Playboy ga je 1980. nazvao "Le Car", bio je to francuski Mini, a tako šik! "Das Auto" i puno prije Volkswagena, sad obnovljen i u turbo izvedbi za 200.000 eura

Renault je oživio legendarne Renault 5 Turbo i Turbo 2, ovaj put u potpuno električnoj verziji. Brutalna snaga od 540 KS u samo četiri metra dužine! Cijena, prava sitnica - cca. 200.000 eura.

Renault konačno oživljava ikonu. Uskoro će biti dostupan za narudžbe. Automobil je posveta ikoni osamdesetih, ali na potpuno drugačiji način.

Playboy ga je 1980. nazvao "Le Car", bio je to francuski Mini, a tako šik! "Das Auto" i puno prije Volkswagena, sad obnovljen i u turbo izvedbi za 200.000 eura Renault
18. 3. 2025

Renault je oživio legendarne Renault 5 Turbo i Turbo 2, ovaj put u potpuno električnoj verziji koja zadržava izvornu smjelost i natjecateljski duh svojih prethodnika. Novi Renault 5 Turbo 3E prava je "džepna raketa" dizajnirana za utrke, driftanje i užitak u vožnji, a donosi modernu tehnologiju, fleksibilan dizajn i zadivljujuće performanse od 540 KS.

"Le Car" i to u posebnoj turbo verziji stiže na velika vrata. Gill Vidal, šef dizajna Renaulta, koji je bio dijete Peugeota, predstavio je "Novi val Renaulta.  Otkrio je pred dvije godine "Nouvelle Vague", smjer novog Renaulta 5 koji ići utabanim stazama "velikih povratnika" Minija i Fiata 500, ali na struju! Kad je ugledao svjetlo dana 1972.  Playboy je Renault 5 predstavio kao "Le Car", a sad su ga Francuzi krstili kao "Nouvelle Vague". Desetljeća prije nego što će VW za svoja vozila koristiti slogan "Das Auto". Bit će na struju, a do 2025. godine Renault će predstaviti sedam potpuno novih električnih Renaulta. Nakon "Petice" stiže i četvorka, prema riječima izvršnog direktora Renaulta Luce De Mea.

Kruna svega je oživljavanje legendarnog Renaulta 5 Turbo i Turbo 2, ovaj put u potpuno električnoj verziji. Brutalna snaga od 540 KS u samo četiri metra dužine! Cijena, prava sitnica - cca. 200.000 eura.


Renault konačno oživljava ikonu. Uskoro će biti dostupan za narudžbe. Automobil je posveta ikoni osamdesetih, ali na potpuno drugačiji način.

Nakon što su šefovi otkrili glavne karte na red polako dolaze i oni koji su u tišini svojih kreativnih ureda radili na tome da Renault 5 uskrsne. Nicolas Jardin je možda i najznačajniji u toj priči. Dizajner je koji je imao ideju klasičan i prepoznatljiv pogled oživjeti u ovovremenom modelu Renault 5

 
Brutalna snaga na dobra četiri metra

Iako je riječ o kompaktnom vozilu, dugom samo 4,08 metara, novi Renault 5 Turbo 3E postavlja potpuno nove standarde u svom segmentu. Njegova snaga dolazi iz dva elektromotora postavljena na stražnjim kotačima, koji zajedno proizvode 540 KS (400 kW) i 4800 Nm okretnog momenta. To omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekunde i najveću brzinu od 270 km/h – naravno na trkaćoj stazi.

Automobil je postavljen na novo prilagođenu platformu s 800-voltnim arhitektonskim sustavom, koji mu omogućuje izuzetno brzo punjenje. S 350 kW na DC punjaču, baterija se može napuniti od 15 do 80% u samo 15 minuta, što znači manje čekanja i više zabave u utrci.

Ispod haube krije se 70 kWh litij-ionska baterija koja omogućuje domet do 400 km (WLTP). Iako je Renault 5 Turbo 3E električni, nudi iste intenzivne osjećaje kao i njegovi prethodnici s benzinskim motorom, koristeći četverostupanjsko regenerativno kočenje i čak ima namjensku tipku 'boost' prilikom pretjecanja.

 
Dizajn: retro budućnost sa sportskim karakterom

Renault 5 Turbo 3E ostaje vjeran ikoničnom dizajnu svojih prethodnika iz 80-ih, ali ga nadograđuje modernim aerodinamičkim rješenjima. Veliki stražnji spojler, široki karbonski blatobrani i aerodinamični spliter osiguravaju optimalno prianjanje i stabilnost pri velikim brzinama.

Prednji dio automobila dizajniran je u retro-futurističkom stilu, gdje se ističu LED prednja svjetla kvadratnog oblika koja se stapaju s rubovima poklopca motora, kao i aerodinamični utori za hlađenje aerodinamike. Bočni otvori na stražnjim branicima služe ne samo za estetski učinak, već i za hlađenje kočnica i poboljšanje aerodinamike.

Unutrašnjost je izrazito sportska – vozač i suvozač sjedit će u školjkastim sjedalima sa sigurnosnim pojasevima u šest točaka, a armaturna ploča bit će presvučena vrhunskim materijalima poput Alcantare. Digitalno sučelje sastoji se od dva zaslona (10,1 i 10,25 inča), koji vozaču daju pristup navigaciji, multimediji i podacima o vožnji. Renaultov sustav OpenR Link s ugrađenim Google Assistantom osigurat će besprijekornu povezanost.

Ekskluzivna serija z možnostjo personalizacije

Renault će proizvesti samo 1980 numeriranih primjeraka modela 5 Turbo 3E – posveta 1980. godini, kada je predstavljen originalni Renault 5 Turbo. Kupci će moći prilagoditi vanjske boje, unutarnje obloge pa čak i broj svog automobila. Među ponuđenim kombinacijama boja bit će ikonična crvena "Rouge Grenade" i legendarna žuto-bijelo-crna rally boja koja je karakterizirala model Renault 5 Turbo Tour de Corse iz 1982. godine.

Za sve koji žele jedinstvenog električnog sportaša, narudžbe će biti otvorene sljedećih tjedana, a prve isporuke očekuju se 2027. godine, a cijena bi trebala premašiti 200 tisuća kuna. Unatoč tome, prema riječima čelnika slovenskog uvoznika, trebalo bi (barem) sletjeti i u Hrvatskoj.