15 slika posve novog Peugeota 208 koji će svjetsku premijeru imati za koji dan u Ženevi, odmah i na struju
Izgledom a i po tehnologiji sasvim se približio 508-ici, paradnom konju Peugeota, a u startu nudi tri različite mogućnosti izvora energije – struju, benzin ili dizel. Puna dva desetljeća im je trebalo da se odmaknu od legendarnog dizajna 206-ice i mega popularnog krojača lima Murata Gunaka
Nakon sedam godina i pet milijuna prodanih primjeraka ljepuškasti mini posve je obnovljen, a osim što je Peugeotova perjanica zadužena za struju, obdaren je sigurnosnim sustavima iz auta viših kategorija, a motori «piju» na kapaljku.
Napraviti odličan mali auto vraški je težak posao. Ima li boljih majstora od Francuza? Kroz povijest upravo su Gali dokazivali da im nema ravna, bar kad je riječ o autima koji ne prelaze dužinu od četiri metra.
Najnoviji primjer je temeljito izmijenjena 208-ica, koja je prvi put predstavljena u Genevi 2012., a sad je stiglo vrijeme i za posve novu generaciju. Nakon sedam godina i pet milijuna prodanih primjeraka valjalo je dodatno zagolicati pažnju tržišta, a jedino rješenje bilo je "napraviti sve iznova. Bore koje su mu zategnuli 2015. dizajneri Pierre Authier i Sylvain Henry i to po isprobanom receptu ove kompanije ovaj put su naprosto zamijenjena. Iako je Peugeot 208 jedan od onih automobila koji nikada nije doživio drakonske, nego samo promjene u hodu, ovaj se put to promijenilo. Pogledajte ga malo bolje i vidjet ćete 508-icu, 308-icu... Svi sad oni jako jedno drugom nalikuju. Korijene koje je posijao 1998., za tadašnju 206-icu Turčin Murat Gunak sad su jedva prepoznatljivi. Od njegova rukopisa teško je bilo pobjeći svih ovih godina. Novi trendovi, novi materijali i naravno borba s konkurentima tjerali su krojače lima na uobičajeno zatezanje bora. Peugeot je nedavno s konceptom e-Legend i predstavljanjem hibridnih modela 3008 i 508 na sva zvona istaknuo kako i u njih kreće elektrifikacija. Već otprije je znano kako će se glavna ulogu u nametanju modernih tehnologija i obnovljivih izvora energije rezervirati na njihov najpoznatiji, najprodavaniji, možda i najljepši model Peugeot 208. I on već stiže za koji dan. Francuzi će ga predstaviti na Geneva Motor Showu koji svoja vrata Palexpo centra otvara prvo novinarima već 5. ožujka. No nisu izdržali da sa svekolikom javnošću pokažu kako će izgledati te su odaslali i prve detalje i to ne samo o električnim izdancima, već i o cijeloj gami. Ona će još uvijek uključivita i konvencionalne benzinske i dizelske motore, uglavnom potpomognute turbo ponjačima. I ono što im ide u prilog je iznimno niska emisija štetnih plinova.
Novitet je oblikovno napravio ogroman korak naprijed u odnosu na prethodnu generaciju koja je zadnji put bila obnovljena 2015. godine. Izgledom a i po tehnologiji sasvim se približio 508-ici, paradnom konju Peugeota.
U najvećoj mjeri sprijeda tako do izražaja dolaze LED svjetla, a jednako su tako moćna i straga. Jedan od manjih Peugeota iznimno je dinamičan, a onima kojima je još više do sportskih gušta već od samog početka mogu računati na pakete opreme GT in GT line.
i-Cockpit najbolji u klasi
Daleko najlukszniji paket bit će onaj koji će donosi unutrašnjost od alkantre i to trodimenzionalno dizajnirane. Unutrašnjost, pa i najsitniji detalji znani su iz većih, moćnijih i skuplji Peugeotovh modela, a mali Peugeot 208 posebice se diči i-Cockpitom. U usporedbi s prijašnjim modelom posve je to drukčije. Središnja konzola bit će opremljena ogromnim i na dodir upravljanim zaslonom od 10 inča, a armaturna ploča posve je digitalizirana. Osim prepoznatljiva, originalna stila, novi PEUGEOT 208 također utire nove putove s novom generacijom sustava PEUGEOT i-Cockpit© s 3D head-up zaslonom i cijelim nizom sustava potpore, značajki koje su inače rezervirane za više tržišne segmente.
