SVJETSKA PREMIJERA Opel Mokka prva je "Munja" koja stiže s posve novom maskom kakve će ubuduće krasiti sve modele iz Russelsheima, nasađana je na platformu PSA koju koristi i Corsa i ide na STRUJU
Mokka je prvi model s posve novim Opelovim novim prednjim dijelom, koji će postati nezamjenjiv i prepoznatljiv za Munju! Opel s vizirom oni to nazivaju. Kraća je od priješnje generacije za 12 cm, no ima veći međuosovinski razmak i gotovo jednako prostora u kabini i prtljažniku. Koristi Corsinu platformu i njen elektromotor, zapravo sve ono što imaju i Citroenovi i Peugeotovi modeli. Na početku stiže samo u elektro verziji i s baterijom od 50 kWh, autonomijom od 322 km i s vremenom punjenja od samo pola sata do 80 posto. Već ubrzo stižu i modeli plug in, a i oni klasični, s benzinskim i dizelskim agregatima.
Opel se danas kao novopridošlica u PSA grupu, među Citroen, Peugeot i DS izborio za poseban status. Iako su Mokku u početku novog savezništva čak namjeravali maknuti sa scene, ona se vraća nikad sjajnija. Francuzi su očito dozvolili Nijemcima, a i Englezima gdje je ovaj model bio najpopularniji da i dalje živi punim plućima. S novim, danas predstavljenim modelom i korak dalje.
Ime Mokka znano je nekoliko godina. U začetku bio je to najmanji crossover s munjom na maski i bez obzira na brojne konkurente, uspjela se izboriti za svoje mjesto pod suncem. U novom izdanju stiže na znanoj PSA platformi, s francuskim ovjesom, motorima pa čak i infotainmentiom, za koji se mora priznati da je u njemačkoj verziji, ako ništa drugo bio pregledniji, jednostavniji i funkcionalniji. Unifikacija proizvodnje čini svoje, no sveukupno ovo je Mokka na kvadrat.
Mokka X je usprkos kompaktnim mjerama od prethodnice kraća za 12,5 centimetara. Usprkos tome ima veći međuosovinski razmak. Usprkos tome, prtljažni prostor skoro je u litru jednak kao u starom modelu (350 l), a i u samoj kabini nemate osjećaj ta je auto toliko kraći.
Nova Mokka je prije svega zamišljena s pogonom na struju! Sam elektromotor, baš kao i platforma CMP posuđena je iz sestrinske i još manje Corse. 100 kilovata snage je na volju, baterija je od 50 kWh, a nudi 322 kilometra autonomije. Brzo punjenje? Da i sa snagom do 100 kilovata, što u prijevodu znači da do 80 posto punjenja stiža za pola sata. Usprkos relativno velike i teške baerijie nova je Mokka za nevjerojatnih 120 kilograma lakša od starije.
Izgled koncepta ostaje
Mokka donosi novi dizajnerski jezik u Opelu. Tako što je još pred dvije godine trasirao koncept Opel GT X Experimental, po kojem je Mokka dobila svoj oblikovni pečat.
· Čista energija: smion izgled, povišen položaj sjedenja, električni pogon s nultom emisijom
· Uzbudljiva snaga struje: 100 kW/136 KS i 260 Nm okretnog momenta za zabavnu vožnju
· Snažna izražajnost: Mokka pokazuje novo napredno lice robne marke – Opel vizir
· Posve digitalno: kokpit Opel Pure Panel rasterećuje iskustvo vožnje
· Sjajno jedinstvena: prvi put u segmentu svjetla IntelliLux LED® Matrix koja ne zasljepljuju
· Istinski napredna: prilagodljivi tempomat s funkcijom zaustavljanja i kretanja te vrhunski pomoćni sustavi
„Za novom Mokkom okretat će se glave i ona će promijeniti percepciju naše robne marke! S Mokkom iznova definiramo Opel i predstavljamo svoj dizajn za novo desetljeće. Ona pokazuje sve što je danas i što će u budućnosti biti ključno našoj robnoj marki: Mokka je u svim pogledima zabavna, učinkovita i inovativna. Uz to, savršeno utjelovljuje vrijednosti Opelove robne marke – uzbudljiva je, pristupačna i njemačka – na najnapredniji način. To je prvi Opel koji je električan od svog tržišnog predstavljanja i istinski dokaz da se Opel okreće struji“, rekao je ushićeno šef Opela Michael Lohscheller, opisujući novi model.
Usprkos nešto dužem međuosovinskom razmaku (+2 mm), nova je Mokka 12,5 cm kraća od prethodne generacije, no svojim putnicima, njih do pet, nudi slično velik prostor za prtljagu u vidu prtljažnika zapremine do 350 litara. Njena ukupna dužina od samo 4,15 metara čini je lakom za manevriranje i parkiranje u gradskim i prigradskim područjima. Dizajn nove Mokke iznenađuje izvanrednim proporcijama i dojmljivom preciznošću svog ukupnog, smionog izgleda koji karakteriziraju kratki prevjesi i širok stav te najsitniji detalji. Novi je model i prvi s budućim licem robne marke Opel vizirom i novom generacijom posve digitalnog kokpita Opel Pure Panel. Ne radi se o analognim zaslonima, a ni razmetljivim i beskorisnim dekorativnim animacijama: sučelje je jasno i jednostavno, a prikazani podaci fokusirani na ono što je doista potrebno, dakle totalno rasterećenje. Na vodoravno položenu ploču s instrumentima integrirana su dva široka zaslona, pri čemu onaj ispred vozača ima dijagonalu 30,4 cm. No, radi intuitivnog korištenja i stalne usmjerenosti vozača na cestu, Opelovi dizajneri zadržali su kontrolne gumbe za ključne funkcije koji eliminiraju potrebu za potencijalno opasnim kopanjem po dubinama podizbornika.
