EKSKLUZIVNO Renault Clio V uveritra u novu francusku petoljetku - ubuduće tako će izgledati svi Renaulti
Renault Clio bit će prvi Renaultov model s posve novim izgledom. Ovako bi ubuduće trebali izgledati svi Renaulti, a Francuzi su petogodišnji plan nazvali Drive The Future 2017. - 2022. Laurens van den Aker potpisnik je novoga Renaultova izgleda, a do pred koju godinu crtao je Fordove, Mazde...
Laurens van den Ake darovao je Cliju, ali i svim budućim Renaultima mnoštvo novina i prilika. Razvoj najznačajnijega Renaulta, što Clio nedvosmisleno jeste, bit će temeljit. Peta generacija najprodavanijeg i najpopularnijega Renaulta stiže dogodine, a kako smo saznali, njegov će izgled uvelike određivati i izgled svih novih Renaulta. Unutrašnjost je kombinacija starog i novog i u interijeru se nisu, zasada, dogodila tako revolucionarne promjene. Nastavak je to na već viđeno u Méganeu i Koleosu, ali ima toga i iz studija predstavljenih u Trezoru, s prošlogodišnjega pariškog "Mondiala". Zbog trenda razvoja malih obiteljskih i prostornih automobila očekuje se da će Clio narasti u svim smjerovima.
Digitalni zasloni
Ono što je Van den Aker otkrio o novoj unutrašnjosti najviše se tiče zaokružene armaturne ploče. Bit će na volju s dvije digitalne mogućnosti. Prva će zamijeniti uobičajane analogne mjerne uređaje, a druga je istovjetna sadašnjoj, s dodirnim zaslonom, znanim iz Mégana i Koleosa. Očekuju se i bitno unapređeni infozabavni sustav i povezivost. Važne novine u Clija 5 su i aktivna i sigurnosna oprema za pomoć pri vožnji. Clio će prvi dobiti tehnologiju druge ravni za autonomnu vožnju. Istu kakva se upravo uvodi i u Nissan (ProPilot Assist). Clio će biti upotpunjen senzorima za autonomnu vožnju u zastojima, aktivnim tempomatom te aktivnim upravljačkim mehanizmom.
Novi su i motori
Kupci su najviše primjedbi upućivali neučinkovitosti osnovnoga 900-kubičnog benzinskog trocilidraša. Emisijski standardi su se od zadnjega predstavljanja Clija 4 iz 2012. godine iznimno promijenili. Ekologija je sve važnija, a pri tome valja voditi računa da pogonski agregati budu moćni i učinkoviti. Sasvim je izvjesno kako će se puno raditi i na superpopularnome turbodizelašu 1,5 dCi. Auti s pogonom na plinsko ulje sve su nepopularniji i ptanje je kakav odgovor na to pitanje imaju u Renaultu, tim prije jer su dizelaše doveli gotovo do savršenstva. Izvjesno je kako im europski poreznici neće biti naklonjeni i kako će se i u Renaultu morati okrenuti benzincima i alternativnim pogonima. U Renaultu razmišljaju povezati turbodizele s hibridnim sustavom, koji su nedavno predstavili u Scénicu. Kako će u Renaultu reagirati na posve novi Peugeot 208, koji stiže čak i nešto ranije od Clija, tek će se vidjeti. Bit će gusto, jer su njihovi sunarodnjaci najavili 208-icu i s pogonom na struju. Imaju i oni iskustva s električnim pogonom, Zoe i posebice sestrinski Nissan Lief najprodavaniji su električni auti na svijetu.
Dogodine u Parizu
Clio iz pete generacije bit će predstavljen na pariškome salonu "Mondial de l'Automobile" početkom listopada 2018, a u salonima se očekuje najkasnije do kraje sljedeće ili najkasnije početkom 2019. godine. Karavan se očekuje u proljeće 2019. u Ženevi.