SVJETSKA PREMIJERA: Stiže 5. generacija Kia Sportaga, najprodavanijeg korejskog SUV-a i brata blizanca Hyundai Tuscona, strah i trepet za lidera Qashqaija
Sportage za svijet je stigao, onaj europski dolazi na jesen i neće se pretjerano razlikovati od globalnog. Nakon 28 godina stiže i peta generacija Sportagea, najuspješnijeg i najprodavanijeg korejskog kompaktnog crossovera koji je ništa drugo nego "preslika" rođaka iz Hyundaija, Tuscona. Krajem ljete očekuju se i prve slike europskog Sportagea, a već ove najave govore da društvo od 20 najpotentnijih crossovera dobiva ozbiljnog suparnika.
Kako se neke stvari brzo kreću. Nekad davno, prije otprilike tri desetljeća, korejski su se automobili smatrali manje vrijednima, čak i predmetom ismijavanja. Većina tadašnjih kupaca, a ni konkurencija nisu na "dalekoistočnjake" obraćali veliku pažnju. Među prvim modelima kojima je povjeren zadatak 'osvajanja' Starog kontinenta bio je i Sportage. Kia vjerojatno nije mislila da će tako daleko doći kad se danas osvrnu na unatrag 28 godina na predstavljanju crossovera pete generacije .
Samo tjedan dana nakon objave, Kia je predstavila novu generaciju crossovera, što je odmah jasno da je, iako u potpunosti u Kijinom stilu, namijenjen europskim kupcima. Međutim, ovo još nije inačica namijenjena europskim kupcima, koja će se predstaviti tek u rujnu. Međutim, može se očekivati da neće biti većih razlika između globalne i 'naše' verzije.
Bez obzira na gore navedeno, ova bi verzija također mogla uvjeriti mnoge europske kupce da dolazi zanimljiv model i konkurentan auto. Slike odaju kako to Sportage smjera. Mišićavi oblici, metalni dodaci unutar zaštitne plastike i polako padajućeg krova... I na kraju, ali ne najmanje važno, dizajneri su dobro oblikovani po modelu EV6, a evoluciju je doživio i prepoznatljivi 'tigrov' nos, zaštitni element dizajna maske Kijinih vozila, koji je u sredini nešto uži.
Unutrašnjost uglavnom obilježava zakrivljeni zaslon informacijsko-zabavnog sustava, koji također uključuje instrument ploču, ali trebao bi biti i dobro vidljiv putniku. Isto vrijedi i za središnju konzolu, gdje bi sklopke trebale biti jednako dostupne s oba prednja sjedala. Također se očekuje da će ponuditi brojne prostore za pohranu, meke prekidače, a bit će prekriven sjajnom, takozvanom klavirskom plastikom. Zahvaljujući korištenim materijalima, kabina je puno ugodnija nego prije.
S obzirom na to da se europski Sportage predstavlja tek na jesen, Kia je ipak ostavila neke tajne, posebno na polju pogonskog sklopa te tehnologija sigurnosti i pomoći. Naravno, ne bi iznenadilo da je novak u tom pogledu nadahnut još uvijek svježim Hyundaijem Tucsonom. Zapravo nema nikakve sumnje da po dobroj staroj navadi s kompanijskim rođakom dijeli sve dobro, a i ono manje dobro. Uglavnom, stiže još jedan od najmanje dvadeset istinski rasnih kompaktnih crossovera u klasi u kojoj još uvijek dominira Nissan Qasahqai.