Kad je 2002. na ceste stigao prvi Porsche i to prva generacija Cayenna s dizelskim pogonom tvrdokorni ljubitelji ove marke lovili su se za glavu. Bila je to hereza. Kako ovakav sporstki brend uopće može i pomisliti na dizel, a ne ga predstaviti kao perjanicu u svom prvom SUV automobilu. Sve je to sad već povijest, jer u Porscheu su odlučili zauvijek prestati s proizvodnjim automobila koje pokreću dizelski agregati. Koliko je bila svjetska zaluđenosti dizelašima u tim godinama upravo pravi odgovor je tada dao Porsche, kompanija koja je bila simbolom sportskih cestovnih jurilica koje je pogonio, a što bi drugo nego benzin. I to od pamtivijeka, od njihova oca Ferrya Porschea. Koliko god su ljubitelji istiniskih Porscheovih vrijednosti čupali kosu toliko su morali biti kuš. Cayenn i to s oznakom TDI išao je kao halva, a sisti se slučaj kasnije dešavo i sa Macanom, a poto i s Panamerom
16 godina je trebalo proći da u Porscheu shvate da su zalutali u ulicu u koju ga je ugorao Volkswagen. Teško bi bilo reći da financijski nisu dobro prolazili, no u ono vrijeme ispaliti dizelaše u Porscheu bilo je heretički smjelo. Tržište i nova histerija vezana uz guranje struje i hibrina u prvi plan već je u prošloj godini desetkovala prodaju navedena tri Porscheova modela s pogonom na plinsko ulje. Kako navodi britanski portal Autocar po riječima Olivera Bluma dizelske izvedbe sudjelovale se sa samo 15 posto udjela u prošloj godini. Kakav je to samo salto mortale.
Dizela se rješavaju svi, od Rang Rovera preko Mitsubishija do Porschea
Odluka Porschea je donesena zbog svega navedenoga, ali u još većoj mjeri zbog skorog uvođenja novog standarda mjerenja ispušnih plinova WLTP. Bolji poznavatelji prilika tvrde kako će se samo zbog različite metodologije udio ispušnih plinova u svim vozilima povećati i do 30 posto. To će se savim sigurno reflektirati i na porezna davanja, posebice u onim zemljama koje opterećuju nabavu auta i porezima vezanim uz količinu ispusta CO2. Tako bi se lako moglo dogodti da recimo, oni auti koji sad deklariraju 129 g/CO2 po km ubuduće će morati homologirati i 170 g/CO2. Pogledajete u hrvatsku tablicu davanja i vidjeti ćete kako će se dogoditi pravi dar mar s cijenama. Uz sve to Porsche kao inovativna kompanije nije razvila nikada svoj samostalni dizelski agregat, već se isključivo orijentirala na koncernovske. Veliki obol takvoj odluci su i potezi iz konkurentnog Range Rovera, koji je jednako tako prestao proizvoditi dizelske izvedbe Velara.
Porsche teško da može pobjeći i od Volkswagenove odluke da do 2025. uvede najmanje 20 novih, posve električnih automobila. Ovaj put Porsche posve samostalno razvoji elektromotore i to iznimno intenzivno. Premijeru će doživjeti u modelu Mission-E. Za očakivati je da će to biti limuzina u prvo vrijeme, no nakon toga slijede i SUV-ovi. Zanimljivo je kako je već sada Porscheu jasno što moraju raditi, jer svaka druga prodana Panamera u 2017. je bila s hibridnim pogonom.