Svi umiru, Bulli živi vječno! Sedam desetljeća simbola Djece cvijeća proslavljeno u Markuševcu Turopoljskom
Nisu samo John Lennon i ostatak Beatlesa zaslužni za megapopularnost VW Bullija, univerzalnoga kombija koji je jučer proslavio 70. rođendan i na hrvatskom ranču Cowboy. Sa sedam desetljeća na leđima jedno je od najdugovječnijih vozila na cesti. Toliko je omiljen da su se o njemu pjesme skladale, priče pričale i filmovi snimali
VW Bulli ostat će upamćen po Djeci cvijeća i Beattlesima... Jednako tako i po legendarnom i danas rado pjevanomed megahitu "Wooly Bully". Evergreen koji je opjevao narodski transporter u kojemu su generacije i generacije uživale i krstarile svijetom, posebice hipiji, jedan je među 100 najboljih. Pjesmu je potpisala 1965. tada ne baš pretjerano čuvena rock 'n' roll grupa Sam the Sham and the Pharaohs. Bilo je to 18 godina nakon pojave legende, one među vozilima. Volkswagen Bulli bio je logičan nastavak i produžena megaizvedba još poznatije Bube. I tko zna kako bi sve to završilo da je se nisu dokopali megapopularni Beatlesti i John Lennon koji je Bullijem krstario Europom, a još više Sjedinjenim Američkim Državama, pretvorivši ga u vozilo otpora svemu konvencionalnom. Bio je i svojevrsna lokomotiva Djece cvijeća! "Wooly Bully" je snimljena u Sam C. Phillips Recording Studiju u 639 Madison Avenue u Memphisu i žestoko je utjecala na tadašnje mlade generacije. Nema sumnje da su mu John Lennon, Ringo Star, Paul McCarthny i Dhani Harrison donijeli planetarnu slavu. Bio je funkcionalan, jeftin, prostran, nekvarljiv..., baš onakav kakvim ga je prije 70 godina zamislio njegov tata, inženjer Ben Pon. On ga je, kako priča kaže - "časkom nacrtao". Dobio je veliki znak na nosu, pouzdane Bubine motore i mehaniku koja je prvo mogla ponijeti 750 kg, a već ubrzo i cijelu tonu. Mijenjao je funkcije kako je kome trebalo, bio je kamionet, kamper, minibus, čak i luksuzni autobus s 23 prozora.
I upravo je automobilska legenda doživjela još jedan revivle. Na ranču Cowboy, u Markuševcu Turopoljskom, proslavila je rođendan i to 70.! Bio je on svuda. I na plažama, planinskim vrhovima, pašnjacima, dolinama, gradilištima, Woodstocku... Širom svijeta slavlili su jučer njegovi fanovi njegov ulazak u osmu deceniju, a tako je bilo i na turopoljskom ranču, udaljenom 30 km od Zagreba.
I nije ga proslavio samo crni polivinil. Bio je istovremeno prva katica za sve na četiri kotača, bio je vjeran sluga svojim gospodarima. Toliko omiljen da su se o njemu pjesme skladale, priče pričale i filmovi snimali... I danas se pamti kao neraskidiva veza popularne pop-rock kulture i automobilske industrije. I svakako su ga u međuvremenu u Wolfsburgu nazivali. Bio je on i T2 i T4 i T5..., svakojaka su mu bezlična imena davali, no "ulica" mu je nadjenula ime Bulli.
Kad je Volkswagen 2014. osramoćen u SAD-u zbog varanja s dizelskim agregatima i emisijama štetnih plinova upravo je Bulli morao prvi amortizirati sramotu koja se nadvila nad veliku njemačku kompaniju. U VW-u nisu pognuli glavu. Zvijezda štanda, samo koji mjesec kasnije, na Sajmu automobila u Detroitu, bio je E-Bus, reinkarnacija čuvenoga Bullija. I danas Volkswagen igra najmjerno na Bullija. E-Bus je jednako tako revolucionaran, jer upravo je njemu pripala uloga propagiranja jednoga sasvim novog Volkswagena koji se okreće modernim oblicima i alternativnim pogonima – prije svega električnoj energiji.
U središtu američke automobilske industrije tada je dr. Herbert Diess, direktor osobnog programa VW-a kazao kako promovira prvo pravo alternativno vozilo kojim će preplaviti svijet i uz to dometnuo:
- Ne date nam dizel, evo vam struja i Bulli koji je bio i bit će uvijek avangarda.
Što im je drugo preostalo nego da naprave potpuni preokret. Prvi su javno izjavili kako im fokus s konvencionalnih pogona prelazi na alternativu. Pogon strujom u prvome je planu, a prvi na redu je Bulli Microbus Concept! Nova generacija legendarnoga Bullija, kojeg su proslavila Djeca cvijeća, simbol je prošlosti, ali i vjesnik novoga doba. Najbolji je to bio VW-ov odgovor na teške optužbe koje su tvrtku iz Wolfsburga stajale dosada približno četrdesetak milijardi eura.
I stoga nije nimalo čudna izreka koja prati ovo vozilo: - Svi umiru, Bulli živi vječno!