Obzirom da prelazak na prednji pogon omogućava komforniju unutrašnjost, BMW Serije 1 treće generacije nije donio porast svih gabarita, kako je to uobičajeno u autoindustriji prilikom predstavljanja nove generacije nekog modela. Dugačak je 432 centimetara, odnosno oko pola centimetra manje od prethodnika, širina je narasla na 180 cm (+3,5), visina na 143,5 cm (+1,3), dok je međuosovinski razmak skraćen sa 269 na 267 centimetara.
Pogled na armaturu otkriva uspješnu implementaciju rješenja već viđenih u većim modelima bavarskog proizvođača. Ekran Infotainment sustava u osnovnim verzijama ima 8,8-inčni ekran, dok opremljeniji modeli donose 10,25-inčni ekran.
Paleta motora zasad obuhvaća dva benzinca i tri dizelaša- Iza oznake 118i krije se 3-cilindarski 1.5-litreni turbobenzinac sa 140 KS i 220 Nm, pogon je prednji, a mjenjač 6-stupanjski ručni ili 7-stupanjski automatski. Top Gun izvedba BMW M135i donosi 2-litrenog 4-cilindarskog turbobenzinca nabijenog na 302 KS i 450 Nm, koji snagu putem 8-stupanjskog automatskog mjenjača šalje na sve kotače pogonom xDrive. Stotku hvata za 4,8 s, dok je najveća brzina ograničena na 250 km/h.
Dizelska ponuda kreće modelom 116d, koji pod haubom donosi 1.5-litreni 3-cilindarski motor sa 115 KS i 270 Nm, a snagu prenosi ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili 7-stupanjskim automatskim. Stepenica više je model 118d sa 2-litrenim 4-cilindrašem sa 150 KS i 350 Nm, koji je opremljen 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 8-stupanjskim automatskim. Perjanica dizelske ponude je model 120d xDrive sa 2-litrenim 4-cilindrašem sa 190 KS i 400 Nm, koji dolazi isključivo u kombinaciji sa 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače xDrive.