No, da bi pojasnili zašto samo ga proglasili prevarom prvo se moramo vratiti u povijest. Naime, tvrtka koju je 1930. godine osnova veliki Battista Farina zaslužna je za dizajn čitavog niza automobila od iznimnog značaja za povijest autoindustrije. Tvrtka Carrozzeria Pininfarina stoga je poznata diljem svijeta, a od golemog broja njihovih uradaka spomenut ćemo samo najvažnije, od najstarijih prema najmlađim: Alfa Romeo 6C, Aserati A6, Lancia Aurelia, Ferrari 212 Inter, Ferrari 375 MM, Fiat 1100, Alfa Romeo Giulietta, Lancia Flaminia, Ferrari 250, Peugeot 404, Lancia Flavia, Fiat 130, Lancia Gamma, Lancia 037, Ferrari Testarossa, Ferrari 456 GT, Fiat Coupe, Peugeot 306 Cabriolet, Alfa Romeo GTV, Alfa Romeo Brera, Volvo C70…
Ovaj popis samo je manji dio, ali dovoljno dobro ilustrira značaj tvrtke na automobilskoj karti svijeta i daje dobar uvid da su oduvijek bili iznimno cijenjeni karoseristi. E sad zašto je to bitno? Zato što su na nedavno održanom salonu u Ženevi predstavili svoj prvi automobil u povijesti. Osnivač tvrtke Battista Farina, koji se kasnije zvao Battista Pinifarina preminuo je još 1966. godine, njegov sin Sergio, koji je nastavio stopama oca, ovaj svijet je napustio 2012. godine, pa je tvrtka završila u rukama unuka, Paola Pininfarine.
No, premda je zaposlen u tvrtci još od 1982. godine, očito nije uspio postati dobrim menadžerom pa kontrolni paket tvrtke 2015. prodao indijskom proizvođaču automobila Mahindra, čiji udjel iznosi 76 posto. Indijski kapital osigurao je mogućnost investicija pa se krenulo s razvojem prvog vlastitog automobila. On je predstavljen na salonu u Ženevi. Impresivan je to električni hipersportaš. Paolo Pininfarina je na prezentaciji gotovo u suzama govorio kako bi djed Battista sigurno bio iznimno ponosan, te da je ime za prvi model izabrano u čast velikom osnivaču tvrtke.
No, istina je da je slavan karoserist zapravo pao na niske grane. OK, posegnuli su za tehnologijom Mate Rimca. To im nitko ne može zamjeriti, jer Rimac raspolaže fascinantnim komponentama. Pogonski sustav, baterije, upravljački softver, sve je identično kao i u Rimcu C_Two, ali ono što je za tvrtku toliko bogate i slavne povijesti sramotno, jest činjenica da su u automobil Pininfarina Battista ugradili i šasiju koju je razvio Mate Rimac. Nakon 90 godina postojanja nemaju, znanja, volje i motiva za razvoj vlastite. Šteta…