"Drang nach Electric", VW uvodi struju iz sve snage, a novi je hit ID.4, puno veći brat električnog Golfa imena ID.3
Ekipa iz Wolfsburga kao na traci izbacuje u rekordnim rokovima "električare". Svjetska premijera novog Volkswagenovog električnog aduta. Stigao je i crossover ID.4, koji se pojavljuje na sceni, samo nekoliko tjedana nakon svog karavana i nešto manjeg rođaka, ID.3. Stiže s istom pogonskom tehnikom, a njegovi glavni aduti su dodatni centimetri i litre.
Bilo bi zanimljivo (a možda ćemo u budućnosti i preko toga doći preko noći) kad bi automobili mogli razgovarati i imati emocije. Koji bi bio njihov odgovor na pitanje kako se osjećaju neposredno prije nego što prvi put ugledaju svjetlo dana nakon mnogo godina stvaranja, razvoja i testiranja? Ovo bi pitanje svakako bilo zanimljivo postaviti novom Volkswagenovom crossover-u ID.4, koji se na tržište pojavljuje samo nekoliko tjedana nakon svog karavana i nešto manjeg brata i sestre ID.3.
Biste li bili nervozni? Može biti. Ali možda sam jedva čekao da se uhvatim među kupcima i osvojim srca što većeg broja. Puno je aduta, sudeći prema trenutnim trendovima koji diktiraju crossovere na svim glavnim svjetskim tržištima, a sudeći po prodajnim rezultatima Golfa i Tiguana, ulaznice su zasigurno na strani mlađeg - ali istovremeno i većeg brata u odnosu na ID.3.
Tehnički su oba automobila u osnovi potpuno ista. Ista platforma, isti snažni elektromotor na stražnjoj osovini snage 150 kilovata, kao i isti, 77-kilovat-sat baterija, koja će u najboljem slučaju ponuditi 520 kilometara električne autonomije, a može se napuniti za pola sata na brzom ili jednofaznom punjaču. do te mjere da će izdržati još 320 milja.
Ali tajne i razlike su drugdje, ID.4 je, unatoč istoj MEB platformi, znatno duži od ID.3-a, dugačak je 4,58 metara, a istodobno je zasađen nešto više. Tijelo mu je od tla udaljeno 21 centimetar, što će mu omogućiti da se nosi s nešto manje zahtjevnim terenskim izazovima
Dodatni centimetri, a i litre primjetni su i u prtljažniku. U osnovi će se ponuditi čak 543 litre, a preklapanjem stražnjih sjedala, volumen će se povećati za dodatnih 1032 litre. Uglavnom dovoljno za četveročlanu obitelj koja će moći uživati u prostranoj i modernoj kabini. Nadahnut je Golfom (i naravno ID.3-ima), ali koncept kokpita bez "prečaca" prebacuje se na novu razinu. Mogu se naći samo na vratima, gdje se koriste za otvaranje prozora i podešavanje retrovizora.
Očekivano, tu je pregršt tehnikalija za pomoć i sigurnost. U Volkswagenu tako ističu sve veću upotrebu fleksibilne stvarnosti i umjetne inteligencije. Koncept prvog korišten je, na primjer, za poboljšanje upotrebljivosti navigacijskog uređaja. Naime, na vjetrobransko staklo ispred vozača može projicirati virtualne strelice kojima vozača usmjerava na cilj, a nakon toga ih postavlja točno na trak koji mora slijediti. S druge su strane uz pomoć umjetne inteligencije nadogradili tehnološki paket Travel Assist.
Međutim, novi ID.4, kako ističe Volkswagen, nije samo električni automobil koji zbog svoje tehnologije neće emitirati štetne emisije u zrak. Bit će "stajliš" i s puno karbona.