VOZILI SMO U LISABONU! Ako vas podsjeća na Mantu A, pogodili ste. Nova Opel Astra nalazi se pred velikim testom. Provjerili smo ima li šanse pored VW Golfa VIII, Peugeota 308, Mazde 3, Ford Focusa

FOTO + VIDEO U kompakt klasi navodno nema modela koji ima dužu povijest od Astre – s obzirom na pretka s legendarnim imenom (znate – Kadett). Sad se Astra dokazuje po šesti put. I na mnogo načina, ovo je uistinu revolucionarni model. I to bez obzira što je klon Peugeota 308.
 

Oplova maska Vizor se je najprej pojavila na Mokki, zdaj ga, prirejenega, nosi tudi nova Astra. Velika črna ploskev med obema žarometoma bo imela v prihodnosti poseben pomen pri digitalni vizualni komunikaciji z drugimi udeleženci v prometu. Thorsten Weigl
22. 3. 2022

Ne samo zato što je ovo bio prvi model koji se u potpunosti pojavio pod okriljem novih vlasnika (Stellantis), već i zato što je jasno da je novi Astro skrojen s novim i nadolazećim trendovima u industriji. I ovdje vjerojatno ne treba posebno naglašavati da je elektrifikacija odigrala važnu ulogu, kao i povezanost i digitalizacija.

Preberite še: Opel Astra stiže uskoro i u Hrvatsku

Naravno, Opel ima što pokazati. U povijesti kompaktne klase – do sada se izredalo 12 generacija, među kojima je i predak, kultni Kadett, koji je svoj put započeo davne 1936. godine, a 1991. pretvoren u Astru. Teško da ćete na tržištu pronaći prepoznatljivije Opelovo ime, a brend je toga itekako svjestan. Stoga, iako su, naravno, tehničke osnove preuzete s police Grupe (treća verzija platforme EMP-2, pogonski strojevi...), automobil je dizajniran u Rüsselsheimu i opremljen pravom dozom Opelovog genetskog materijala.

To je definitivno dizajnerski model koji će uspješno nastaviti ispisavati Opelovu povijest. Karakterizira ga prekrasna maska ​​s jasnim svjetlosnim potpisom novih LED prednjih svjetala (nema više halogena). Vizir se tako zove, a ako vas podsjeća na Mantu A, onda ste pogodili. Retro stil se nastavlja s D-stupom i trokutastim prozorom koji se oslanja na poteze Kadette D. Čini mi se da su dizajneri u konačnoj slici čistih i jasnih poteza pronašli pravi odnos između modernosti i povezanosti s (uspješnim ) prošlost. I s 4,37 metara model drže u sredini ponude kompaktnih peterovratnih (dimenzionalno gotovo identičnih prethodniku), iako obećava više prostora. Čak i straga, gdje ima dovoljno mjesta, ali ne u izobilju.

Hibrid za početak, dizel za sam kraj

Kad smo već imali prigodu birati ključeve ponuđenih modela na prezentaciji, izbor hibrida bio je sasvim logičan. Ovo je prvi put da je Astra elektrificirana od početka prodaje. Plug-in hibridna verzija sa 180 "konja" (133 kW) također je vrh ponude.

Opel priprema još snažniju verziju sa 225 "konja" (165 kW) snage sustava, a sukladno odluci o električnoj budućnosti, do koje nam je samo šest godina, slijedi baterijsko-električna Astra. U Opelu su toliko realni da su svjesni trenutnih potreba i mogućnosti tržišta - zbog čega je Astra sada prijateljski raspoložena i pragmatična "multi-energetska".

Što to znači? Hibridi da, ali možete birati i između dva trocilindrična benzinska motora (1,2 L i 110 KS / 81 kW i 130 KS / 96 kW) pa čak i 1,5-litrenog dizelaša. No vratimo se hibridu kojeg smo imali prigodu bolje upoznati. Nježno i odlučno izlazim iz podzemne garaže lisabonske zračne luke i krećem neravnom autocestom prema obalnom Cascaisu. Kombinacija 1,6-litrenog četverocilindraša i e-motora od 110 konjskih snaga, koliko je za život dovoljna baterija od 12,4 kilovat sata, uvijek ističe e-pogon. Što je dovoljno energično da omogući sat vremena skijanja u gužvi portugalske metropole, čak i za većinu umjerenih brzina na autocesti.Uz umjerene potrebe, četverocilindraš se ne uključuje agresivno u rad s dalekim i prigušenim zvukom.

Uglavnom, ali samo pri ozbiljnim ubrzanjima. hibridna Astra laska vlasniku vrhunskom zvučnom izolacijom (laminirano staklo) i temeljitom šasijom. Do 60 kilometara ide električno (WLTP), no tada je veselju kraj. Realno, naravno, i ranije. Kad sam parkirao u Cascaisu nakon 40 kilometara umjerene, uglavnom autoceste vožnje, računalo je pokazalo potrošnju od 13,2 kilovat sata i 1,3 litre goriva... I za oko 20 kilometara rezerve baterije. Vrlo korektno.
 

