Kako se prodaju rabljeni električni automobili? Ovo su neki od razloga zašto "stoje" u salonima...

Prošle je godine na najvećem europskom tržištu automobila ponovno porasla prodaja automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem.

Kako se prodaju rabljeni električni automobili? Ovo su neki od razloga zašto "stoje" u salonima... pexels-gustavo-fring
9. 4. 2024

Napisao: Matjaž Gregorič

U Njemačkoj, koja se smatra najvećim europskim tržištem automobila, prošle godine čak 211.000 rabljenih električnih automobila nije našlo zainteresirane kupce ili je napustilo zemlju i pronašlo nove vlasnike izvan njemačkih granica. Zbog toga je i vladin cilj od 15 milijuna električnih automobila na njemačkim cestama do 2030. prilično dalek.

Osim toga, u Njemačkoj se ponovno prodalo više automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, u odnosu na 2022. udio automobila s benzinskim pogonom porastao je na 34,4 posto, dok je godinu prije iznosio 32,6 posto. Ovo povećanje također može biti rezultat oštrog pada plug-in hibrida. Lani je novoregistrirano više vozila s dizel motorom - ukupno 486.581.

 
Nakon tri godine više od polovice gubitaka
 

Poznata konzultantska tvrtka Berylls Group GmbH iz Münchena sada je analizom zaključila da je rabljene električne automobile vrlo teško prodati i to uz velike popuste. Prosječni baterijski automobil s cijenom od 43.600 eura trenutno nakon tri godine s prijeđenih 60.000 kilometara košta samo 18.800 eura i time je izgubio 57 posto svoje vrijednosti. Slična situacija nije samo u Njemačkoj. U Francuskoj, a posebno u Velikoj Britaniji, potražnja za novim, a posebno za rabljenim električnim automobilima općenito stagnira. Glavni razlozi su poznati: visoke cijene automobila i struje te dometi koji najčešće još nisu na istoj razini kao kod motora s unutarnjim izgaranjem.

 
Mnogo nezanimljivih modela na prodaju

Novi modeli većeg obujma i nižih cijena ulaze na tržište i izravno konkuriraju "mladim" rabljenima. Mnogi rabljeni električni automobili su veliki i skupi crossoveri koji se ne uklapaju u kategoriju masovnog tržišta, što ih čini nezanimljivim za mnoge kupce rabljenih automobila. Popusti i popusti za nove automobile znače da se kupovna cijena novog automobila smanjuje na cijenu rabljenog automobil. Prema riječima stručnjaka iz Beryllsa, malo je nade za trenutnu generaciju električnih automobila na tržištu rabljenih automobila. Jedino što se može smanjiti su ogromni gubici.

 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.