TEST: Citroen C5 Aircross SHINE BlueHDi 180 S&S EAT8
U atraktivnoj perla bijeloj boji dodatno se ističu svi detalji na vozilu. Upravo zato agresivan prednji kraj dolazi još više do izražaja, a veliki Citroenov logo skladno prati linije vozila. LED dnevna svjetla sa xenon farovima, veliki 19″ aluminijski naplatci, imitacija kromiranih ispušnih cijevi... Zapravo, svi detalji na ovom modelu indentični su kao i na ostalim slabijim izvedbama, pa tako na prvu nema vizualne razlike koja bi dala do znanja kako je riječ o najsnažnijoj izvebi u ponudi.
Citroen hrabrim koracima grabi ka vrhu, a tako je i u SUV segmentu. Prije nekoliko mjeseci hrvatskim kupcima predstavljen je Citroenov SUV srednje veličine, automobil koji je definitivno jedan od najnaprednijih i najatraktivnijih modela na tržištu.
Ozbiljna prijetnja Renault Kadjaru, Nissan Qashqaiu, Toyoti RAV4 i ostatku društva donosi hi-tech opremu, originalan i avangardan izgled, petogodišnje jamstvo i još niz aduta koji bi trebali biti dostatni za pohod na vrh klase. S obzirom da koristi istu platformu kao i Peugeot 3008 i Opel Grandland X ova perjanica francuskog proizvođača usklađena je s posljednjim modelima marke Citroen. Jedinstven i afirmativan karakter s više od 30 vanjskih kombinacija personalizacije zadovoljiti će ukuse svih profila kupaca.
Šminkerskog, no agresivnog izgleda sprijeda ovaj Citroenov SUV prati dizajnerske smjernice ostalih kućnih modela. Velika rešetka hladnjaka sa još većim logotipom pri samom vrhu poklopca motora proteže se kroz cijelu širinu vozila, a unutar kojeg su integrirani moderni farovi upotpunjeni LED tehnologijom dnevnih svjetala. Pri dnu masivnog odbojnika nalaze se detalji u crvenoj boji, te na samom rubu svjetla za maglu.
S boka gledano, klasičan SUV “klinastog dizajna” proteže se na punih 4500mm dužine, te gotovo 1700mm visine sa podnicom podignutom od tla na okruglih (terenskih) 230mm upotpunjen plastičnim bočnim zaštitama sa detaljima u boji ali i 18″ kotačima jasno daje do znanja kako je riječ o pravom obiteljskom automobilu. Stražnji kraj izveden je skladno te pored atraktivne grafike LED svjetala ističe se veliki poklopac prtljažnika uz masivan odbojnik pri dnu upotpunjen ukrasnim plastikama i kromiranim okvirima na svakom kraju koji “glume” otvore ispušnih cjevi.
Unutar interijera sve je skladno i “šik”. Francuzi su mnogo pažnje pridali upravo dizajnu interijera pa prije svega vrijedi spomenuti kako je ponuda prostora zaista izdašna. U prilog tome ide i međuosovinski razmak od 2730 mm. Sjedala su izrazito udobna, ne umaraju ni kod duljih putovanja, a unutar automobila smjestiti će se pet putnika. Stražnji red sjedala (sva tri) je klizni (do 150 mm) i jednake veličine, te omogućavaju sklapanja u raznim kombinacijama. Upravo zahvaljujući toj modularnosti C5 Aircross nudi veliki utovarni prostor od 580 do 720 litara, odnosno preklapanjem sjedala respektabilnih 1630 litara.
Za upravljačem sjedi se povišeno, a vozačka pozicija lako se nalazi te osigurava odličnu preglednost u vožnji.
Nešto tvrđi materijali nego što smo navikli u ovoj klasi osiguravaju dugotrajnost i izdržljivost na korištenje, a završna obrada u samom je vrhu klase. Tu je i moderan središnji zaslon osjetljiv na dodir dijagonale 8,3″ putem kojeg se baš kao i na ostalim novim modelima PSA grupacije kontrolira audio, navigacija, klimatizacija i povezivost automobila. Središnja instrument ploča također je digitalna i nudi dijagonalu od 12,3″, a izrazito je pregledna i pruža sve informacije o vožnji.
Novi C5 Aircross opremljen je brojim sustavima za pomoć u vožnji (highway driver assist – sustav autonomne vožnje razine II, hill descent assist sa grip controlom – pomoć u vožnji na nizbrdici, a tu je i šest tehnologija za povezivost, uključujući bežično punjenje pametnog telefona…) čime osigurava maksimalnu bezbrižnost u vožnji kako vozaču tako i putnicima.
