Rimčev Concept C_Two koji juri 412 km/h i do stotke stiže za 1,97 s testiran u zračnom tunelu Fiat Chryslera
Mate Rimac objavio kako je izgledalo testiranje otpora i strujanja zraka najbržeg električnog automobila na svijetu u zračnom tunelu. Samo je napisao, "vidimo se uskoro, vrlo skoro", aludirajući i na prve isporuke jurilice koja je visoka jedva 1208 mm, a do dva metra širine nedostaje joj samo 14 mm. Aerodinamika da gotovo ne može biti bolja
- Prosijavanje graha prije objavljivanja videa! Potajno zavirite kako je Rimac C_Two prošao test u tunelu u kojem se ispituje koeficijent zračnog otpora. Ovo je pravi C_Two i u potpunosti je spreman za ispitivanje, s potpuno funkcionalnim aktivnim aero komponentama, realnim ovjesom i kočnicama, ventilatorima, realnim padom tlaka preko jezgri radijatora i rotirajućih kotača... Sve to omogućilo nam je brzo testiranje relevantnih dijelova i usporedbu s CFD rezultatima. Ispitivanje je provedeno prije puštanja koncepta u proizvodnju, a sve kako bi i serijski najbrži električni automobil na svijetu bio savršen. Uskoro, uskoro ... Ostanite podešeni, napisao je to Mate Rimac jutros na Facebook profilu Rimac automobila.
Osim kratkog teksta objavili su i fantastične fotografije cestovnog bolida sazdanog u Svetoj Nedelji, a testiranog u zračnom tunelu automobilskog koncerna Fiat Chrysler. Cilj ovog testiranja je ne samo dijagnosticirati koeficijent zračnog otpora (Cw, Cd, ili Cx) ,već i "na djelu" vidjeti aerodinamička svojstva testiranog automobila. Redovita je to procedura koju primjenjuju svih ozbiljniji proizvođači automobila, a na primjeru C_Two to je itekako važno zbog njegovih nevjerojatnih performansi.1914 konjskih snaga, do stotke za 1,97 sekundi, najveća brzina 412 km/h… U zračnim tunelima tako se točno određuju strujanja, a jednako tako i sila i moment koji djeluje na testirani automobil. Otpor zraka jedan je od najvažnijih parametara koji uvelike uvjetuje konačnu brzinu, snagu, otpor, potrošnju...
Rimčev noviteta koristi baterije litij-magnezij-nikal, s nevjerojatnih 6960 ćelija, koje imaju napon 720 volta, koje se hlade posebnom rashladnom tekućinom, imaju kapacitet 120 kWh i nevjerojatna 1,4 MW snage! I sve to iz ruku mladih ljudi, koji su tek u dobi od tridesetak godina ili ni toliko. Prava je to hrvatska rapsodija vrhunske tehnologije i glazbenih standarda, ali i glamurozna predstava koja nas je učinila ponosnima ove godine u Ženevi, a i svuda gdje se pojavi Mate Rimac. I sve su to napravili mladi ljudi koji su pokazali kako je moguće obaviti svjetski posao i u Hrvatskoj i kako pamet, genijalnost, lucidnost i talent autori nisu morali realizirati u tuđini.
A električni Rimčev hypercar uopće nije tako malen kako se na prvu čini. Dužinom 4750 mm sasvim je blizu Audija A6, BMW-a Serije 5, Mercedesa E-Klase… C_Two je nakrcan opreme aktivne i pasivne sigurnosti, moćnim baterijama pospremljenim u ultralagano kućište sazdano iz ugljičnih vlakana, koje se napune do 80 posto i za manje od 23 minute. A sve to zajedno teži samo 1950 kilograma. Tu lakoću zahvaljuje karoseriji rađenoj iz karbona, ali i brojnim drugim ugradbenim lakim materijalima. Visok je jedva 1208 milimetara, a do dva metra širine nedostaje mu samo 14 milimetara.
U manje od deset godina Mate Rimac je Hrvatsku postavio na mapu najpoznatijih proizvođača električnih automobila specijaliziranih za najveće brzine I druge takve dosege. I lani je oduševljavao u Ženevi predstavivši Concept_One S koji ubrzava kao Bugatti Chiron (2,6 s). I to, zamislite - s baterijskim “pakungom” koji je imao i 450 konja manje nego netom predstavljeni novitet koji sada sprinta do stotke i ispod dvije sekunde.
Kakva li je to samo lijepa priča iz Hrvatske! U manje od 15 godina ovaj nekada golobradi vlasnik patenta “čarobne rukavice” i majstor tjuniranja BMW-ove “Kockice” za utrke 402 prometnuo se u jednog od vodećih svjetskih proizvođača najnaprednijih elektroautomobila i prateće opreme. Bio je u početku wunderkind koji je obećavao, a danas je u tridesetoj vlasnik kompanije koja nezadrživo raste i ostvaruje tehnološke dosege kakve poznaju samo najveće svjetske tvrtke.