Prije 21 godinu TATA je pobijedio u Švedskoj, sada je na pobjedničkom postolju ponosito stajao njegov 21.-godišnji SIN Kale

KAKVA SAMO UVERTIRA ZA ZAGREB! Kakav otac takav sin! Povijest se ponavlja i to nakon više od dva desetljeća. Prošla je 21 godina otkako je Harry Rovanpera pobijedio na mitingu u Švedskoj. Sada je uspjeh ponovio i njegov 21-godišnji sin Kale. I ovo mu je treća pobjeda - s nepunih 21 godinu.

Ekipe iz WRC cirkusa sada čekaju pauzu od gotovo dva mjeseca, a onda će se ponovno okupiti u Zagrebu, gdje će se od 21. do 24. travnja održati treći miting za SP.
 

Neuville in Wydaeghe sta pustila več kot soliden vtis, tudi dirkalnik je bi bolj konkurenčen, kot na prve reliju. Jaanus Ree
28. 2. 2022

Lista favorita bila na drugoj po redu ovogodišnjoj utrci bila je velika. U Švedskoj se vozio zimski, zaprtavo snježni reli i to ovaj put znatno sjevernije, kod grada Umea. Najava je bila da će mlade snage doći na svoje, jer nakon 18 godina na startu se nije pojavio Sebastian Loeb.

Ni Loeb (koji je pobijedio u Monacu), niti Ogier, koji je još uvijek aktualni svjetski prvak (obojica su podijelili 17 naslova), obojica će i ove godine nastupiti, ali samo povremeno. I još uvijek nije jasno kada ćemo ih opet moći vidjeti, a još manje hoće li nastupiti na istom mitingu.

Eto, još su se veselili Toyoti - pobijedio je Rovanpera, a na treće mjesto uspio se progurati Esapekka Lappi, povratnik u prvu ligu (i Toyotu). Možda bi bio i bolje plasirani, ali ekipa ga je pozicionirala da brani treće mjesto i donese što više bodova. Rečeno je učinjeno.

U petak je bilo čisto zagrijavanje

Naravno, nije sve bilo tako lako, budući da su na više od pregršt bodova računali i ostali osmaši prvog rallya, posebice Hyundaijevi dečki, a na visoku motivaciju nakon sjajnog starta računao je i M-Sport Ford.

Dobro, rasplet znate, ali u petak je bilo stvarno teško pretpostaviti tko će doći do izražaja, jer je vodio i Tanaka kojeg je tada doveo u iskušenje hibridni sustav (morao je stati), a potom i Evansa koji je na svaki način htio ispraviti dojam iz Monaca, čak i Lappi.
 

 
Pa, na kraju krajeva, Neuville je ipak bio na prvom mjestu, želeći na sve načine dokazati da je i20 N napravio ozbiljan razvojni iskorak od poraza u Kneževini. Breen, koji je zapeo u snijegu, u petak je još kiselije gledao nakon što mu se na vjetrobranu smrznula tekućina za pranje stakla, mogao je pratiti samo Valežan Evans.

Do kraja je ponekad bila samo dobra sekunda razlike između dvojice vozača Toyote, no tada su Evansa opet izdali živci. Kao što je to činio mnogo puta u žaru bitke, pred televizijskim kamerama napravio je bizarnu pogrešku na zadnjem zavoju specijalnog testa brzine. Previše je odlučno proklizao kroz zavoj, u koji je unio preveliku brzinu, i umjesto da se samo nasloni na snježnu obalu, samo ga je preskočio.
 

Više se nije mogao vratiti, pa je pronašao paralelni put i vratio se na kontrolu vremena. Kako nije slijedio rutu, kažnjen je s 10 sekundi bonusa. Ipak, mogao je nastaviti u nedjelju kao drugi, no pritisak je očito opet bio prevelik i već je na prvom testu toliko preradio prednji dio svoje Toyote da više nije mogao nastaviti. Tako je Rovanpera sigurno iskoristio prednost od dobrih 20 sekundi za osvajanje prvog mjesta, iako je u međuvremenu opet izgubio hibridni pogon.
 

U Toyoti zadovoljni, u Hyundaiju kako tako

Prvo i treće mjesto za Toyotu je svakako uspjeh koji su željeli. Potvrđen u vodstvu na ljestvici. I u Hyundaiju mogu biti znatno zadovoljniji prikazanim, iako ne toliko rezultatima.

Pa, drugo mjesto je ipak nešto. Tek peti Greensmith, ostavka Formauxa zbog tehnike i dva ponovnog starta Breena (i posljednje mjesto) vratili su M-Sport Ford na čvrsto tlo. I do sljedećeg asfaltnog mitinga, kojim je Pumi očito okružen, ostaje optimizam, no lider je pogriješio.

Zanimljivija je činjenica da je Mikkelsen ukupno završio sedmi. Utrku su također premijerno predstavili novi automobili klase Rally3 u prvenstvu JWRC, gdje je trenutno homologirana samo Ford Fiesta. Nakon tijesne borbe, Britanac Jon Armstrong pobijedio je za manje od tri sekunde ispred Finca Laurija Joone.
 

Ekipe iz WRC cirkusa sada čekaju pauzu od gotovo dva mjeseca, a onda će se ponovno okupiti kod nas, u Zagrebu, gdje će se od 21. do 24. travnja održati treći miting za SP. Ali o tome drugi put.

Rezultati Švedski reli:

1. K Rovanperä/J Halttunen (FIN,Toyota GR Yaris) 2hr 10min 44.9sec

2. T Neuville/M Wydaeghe (BEL, Hyundai) i20 +22.0sec

3. E Lappi/J Ferm (FIN, Toyota GR Yaris) +30.6sec

4. T Katsuta/A Johnston (VBR, Toyota GR Yaris) +2min 19.4sec

5. G Greensmith/J Andersson (VBR, Ford Puma) +3min 20.4sec

6. O Solberg/E Edmondson (ŠVE, Hyundai) i20 +5min 39.4sec

Vrstni red po 2 relijih:

1. Rovanperä 46,

2. Neuville 32.

3. Loeb 27,

4. Greensmith 20,

5. Ogier 19,

6. Katsuta 18,

7. Breen 16,

8. Lappi 15,

9. Mikkelsen 12,

10. Solberg 8

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.