Mega hit za 2025. i to po cijeni i od 15.990 eura! Temeljiti obračun s prošlošću i ono najvažnije - najpristupačniji auto na HR tržištu

Test: Citroen C3 Turbo 100 Max - najjeftiniji auto u nas, a nije najmanji, a ni najlošiji!!!

Nova generacija automobila, koji je prodan u nakladi od gotovo pet milijuna, oprašta se od okruglog oblika i slijedi modne smjernice koje nalažu drugačiji pristup.

Mega hit za 2025. i to po cijeni i od 15.990 eura! Temeljiti obračun s prošlošću i ono najvažnije - najpristupačniji auto na HR tržištu Matjaž Gregorič
8. 1. 2025

Napisao: Matjaž Gregorič

Nekad mali automobili, koji su svi narasli na četiri metra ili centimetar, posljednjih su godina također sve skuplji, a sve je manje izbora ispod dvadeset tisuća. Neka poznata imena također su već napustila scenu, jer i u ovu klasu automobila ulaze svakakvi crossoveri.
  

Od okruglog do kvadratnog

S četvrtom generacijom modela C3 Citroën je odlučio krenuti malo drugačijim putem, gdje su, čini se, u potpunosti odbacili prošlost. Naime, nekada preslatki klinac u novom je izgledu puno zreliji, zaobljene rubove zamijenili su oštriji rubovi karoserije, a pridošlica je i puno viša od prethodnika te uz pozamašan odmak od tla podsjeća na sportski SUV . Pritom, naravno, treba znati da za C3 uskoro dolazi novi C3 Aircross, koji će također biti puno veći od prethodnika te će moći prevoziti sedam putnika.

No, bez obzira na sve, mora se priznati da je novi C3 simpatičan automobil koji može osvojiti poglede mlađe generacije, ali i onih koji su već u jeseni života. Vanjski izgled ima pravu količinu dekorativnih elemenata, uključujući izgled prednjih i stražnjih svjetala, kao i plastičnih elemenata na bokovima i branicima.

Interijer je solidno prostran

I u putničkoj kabini arhitekti interijera pokazali su nevjerojatnu maštovitost, iako sam prigovorio na nepraktičnost nekih ladica i polica.  I na mali volan u stilu Peugeotovog i-cockpita treba se priviknuti, iako ovdje nije spušten tako nisko i mjerni instrumenti ne zaklanjaju pogled na cestu. Ipak, oblik digitalnih instrumenata je nešto poseban, jer je uguran u uski otvor ispod vjetrobranskog stakla. Vozač s dioptrijom možda želi veće brojke i grafiku, ali ne možete imati sve.

Uz bogatiju razinu opreme, u sredini dolazi i 10,25-inčni komunikacijski zaslon osjetljiv na dodir, no srećom, dizajneri su bili toliko pametni da su ispod njega ostavili cijeli niz nekih ključnih mehaničkih prekidača, a lijevo ih je više. nekoliko upravljača, uključujući isključivanje automatskog zaustavljanja i ponovnog pokretanja motora i utišavanje neugodno sintetičkih zvučnih signala.

I dalje je istina da je C3 mali automobil, prostranost putničke kabine je pristojna, ali bez ekscesa. Prtljažnik prima 310 litara prtljage sa svim zauzetim sjedalima, nažalost, utovarni prag je prilično visok i samo u skupljim paketima opreme stražnja sjedala se preklapaju u omjeru 60:40. Straga ima gotovo dovoljno prostora za noge, a vozaču i suvozaču ne smetaju.

Pogonski stroj s pomiješanim dojmovima

Za sada je težište prodajne strategije bazirano na 1,2-litrenom benzinskom trocilindrašu, s prisilnim "udisanjem" zraka, koji omogućuje 74 kilovata snage ( ili oko 100 KS) i zasad je u kombinaciji sa solidno preciznim ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa.  Ovaj pogonski stroj ostavlja pomiješane dojmove, u plusu je dobro prigušen prtljažnik, koji nadjačava zvučnu izolaciju kabine tek pri stvarno visokim okretajima, u minusima, unatoč solidnom okretnom momentu od 205 Nm i relativno živahnom radu, ističem van da pri punom težinskom opterećenju motor brzo pali zamor. A ni potrošnja koja se penje na prosječnih 6,5 litara na 100 kilometara nije neki poseban vrhunski domet.

Iako se na trenutke čini da vozač nema sve relevantne informacije ispod kotača na malom volanu, u zavojima se ne događa noć, što ne bi bilo tipično za automobile s prednjim pogonom, odnosno sklonost stražnjem njihati se i pritom malo previše naginjati karoseriju, što je ipak porez za ugodniju postavku ovjesa.

Na početku sam spomenuo visoke cijene malih automobila; osnovni C3 se doduše prodaje i za manje od 15.990 eura, ali je mnogo skromniji što se tiče opreme, pa postoji velika vjerojatnost da će proći bolje za novac performansi čija je cijena dvije, tri ili čak još nekoliko tisuća.

Za 15.990 € dobijte i sljedeće:

 

Uključena oprema:

Ukrasni poklopci kotača 16" PYRITE
Citroën LED Vision svjetla
Citroën Head-up display na LCD zaslonu
My Citroën Play sa Smartphone Station
Ovjes Citroën Advanced Comfort®
Pomoć pri parkiranju straga
Klima uređaj
Automatsko uključivanje vanjskih svjetala
Prednji električni podizači stakala
Sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti pomoću kamere (Active Safety Brake)
Aktivni sustav za pomoć pri zadržavanju vozila unutar vozne trake (LKA)
Prepoznavanje prometnih znakova za ograničenje brzine

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.