Vodeći ljudi njemačkog Porschea očito su posljednjih tjedana i mjeseci počeli pregledavati vlastite arhive. One sadrže bogatu zbirku uspjeha iz raznih auto-utrka i čini se da se u njima probudila iskra. Nakon što je Porsche prošle sezone ušao u svijet Formule E i nedavno najavio ulazak u novu elitnu klasu inercijskih utrka, LMX, čini se da sada koketiraju s povratkom u svijet Formule 1.
30 godina nakon što je Porsche prilično neslavno napustio svijet Formule 1 nakon neuspjele suradnje s Arrowsom (davne 1986. Alain Prost osvojio je jedan od naslova svjetskog prvaka s Porsche motorima u McLarenu), stižu glasine da tvrtka iz Stuttgarta razmišlja o povratku u elitnu klasu automobilskih utrka. To bi se moglo dogoditi do 2025. godine, navodi britanski BBC, ali nikako pod svaku cijenu.
Fritz Enzinger, potpredsjednik Porscheova trkačkog odjela, navodno je izrazio veliko zanimanje, ali samo ako utrke postanu zanimljivije, što bi se moglo postići uvođenjem sintetičkih goriva. Ako se to dogodi, očekuje se da će Porsche i Volkswagen Groupa započeti ozbiljne razgovore o ulasku tvrtke u seriju. Marka Porsche jedan je od glavnih pokretača razvoja sintetičkih goriva, o čemu svjedoči i nedavno pokrenut projekt proizvodnje sintetičkih goriva koja će se proizvoditi u Čileu.
Duga povijest očekivanja (i nenadanih odustajanja)
Da se radi o više od samo glasina, ukazuju i najnovije akcije krovne sportske organizacije FIA. Stefano Domenicali, novi šef natjecanja i bivši čelnik Lamborghinija (koji je sad u vlasništvu Volkswagena), u siječnju je potvrdio da već pregovara s raznim proizvođačima automobila o mogućem ulasku u seriju. Istodobno, FIA je nedavno otkrila viziju razvoja svih trkaćih serija u budućnosti, u kojoj su najavili da namjeravaju uvesti obveznu upotrebu sintetičkih goriva do 2023. godine.
Porsche se natjecao kao samostalni tim u F1 u prvim godinama serije, a s 804 Dan Gurney je također osvojio jedinu pobjedu.
"Trenutno ne želim previše razgovarati o tom pitanju, ali dobra vijest je da ovdje postoje neke ... tvrtke, velike tvrtke koje razumiju važnost pojavljivanja u Formule 1", rekao je Domenicali za BBC. Dakle, sve ostaje obavijeno velom tajne.
Međutim, konačne odluke, s obzirom na to da se posljednjih godina nekoliko puta (također službeno) govorilo o ulasku bilo koje marke Volkswagen u Formulu 1, a da se ne spominje iznenadni odlazak Volkswagena iz relija, momčadi i gotov automobil unatoč) i činjenici da nije ni jasno u kojoj bi ulozi Porsche igrao, prerano je govoriti. I na kraju, ali ne najmanje važno, prema portalu Autosport, očekuje se da će Porsche razmotriti povratak ove sezone, ali projekt je napušten usred testiranja.