Novo kod nas: Obnovljeni Renault Captur – novo lice, provjeren koncept, cijene u vlas iste
Renault Captur pravi je hit u SUV B segmentu, gdje je u svojim počecima bio praktički bez konkurencije. Sada je pošteno ojačao, ali Renaultov hit i dalje je potpuno u vrhu.
Osuvremenjeni atletski dizajn, više moderne tehnologije, poput ugrađenog Googlea, 5 motora u ponudi i motor E-Tech full hybrid 145 KS dostupan na svim razinama opreme te iste cijene kao i na prethodnoj generacije...
Napisao: Gregor Žvab
Redizajn druge generacije ponajviše donosi potpuno novi prednji kraj. S prethodnikom nema ništa zajedničko, pa je samim tim Capturov "pogled na svijet" potpuno drugačiji i ujednačen s novim Renaultovim modelima. Uska LED prednja svjetla i svjetlosni potpis dnevnih svjetala čine automobil prepoznatljivim, ali istovremeno ujedinjenim s Renaultovom dizajnerskom filozofijom. Na prvu loptu sprijeda ne radi uopće kao – Captur.
Druga je priča straga, gdje dizajneri nisu uložili puno truda u to. Oblik svjetala i stražnjeg dijela ostaje uglavnom isti (prepoznatljiv), razlika je više-manje samo u detaljima.
Još više digitalije
Što se tiče dizajna, novi je iznutra okomiti središnji zaslon s ažuriranim sučeljem. Informacijski zaslon ispred vozača također može mjeriti do dobrih 10 inča, gdje se analogija konačno oprostila od obnove. U unutrašnjosti su korišteni novi, ekološki prihvatljivi materijali koji ne ostavljaju tragove prirodne kože. Veseli i obujam prtljažnika koji uz potpuno naprijed pomaknutu stražnju klupu može izmjeriti čak 616 litara.
Iako su interijer i eksterijer doživjeli dosta promjena, ponuda motora ostala je ista. Najpopularniji će i dalje biti motor TCe 90 obujma nešto ispod litre, slijede ga dva 1,3-litrena blaga hibrida sa 103 i 116 kilovata (130 i 160 KS), a tu je i dobro poznati 1.6- litarski E-Tech plug-in hibrid sa 107 kilovata (145 KS) Capturov cjenik kreće se od 21.790 eura za osnovnu verziju motora i paket opreme Evolution (dodatno su dostupni i paketi Techno i Esprit Alpine). najskuplji, plug-in hibrid i oprema Esprit Alpine dostupna je za nešto više od 30 tisuća kuna. Novost je i to da je plug-in hibrid sada dostupan sa svim paketima opreme.
Captur nudi prostranu unutrašnjost ...
dok izvana mjeri tek 4,23 m. Riječ je o modularnom vozilu koje se uspješno prilagođava potrebama svojih korisnika, u gradu i izvan njega. Kupci posebno cijene Capturov povišeni vozački položaj zahvaljujući kojem se lakše ulazi u vozilo, a cesta je preglednija. Sve te kvalitete zaslužne su za uspjeh modela koji je u proteklih deset godina, odnosno otkako je predstavljen, prodan u više od dva milijuna primjeraka u 90 zemalja diljem svijeta!
Novi Captur usvaja novi dizajnerski izričaj što ga potpisuje glavni dizajner marke Gilles Vidal. Igrajući se svjetlošću i materijom napetih linija te dovodeći svaki detalj do savršenstva, novi dizajn Captura ostavlja elegantniji i dinamičniji dojam.
Novi Renault Captur i dalje će postavljati mjerila u segmentu gradskih SUV-ova, na tržištu koje bilježi polovicu ukupne prodaje u B-segmentu, a koji pak čini 30 % ukupnog europskog tržišta. Nova generacija, po uzoru na prethodne, zadržava svestranost, dvobojne opcije karoserije, izdašnu unutrašnjost te raznovrsnu i domišljatu tehnološki naprednu opremu. Povrh navedenih kvaliteta, upisanih u Capturov DNK, nova generacija donosi i niz novih značajki. Na primjer, u ponudi će biti dostupna nova inačica esprit Alpine, upečatljiva po izražajnijem unutarnjem i vanjskom dizajnu te jedinstvenom spoju elegancije i sportskog duha.