Na sasvim drugom kraju ponude je (gotovo) otpisan dizel, koji svakako ima budućnost (iako se čini da to trenutno nije slučaj). Četverocilindrični je sposoban za ispravnih 130 "konja" i sretna je kombinacija s nježnim, mekim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa (opcija).

Za one koji traže najbolju ravnotežu udobnosti putovanja, sadržaja i cijene. Kao i s brdovitim regionalom tamo negdje iznad Cape Cabo da Roca, dizel je odradio pristojan posao. Bez dinamičkih superlativa, ali uz glatku vožnju (potrošnja je rijetko prelazila pet litara). S druge strane, čini se da su Opelovi inženjeri uspjeli dosta dobro kalibrirati šasiju (inače sasvim klasičnu verziju s McPherson podupiračima sprijeda) i polukrutu stražnju osovinu). Čvrstoća se osjeća, ali je u isto vrijeme šasija još uvijek dovoljno učinkovita da izgladi oštre neravnine na cesti. No, istina je – za konačnu ocjenu Astro će morati provozati dodatni kilometar hrvatskim cestama.

Posebna, kao i uvijek

Da, svojim jedinstvenim pristupom, dobro odabranim materijalima, profinjenom ergonomijom i izvrsnim sjedalima (znate, Opel se odavno zakleo na AGR certifikat) iznenadit će mnoge. Naravno, ovdje je u prvom planu i digitalizacija s inventivnim dvostrukim ekranom od 10 inča (Pure Panel) spojenim na staklenu traku u zajedničku cjelinu (duljine 85 centimetara). . Uzalud sam tražio pogled na klasične mjerače ili barem kombinaciju. Ali Opel inzistira da je namjerno ostao pri digitaliziranim brojevima, u korist modernosti. Stoga se prikaz podataka može stvarno dobro personalizirati, a da se na središnji zaslon dodaju novi pogledi s logikom ikona na pametnom telefonu. Zahtijeva još malo vježbe, ali rezultat je učinkovit. I da - prečaci, pa ostaju lijepi fizički prekidači a ima ih podosta. A ne mogu ni reći da smetaju - nego obrnuto

U prvom satu

5 minuta:  
Čini se da se ergonomija doista “smislila”. Sviđaju mi ​​se sjedala, struktura i alkantara na njima.

20. minuta: Hibridni pogon doista je nenametljiv i samo dodatno naglašava zvučnu izolaciju.

24. minuta: Pa, kočnice zahtijevaju određenu prilagodbu, uglavnom zbog prijelaza između regenerativnog učinka i fizičkog kočenja.

33. minuta: Zaslon za projekciju je izvrstan, impresionira nizom korisnih funkcija i jednostavnim postavljanjem (s prekidačem zrcala).

55. minuta: Dizel i automatik odlična su kombinacija za mirne vozače koji misle na ozbiljnu kilometražu.
 

Nova Opel Astra stiže kao plug in s autonomijom od 50 km, ali i kao benzinac i dizelaš - Opel je potvrdio detalje o Astrinoj paleti motora. Kazali su da će najjači plug-in model imati snagu od 222 KS. To sugerira da će nova Astra koristiti isti 1,6-litreni plug-in hibridni sustav iz najnovijeg Peugeota 308 hatchbacku, s kojim dijeli i platformu - razvijenu od PSA, Stellantis EMP2 arhitekturu. Očekuje se maksimalni domet od samo 50 samo kilometara isključivo na struju, a vrijeme punjenja trebalo bi biti slično onom od 308. Dakle i sedam sati da se baterije napune uz napon od 3,5 kWh. Oba PHEV sustava također će se standardno spojiti s osamstupanjskim automatskim mjenjačem. Ostatak Astrinih motora također dolazi iz Peugeota 308. Kupcima će se nuditi ili 1,2-litreni benzinski ili 1,5-litreni dizelski agregat snage između 108 i 128 KS. Motori s čistim izgaranjem serijski će se isporučivati ​​s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, ali automatski s osam stupnjeva prijenosa bit će dostupan u snažnijim inačicama. Osma generacija Astre povlači obilje dizajnerske inspiracije iz Mokka SUV-a. Tako je tu nova Vizor rešetka, a i prednja svjetla. Najnovija inačica logotipa tvrtke Griffin pojavljuje se na nosu i repu automobila, a tu je i opcija određivanja dvobojne boje. Astrina svjetla su najnovije Intelli-Lux LED Pixel jedinice. Svjetiljke između sebe imaju 168 LED elemenata i mogu automatski prilagoditi uzorak snopa kako bi osvijetlile izazovne ceste ili izbjegle zasljepljujuće sudionike u prometu. Dimenzije su mu 4374 mm, a širine 1860 mm. Međuosovinski razmak porastao je za 13 mm u odnosu na prethodni model, na 2675 mm. To bi trebalo osloboditi malo dodatnog prostora za putnike na stražnjim sjedalima. Prostor u prtljažniku opet iznosi 422 litre, što je 41 litru više nego što ima Golf.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.