Napisao: Jure Šuica
U Renaultu se u posljednje vrijeme najviše pažnje vrti oko nedavno predstavljenog koncepta modela Renault 4, a posljedično i modela Renault 5, izgrađenog na istoj platformi. Riječ je o oživljavanju dvaju najprodavanijih modela marke, a oba će pokretati električna energija, čime se čini da francuska marka ubrzava transformaciju prema novim pogonskim sklopovima i povezanim rješenjima.
Očito se to neće dogoditi tako brzo, jer Renault će barem još nekoliko godina istodobno i više-manje u istoj mjeri paziti i na električne automobile i na automobile opremljene termalnim motorima. Otkrio je to i direktor operacija marke Renault Fabrice Cambolive u izjavi za britanski Autocar. Francuz je tako otkrio da će se ubuduće prilagođavati situaciji na pojedinim tržištima. Ako to znači da će kupci na određenom tržištu tražiti električne automobile, onda će im biti isporučeni potonji. Ako i dalje žele do 2035. automobile s termičkim motorima, poput Clia i Captura, koji su im trenutno najprodavaniji, naravno da će im se udovoljiti.
Istovremeno, Cambolive vjeruje kako će njihova ponuda modela u budućnosti uključivati osam različitih modela. Četiri bi bila električna, a četiri hibridna. Pritom francuski direktor drži da svaki model treba imati na raspolaganju najviše jedan pogonski sklop i najviše dva do tri paketa opreme.
Time bi tvrtka nedvojbeno smanjila troškove proizvodnje, pa sudbina dvaju najprodavanijih modela očito neće biti ugrožena još barem nekoliko godina. Stoga je sudbina modela ZOE zapečaćena.
Električni automobil koji je na tržištu bio 10 godina i koji je 2015. i 2016. godine smatran najprodavanijim električnim automobilom u Europi, konačno se oprašta od tržišta. Nakon dolaska spomenutog para retro-dizajniranih modela, Renault ne vidi potrebu za proizvodnjom nasljednika.