Vanjski izgled je odličan, a pojava 3008-ice jedinstvena. U Peugeotu (nasreću) vanjski dizajn nisu standardizirali kao neku vrstu zajedničkog obiteljskog stila. Ovaj kompaktni SUV bitno je drukčiji i od sličnih konkurenata. Većina njih je copy pastala Qashqai, koji je rodonačelnik klase i benchmark, no druga generacija Peugeota 3008 ide drugom stranom ulice.
O ljepoti je teško raspravlj---ati, no zanimljiv i upečatljiv svakako jest. Očigledno je i dobar, jer u posljednjih nekoliko mjeseci požnjeo je sijaset nacionalnih titula za automobil godine, a među favoritima je i za najprestižniju. Onu koju dodjeluje 55 najvažnijih europskih novinara u izboru za Europski auto godine.
Francuzi kao da su željeli napraviti nešto drukčije od standardiziranih Audija, BMW-a, Mazdi...
Sjajna infozabava
Mnogima će tako moćan styling biti atraktivan i važan argument u odlučivanju a kupovinu. Unifikacija ima prednosti, no raznolikost još uvijek ima težinu kod Jean-Pierre Plouéa, idejnog autora većine ovovremenih Peugeota. Šef dizajne PSA grupe jedan je od najcijenjenih krojača pleha u svijetu autoindustrije, a uz to je i iznimno dugovječan.
Isto je tako s unutrašnjošću, s kojom Peugeot ide u smjeru koji je najavljen na prethodnim modelima. Upravljač je na prvi pogled neobičan, sa spljoštenim obodom. Nerijetko ga uspoređuju s onima u Formuli 1. Važno je to što ta novina nikome ne smeta, manji upravljač dobro leži u šakama, vođenje je olakšano. Pogled kroz upravljač na digitalne mjerne uređaje sada je niže, ali se vozač obično brzo na to navikne. U Peugeotu su odlučili u 3008-ici već u osnovnome modelu imati blagodati digitalnoga doba, mjerne sustave Allure dopunjene većim brojem mogućnosti.
Na središnjemu zaslonu osjetljivom na dodir upravljamo većinom funkcija. Nažalost, za većih brzina takvo je upravljanje opasno, ali su ispod volana tri gumba koja olakšavaju upravljanje i omogućavaju hitro biranje najvažnijih funkcija. Podatke na mjernim instrumentima nad volanom lako prilagođavamo željama ili potrebama, a svakako je pohvalno što vozač na LCD-u s visokom razlučivošću, koji je zamijenio klasične mjernike, dobiva brojne informacije. Kombinacija manjega kola upravljača i mjernih instrumenata na vrhu armaturne ploče ispred vozača čini se dobrom praksom. Digitalni mjerači lako nadomještaju mini zaslon na vrhu armaturne ploče i nude bogatiji skup podataka. Malo smo manje zadovoljni pretincima u prednjim vratima, koji su nesretno oblikovani i u njih nije moguće učinkovito odložiti ni manje knjige ni mape formata A5, ali druge omanje stvari, kao što su plastične boce, imaju primjerene prostore. Za one koji žele, u središnjoj konzoli na raspolaganju je mjesto za pametni telefon, s indukcijskim punjačem.
Korak do autopilota
Ukusne presvlake najavljuju udobna i primjereno napravljena sjedala, a putnici straga imaju više prostora. Dovoljno ga je i sprijeda, ali ga je samo prividno manje, malo se čini tjeskobnim. Prilagodljivost je uzorna, pa se dugačke predmete može voziti spuštanjem prednjega desnog naslona i naslona na nekom od zadnjih sjedala ili svih, a obujam prtljažnika može zadovoljiti potrebe višečlane putničke skupine.
Tu je, naprimjer, tempomat koji ima pravu funkciju zbog automatskoga mjenjača. Aktivni tempomat uistinu je pravi autopilot, prvi takve vrste u Peugeotu. Uza sve to 3008 je jako ugodan i udoban auto.
To vrijedi i za kombinaciju manjega turbodizelskog motora i 6-stupanjskoga automatskog mjenjača. Dodan je program izbora načina vožnje, što nadzire sustav i-Cockpit-Amplify.
Bili smo iznenađeni razmjerno velikim odstupanjima od deklarirane potrošnje goriva, koju smo izmjerili na normalnome krugu, ali znamo uzrok – mjerili smo u vrlo hladno prijepodne i u vožnji na zimskim gumama. Šasija novoga 3008 slična je onoj na 308, stoga je logično što je dojam glede dobroga ležanja na cesti i solidne udobnosti dobar.
Novi 3008 je sasvim u stilu koji je sada vrlo popularan. Manje je važan "hardver" u automobilu, više pažnje posvećuje se elektronici i 'softveru'.
Aljoša Mrak