Oni koji su očekivali velike vizualne promjene ostat će razočarani. Audi A8 četvrte generacije oznake D5 drži se unificiranosti cijele palete modela proizvođača iz Ingolstadta. Ali, to je bilo i očekivano. Uostalom, zašto mijenjati konja koji pobjeđuje, kad ga se jednostavno može vizualno ušminkati, učiniti poželjnijim i atraktivnijim, ali zato značajno unaprijediti ispod lima. I Audi A8 upravo je to.
Ispod lima je prava tehnološka revolucija. Audi tvrdi kako je riječ o najnaprednijoj limuzini visoke klase na svijetu. Naravno, s time se neće složiti njihovi kolege iz BMW-a i Mercedes-Benza, a na kupcima je da odluče.
Glomazna rešetka hladnjaka ističe luksuzan pedigre, a između standardnih LED svjetala su prednja svjetla s laserskom tehnologijom, koja pri brzinama većim od 70 km/h postaju aktivna te udvostručuju domet. Unutrašnjost je još jedna demonstracija moći Audijevih inženjera, koji su već godinama na vrhu po pitanju ergonomije armature i prostora oko vozača.
Na popisu sigurnosnih i sustava pomoći vozaču je čak 41 sustav, a najzanimljiviji su oni koji se odnose na samovozeće mogućnosti pri brzini do 60 km/h te onaj za potpuno automatizirano parkiranje, koje vozač može pokrenuti izvan automobila, preko aplikacije na pametnom telefonu.
Najveća novost po pitanju motora je činjenica da će sve izvedbe novog Audija A8 zapravo biti hibridi. Prodaja počinje 3-litrenim turbobenzincem V6 s oznakom 3.0 TFSI, koji razvija 340 KS, te 3-litrenim dizelašem V6 s oznakom 3.0 TDI, koji razvija 286 KS.
U kasnijoj fazi ponuda motora obogatit će se benzincem i dizelašem 4.0 V8, a krajem 2018. stižu perjanica s motorom W12 i plug-in hibrid. Sve izvedbe Audija A8, neovisno o motorima, opremljene su pogonom na sve kotače Quattro i izvrsnim ZF-ovim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Prodaja u Njemačkoj počinje sredinom rujna, a početna cijena je 90.600 eura.
Kristian Sikavičev