirati – ali to nije ništa novo s malim trocilindričnim motorima.
START KONAČNA OCJENA: 4/5
usklađeno djelovanje podvozja
ergonomija
nedostatak dvozonske klimatske naprave
cijena