Ovaj model predvodnik je programa Citroën Advanced Comfort® čime je C5 Aircross najsvestraniji i najudobniji SUV u svom segmentu. Opremljen je ovjesom s progresivnim hidrauličnim graničnicima te sjedalima Advanced Comfort čime doslovno osigurava novo iskustvo vožnje kao da lebdite. Da, nije marketinški trik niti farsa, C5 Aircross doslovno oduševljava svojom udobnošću u vožnji, kako gradom, tako i autocestom ili čak makadamom. Ovjes koji je prvenstveno osmišljen za potrebe Citroenovog rally modela C3 WRC koristi jedinstvene prigušivače koji kod C5 Aircrossa imaju cilj osigurati maksimalnu udobnost u vožnji.
Ono što svakako vrijedi spomenuti na ovom modelu odličan je dizelski agregat koji iz dvije litre obujma sa četiri cilindra potpomognut turbom nudi 177 KS i 400 Nm dostupnih pri niskih 2000 okretaja u minuti. Danas, kada smo navikli na sve veće brojke po pitanju snage i momenta kod luksuznih automobila, pogotovo kod SUV modela, spomenutih 177 KS na prvu i ne zvuči mnogo, no da je ovaj auto zaista potentan govori i činjenica kako 1,5 tonu težak automobil s mjesta do 100 km/h tjera za 8,6 sekundi uz više nego zadovoljavajuća međuubrzanja i maksimalnih 211 km/h. U svim režimima vožnje, bila riječ o klasičnom putovanju ili jurcanju zavojima ovaj automobil ne gubi dah, a to najviše dolazi do izražaja prilikom uspona ili pretjecanja gdje u bilo kojem trenutku vožnje snage ima u rezervi za iskoristiti. Vrijedi svakako pohvaliti i odličan 8-stupanjski automatski mjenjač s kojim smo se već imali prilike susretati na ostalim PSA modelima, a koji svoj posao odrađuje besprijekorno. Uglađen i tih, gotovo momentalni prijenos brzina osigurava bezbrižnu vožnju, a zaista ga je teško natjerati da se proračuna u promjenama stupnjeva. Spomenimo i prosječnu potrošnju od 7,3l dizela na 100 prijeđenih kilometara što je nešto više od tvorničkih podataka, no svakako pohvalno s obzirom na automatski mjenjač, masu vozila ali i samu snagu.
Za kraj... pogon ovog SUV-a nije na četiri kotača! Naime, C5 Aircross nema izvedbe sa četiri pogona što je u jednu ruku i logično s obzirom da spomenuti kupci ovakvog automobila vrlo rijetko koriste integralni pogon. Ipak, za sve one koji vole vožnju makadamom, Citroen je ponudio kontrolu gripa vozila prilagođavanjem prednjih kotača sukladno podlozi kojom se vozi. Tako na središnjoj konzoli pored mjenjača nalazi se okretna sklopka sa pet načina rada: standard, sand (pijesak), mud (blato), snow (snijeg) te ESP off (isključenje programa elektronske stabilnosti vozila, no ista se automatski aktivira kod brzine veće od 50 km/h). Navedene funkcije gotovo u 80% slučajeva zadovoljavaju potrebe za terenskom vožnjom, a mnogo su ekonomičnije od klasičnog integralnog pogona.
Ovakav, bogato opremljeni Citroenov SUV – C5 Aircross tržištu se nudi cijenom od 321.000 kn što je na prvu puno, ali i očekivano. Rijetko koji automobil nudi toliko šarma i bogate opreme sa najmodernijom tehnologijom, obiljem prostora, snažnim agregatom prihvatljive potrošnje i odličnim automatskim mjenjačem. Palac gore za Citroen i C5 Aircross!
TEHNIČKI PODACI: Citroen C5 Aircross SHINE BlueHDi 180 S&S EAT8
Motor: turbodizelski, 4 cilindra
Obujam: 1997 ccm
Snaga: 130 kW/177 KS na 3750/min
Moment: 400 Nm na 2000/min
Pogon: prednji
Mjenjač: automatski, 8 brzina
Dimenzije: 4500 x 1969 x 1689 mm
Prtljažnik: 580/720 litara
Gume: 205/55 R 19
Masa: 1540 kg
Najeveća brzina: 211 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,6 sekundi
Potrošnja: 7,3 l/100 km
Cijena: 299.785 kuna (40.239 €)
S doplatama: 321.005 kuna (43.087 €)