Napisao: Jaka Drozg
Dobar dan uz električnu verziju automobila koji još uvijek pokušava biti i fosilaš i električar sada. Novi Peugeot E-408 zadržao je isti hrabri dizajnerski stil benzinskih i plug-in hibridnih verzija, koje – ne brinite – i dalje ostaju u prodaji. Na prvi pogled od njih se razlikuje samo po oznaci na stražnjoj strani vozila – i naravno pogonskoj jedinici. Ovaj je trenutno dostupan samo i jedinstven je u Stellantis asortimanu.
Nova baterija koja nudi impozantnu autonimiju
Odlikuje ga baterija korisnog kapaciteta 58,2 kilovatsati koja omogućuje 453 kilometra teoretske električne autonomije. To je veće od baterije u E-308, koja se temelji na istoj EMP2 modularnoj platformi, budući da E-408 ima duži međuosovinski razmak, a pokreće elektromotor na prednjoj osovini sa 157 kilovata snage (210 KS) i 345 Nm okretnog momenta. Što ako želite bateriju od 98kWh iz Peugeotovih E-3008 i E-5008? To bi također stalo u E-408, ali za to nema potrebe jer prosječni vozač automobila iz C segmenta prijeđe samo 45 kilometara dnevno, tvrdi direktor proizvoda Jérôme Micheron. Tesla, Polestar i mnogi drugi ne slažu se s njim.
Maksimalna snaga punjenja dvosmjernom strujom (AC) je 11 kilovata, a istosmjernom strujom (DC) 120 kilovata ili dovoljno da se baterija napuni između 20 i 80 posto u pola sata. Kako bi se optimizirao domet, E-408 je također opremljen toplinskom pumpom, grijanjem prednjih sjedala i upravljača. Nije bilo potrebe za kompromisom oko prostora, prtljažnik ima 471 litru, do 1545 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima - jednako kao iu plug-in hibridnoj izvedbi.
ChatGPT i deblja stakla
Kabina je ostala potpuno ista, a kao i svi Peugeoti nove generacije opremljena je glasovnim asistentom temeljenim na umjetnoj inteligenciji ChatGPT. Uspijete li ga probuditi izjavom "ok Peugeot", koja će bez sumnje dignuti dlaku na glavu svakome s jačim naglaskom, jer prema istraživanjima Peugeot je i dalje marka s najviše pogrešaka u izgovoru. Pohvalili su se i natprosječnom debljinom bočnih stakala (3,85 milimetara) koja su u izvedbi GT također lamelirana te nude bolju zvučnu izolaciju i sigurnost.
E-408 tako nadopunjuje Peugeotovu ponudu električnih vozila koja je s 12 osobnih i lakih gospodarskih vozila najbrojnija među svim europskim proizvođačima. E-408 također dobiva Allure Care jamstvo, koje također pokriva cijeli pogonski sklop u trajanju od 8 godina ili 160.000 kilometara. Cijene za naše tržište još nisu poznate, no u Francuskoj kreću od 43.900 eura.