Putnički će prostor uključivati nove presvlake i nove zaslone na armaturnoj ploči. Ovisno o inačici, novi će Captur biti dostupan s multimedijskim sustavom OpenR Link s ugrađenim Google uslugama te će pružati najbolje tehnološko iskustvo u vozilu zahvaljujući operativnom sustavu Android Automotive 12, prvom takvom u nekom vozilu B-segmenta. Potpuno nova elektronička arhitektura podiže sigurnost na novu razinu. Vozačima je tako na raspolaganju niz sustava za pomoć u vožnji nove generacije, uključujući funkciju prediktivne hibridne vožnje i aktivnu pomoć za vozača, a sve kako bi se omogućila autonomna vožnja druge razine.
Renault Captur bit će dostupan s pet opcija motora...
...uključujući E-Tech full hybrid snage 145 KS. Za još veći užitak u vožnji i dinamičnije performanse, pogonski je mehanizam dorađen, a izmijenjene su i postavke servoupravljača. Neke inačice bit će opremljene i sustavom Extended Grip koji pospješuje prianjanje u svim uvjetima vožnje.
Captur će se i dalje proizvoditi u tvornici u Valladolidu, a na hrvatske ceste stiže u rujnu 2024.
Novi Captur dostupan je sa šest opcija motora i tri vrste pogona:
Benzinski motor:
· 1.0 TCE 90 KS s turbopunjačem – okretni moment od 160 Nm, trocilindarski motor kombiniran sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Potrošnja goriva: 5,8 – 5,9 l / 100 km.
· 1.3 TCE 140 KS s turbopunjačem, 48 V blagi hibrid – okretni moment od 260 Nm, četverocilindarski motor kombiniran sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Potrošnja goriva: 5,8 – 5,9 l / 100 km.
· 1.3 TCE 160 KS s turbopunjačem, 48 V blagi hibrid – okretni moment od 270 Nm, četverocilindarski motor kombiniran s automatskim mjenjačem EDC. Potrošnja goriva: 5,8 – 5,9 l / 100 km.
· 1.3 TCE 155 KS s turbopunjačem (nije dostupan u svim zemljama) – okretni moment od 270 Nm, četverocilindarski motor kombiniran s automatskim mjenjačem.
LPG:
· 1.0 TCE 100 KS s turbopunjačem – okretni moment od 160 Nm (170 Nm s LPG-om), trocilindarski dvogorivni motor (benzin i ukapljeni naftni plin) kombiniran sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Potrošnja goriva: 6,0 – 6,1 L / 100 km (bezolovni benzin) te 7,7 – 7,9 L / 100 km (ukapljeni naftni plin).
Puni hibrid E-Tech:
· 1,6-litreni motor E-Tech full hybrid snage 145 KS – okretni moment od 205 Nm, četverocilindarski motor kombiniran s pametnim automatskim dog-clutch mjenjačem. Potrošnja goriva: 4,7 – 4,9 L / 100 km.
Prilagodljivo ozračje u unutrašnjosti
Postavkama sustava MULTI-SENSE moguće je pristupiti putem središnjeg dodirnog zaslona ili pritiskom gumba na upravljaču. Korisnici mogu birati između četiri prikaza digitalne instrumentne ploče, pet widgeta (interaktivne aplikacije ili sličice), osam boja zaslona brzinomjera te 48 boja ambijentalnog LED svjetla Living Lights koje se proteže oblogama vrata.
Za još opuštenije iskustvo u unutrašnjosti, sustav uključuje automatski način rada koji svakih 30 minuta prilagođava boju ambijentalnog osvjetljenja u skladu s biološkim dnevnim ritmom i dobom dana (npr. aktivacijom hladnijih boja danju i toplijih boja noću).
Ekskluzivni interaktivni sadržaji
Renault širi ponudu ekskluzivnih povezanih usluga za novi Captur, posebice kroz suradnju s programerima i stvarateljima sadržaja.
Korisnici Captura i drugih Renaultovih modela s ugrađenim multimedijskim sustavom OpenR Link već sad mogu preuzeti posebne aplikacije : Waze, Amazon Music, Vivaldi, Radio Player for Renault, Kabriol, Karacal, Les Incollables for Renault, Easypark i Sybel (ovisno o zemlji).
Jednako tako, korisnici mogu pristupiti zbirci sadržaja (ovisno o zemlji) u aplikaciji za pametne telefone My Renault, iskoristiti prednosti ekskluzivnih ponuda te preuzimati aplikacije na OpenR Link.
Uz takvu razinu povezanosti više nećete trebati posjećivati servis ili koncesiju da biste ažurirali sustav u vozilu. Naime, operativni se sustav ažurira automatski preko interneta (FOTA) i omogućuje prediktivno održavanje.