Premijera: Ranger Raptor! Bogu hvala, ima još uvijek onih koji ne mogu bez V6 i benzina

Bravo Ford i Volkswagen! I prije dolaska klasičnog Rangera, otkrivena je i verzija Raptor, na tržište dolaze u isto vrijeme. Kombinacija Volkswagena i Forda u ponudu je vratila i moćan šesterocilindrični motor. Umjesto 3,2 nudi 'samo' tri litre obujma.
 
 

Premijera: Ranger Raptor! Bogu hvala, ima još uvijek onih koji ne mogu bez V6 i benzina Ford
23. 2. 2022

U prethodnoj generaciji najpopularnijeg pick upa, Ford Ranger Raptor uvjerio je mnoge europske kupce koji bi se inače odlučili za klasični Ranger. I premda je nudio bogatu zalihu snage, mnogi su i dalje mislili da će šestocilindraš, kakav je Ford nudio kupcima u prvim godinama modela, stati ispod haube, no onda su ga obustavili proizvoditi.
 

Kao što je poznato, kombinacija Volkswagena i Forda navela je američku marku da u ponudu vrati šesterocilindrični motor. Umjesto 3,2 nudi 'samo' tri litre obujma, ali zato opslužuje čak dva turbo puhala i 288 'konja' ili 212 kilovata snage. Benzinski, a ne dizel motor.

Povrh toga, bit će još 491 Nm okretnog momenta. Za ove brojke i rezultate pobrinuo se odjel Ford Performance.Blok motora jedna je od točaka koje Ford radije ističe. Izrađen je od legure željeza i grafita, što ga čini 75 posto jačim i jačim od klasičnih blokova željeznih legura. Kao rezultat toga, također mu omogućuje veće opterećenje nego što ga zahtijevaju različiti ispušni programi.
 

Posebna pozornost motoru i ovjesu

Bit će ih četiri: Quiet (dizajniran za vožnju sa što manje buke), Normal (dizajniran za normalnu upotrebu), Sport (koji pruža malo otvoreniji ispušni sustav) i Baja. Prema Fordu, potonji je namijenjen samo za terensku upotrebu, ali omogućuje vozaču da iskoristi maksimalan potencijal motora. Na primjer, inženjeri su osmislili sustav razvijen za GT sportaša, koji osigurava da se turbo punjači rotiraju do tri sekunde nakon što vozač otpusti papučicu gasa, što omogućuje bržu isporuku snage prilikom, recimo, izlaska iz zavoja.
 

Na prvi pogled, Raptor (unatoč crnoj haubi s velikim Fordovim natpisom) ne ističe se toliko kao prethodnik s relativno diskretnim rubovima karoserije, ali je doživio radikalne promjene u izgledu – i konstrukciji.

Uz spomenutu dodatnu opremu dobio je niz pojačanja šasije, uključujući i pojačanje nosača rezervnih guma, C-stupova, karoserije i tako dalje. Između ostalog nudi jače, ali ujedno i lakše aluminijske donje i nadlaktice oblika, redizajniranu Watt kariku na stražnjoj osovini i ovjes s dužim hodom.

Njegov središnji dio su aktivni amortizeri Fox Live Valve (prvi put predstavljeni u Fordu F-150 Raptor 2019.) koji omogućuju gotovo trenutno podešavanje površine vožnje u suradnji s programima vožnje.off-road programima. Potonji će biti prilagođen za vožnju po kamenju, pijesku i snijegu, blatu te za najdinamičniju vožnju. Vozilo će također prilagoditi rad motora, automatskog 10-stupanjskog ovjesnog mjenjača kao i elektronički upravljanog mjenjača s dva stupnja prijenosa na zahtjev i blokadom prednjeg i stražnjeg diferencijala.
 

Naravno, udobnosti u kabini neće nedostajati jer će Raptor biti opremljen svim najboljim dodacima koje je Ford najavio u Rangeru, od 12-inčnog infotainment zaslona do Bang & Olufsen zvučnog sustava, jantarne ambijentalne rasvjete, mnogih narančasti elementi i, naravno, koža na svim sjedalima.

Ford je Raptor u prijašnju generaciju predstavio tek u drugoj polovici životnog vijeka, a ova se 'greška' ovoga puta neće ponoviti. Na odabranim europskim tržištima bit će dostupan prije kraja ove godine (na početku Rangerove prodaje), a tada će biti poznate i cijene.
 

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.