Eksterijer novog modela PEUGEOT 208 toliko je prepoznatljiv i stilski da mu nisu potrebni kromirani elementi, čime se otkriva snaga ekspresivna dizajna i ugodnih proporcija. Ovaj se model zaista nalazi u samom središtu prelaska u više tržišne segmente marke PEUGEOT.
Duži, širi i niži od trenutačnog modela PEUGEOT 208, ova nova generacija otkriva prepoznatljivu liniju karoserije i posreduje sportski karakter zahvaljujući jasnim, markantnim linijama. Jasan dašak senzualnosti također se posreduje široko izvedenim krilnim elementima i ukupnim linijama karoserije – čime se postiže diskretna ravnoteža između decentnog i robusnog.
I na sigurnosnom području nova generacija 208-ice donosi ogroman napredak. Na volju je i aktivan radarski tempomat sa sistemom stop & go, line control uređajem za držanje pravca, sistemom za samostalno parkiranje, sistemom za nadzor sigurnosti vozača i putnika.
Kad je riječ o benzinskim i dizelskih motorima, većih iznenađenja nema. Zašto mijenjati nešto što je tako dobro, čak i superiorno, bar kad je riječ o onom najvažnijem danas, o emisiji štetnih plinova. Već u samo startu nude znani trocilindarski benzinac od 1,2 litre te 1,5 dizelski četverocilindraš. Prvi stižu u kombinacijama od 75, 100 i 130 'konja' (55, 74 in 96 kWh), a najslabiji će biti dostpan s peterostupanjskom mjenjačkom kutijom. Najveće mogućnosti i najviše izbora donosi verzija od 100 benskinskih konja koja će se nuditi sa šesterobrzinskim manualnim mjenjačem, ali jednako tako i sa osamstupanjskom automatikom. Dizel raspolaže sa 100 konjskih snaga (74 kilovata) i dolazi isključivo u kombinaciji s odlično "nijansiranom" šestostupanjskom mjenjačkom kutijom.
Posebni dodaci, rezervirani za električnu izvedbu
Peugeot 208 s novom genaracijom korači i u svijet elektrike. Bit će opremljen sa 100-kilovatnim elektro motorem, a snagu će mu davati impozantni baterijski sklop od 50 kilovat sat. Dostatno uz vožnju kakvom se voze benzinci i do 338 kilometra. Punit se može i na kućnoj mreži, a na onima brzinama do 80 posto napunjenosti stizat će za rekordnih 30 minuta. Električni motor sa 100 kW (136 bhp) koji stvara okretni moment od 260 Nm (dostupan od 0 km/h) za trenutnu reaktivnost, tih motor, s nultom stopom vibracija, tehnološki prikaz na središnjem zaslonu (funkcijski prikaz pogonskog sustava u stvarnom vremenu).
Eksterijer novog modela PEUGEOT 208 toliko je prepoznatljiv i stilski da mu nisu potrebni kromirani elementi, čime se otkriva snaga ekspresivna dizajna i ugodnih proporcija. Ovaj se model zaista nalazi u samom središtu prelaska u više tržišne segmente marke PEUGEOT.
Novi PEUGEOT 208 "nasađen" je na najnoviju generaciju platforme za vozila CMP (Common Modular Platform, odnosno zajednička modularna platforma) koncerna PSA. Namijenjena segmentima B i C, ova nova osnova za vozila upotpunjuje EMP2 (Efficient Modular Platform, odnosno učinkovitu modularnu platformu). CMP može se prilagoditi u pogledu dimenzija i varijanti motora. Obuhvaća sve vrste pogona te će kupcima omogućiti odabir njihova preferiranog tipa pogonskog sklopa, bez obzira na to žele li motor na unutarnje izgaranje (benzinski ili dizelski) ili električni motor.
Benzin, 3-cilindarski, 1,2-l cc motori:
§ PureTech 75 S&S BVM5
§ PureTech 100 S&S BVM6 ili EAT8
§ PureTech 130 S&S EAT8.
Dizel, 4-cilindarski,1,5-l cc motor:
§ BlueHDi 100 S&S BVM6.
Za regije u kojima zahtjevi za normama za ispušne plinove nisu toliko strogi također će biti dostupni motori opremljeni ručnim mjenjačem (BVM6) ili automatskim mjenjačem (EAT6).