Nova Mokka nastavlja Opelovu tradiciju otvaranja inovativnih tehnologija iz viših klasa širem rasponu kupaca. Među tim su tehnologijama napredni sustavi kao što su napredni tempomat (ACC, Advanced Cruise Control) čija funkcija zaustavljanja i kretanja omogućuje smirenim vozačima da lako i hladne glave prebrode stres prometnih čepova: naime, električna Mokka-e može automatski prilagoditi svoj rad kretanju vozila ispred pri čemu vozač ne mora rukovati kočnicom ni gasom. Uz to, sustav aktivnog pozicioniranja u prometnoj traci (Active Lane Positioning) automatski drži novu Mokku u sredini trake. I sustav svjetala nudi tehnologije iz viših klasa uz prilagodljiva svjetla IntelliLux LED® Matrix s čak 14 elemenata koja ne zasljepljuju, što je jedinstveno u kategoriji. Sve varijante modela Mokke standardno su opremljene LED žaruljama sprijeda i straga, električnom parkirnom kočnicom i sustavom za prepoznavanje prometnih znakova. Dostupna je i panoramska stražnja kamera koja pokriva 180 stupnjeva.
Nova Mokka utemeljena je na novoj verziji krajnje učinkovite višepogonske platforme tog proizvođača pod nazivom zajednička modularna platforma ili CMP (Common Modular Platform). Taj lagan i učinkovit modularni sustav nudi maksimalnu fleksibilnost u razvoju vozila i omogućuje korištenje čistog baterijskog električnog pogona kao i motora s unutrašnjim izgaranjem, izbor je na kupcu. Inženjerski tim iz Rüsselsheima posebnu je pozornost posvetio s jedne strane značajnom smanjenju mase, smanjivši masu prethodne generacije za čak 120 kg, a s druge strane povećanju čvrstoće karoserije, pa je torzijska otpornost električne verzije s nisko smještenom integriranom strukturom baterije veća za 30 %. Prednosti su očite: nova Mokka troši znatno manje energije, a istovremeno je responzivnija, agilnija i zabavnija za vožnju.
Prvi put u Opelovoj povijesti nova će Mokka od prvog dana biti dostupna kao posve električna varijanta. Vožnja Mokke-e bit će kombinacija rada bez štetnih emisija i zadivljujućeg iskustva. Električni motor proizvodi 100 kW (136 KS) i 260 Nm vršnog okretnog momenta dostupnog trenutačno, odmah nakon kretanja. Brze reakcije, agilnost i dinamičnost među glavnim su karakteristikama. Vozači mogu birati između tri načina vožnje – normalnog, eko i sportskog – i ostvariti idealan omjer umjerenosti i zabavnosti, ovisno o svojim preferencijama. Elektroničko ograničenje brzine iznosi 150 km/h radi očuvanja energije pohranjene u bateriji snage 50 kWh i dosega. U standardnoj je opremi sustav snage 100 kW istosmjerne struje s mogućnošću brzinskog punjenja koji omogućuje punjenje do 80 % kapaciteta baterije za samo 30 minuta. Opel Mokka-e ima čisti baterijski električni doseg od maksimalno 322 kilometra prema WLTP-u[1] u normalnom načinu rada, dok u eko načinu rada vozač može postići i maksimalan mogući doseg. Bilo da se radi o utičnici Wallbox, brzinskom punjenju ili punjenju putem kabela iz kućne utičnice, nova Mokka-e spremna je za sve mogućnosti punjenja, od jednofaznog do trofaznog snage 11 kW. Tu je i osmogodišnje jamstvo za bateriju.
Kupci se mogu veseliti vrlo energičnoj, zabavnoj i agilnoj novoj generaciji Mokke. Bit će u prodaji krajem ljeta 2020., a dostupna u prodajnim salonima od početka 2021. Novi model nudit će se i s posebno učinkovitim dizelskim i benzinskim motorima.
Čista struktura: novo lice Opelove robne marke i dizajn kokpita
U drugoj generaciji naziv Mokke opet je jednostavno Mokka, baš kao prilikom prvog predstavljanja 2012. „Smionost i čistoća i dalje su naša mantra“, rekao je glavni izvršni direktor Opela Michael Lohscheller. Prvi put za Opel, naziv modela hrabro se prostire središnjim dijelom stražnjeg panela uz upotrebu novog, precizno konstruiranog tehničkog fonta. Kad je bila predstavljena, prva Mokka iznenadila je svojim kompaktnim dimenzijama i robusnim izgledom. Nova Mokka još je nabijenija i robusnija, i to na vrlo progresivan način: posebno učinkovita, čista i smiona, s dramatično kraćim prevjesima (61 mm manje naprijed, 66 mm manje straga), s dodatnih 10 milimetara u širinu i vizualno izduženom siluetom radi stvaranja savršenih proporcija. Njene kompaktne dimenzije i općenit izgled čine da 18-inčni kotači izgledaju impresivnije i snažnije nego ikad prije.
Mokka je i prvi model s Opelovim novim prednjim dijelom koji će postati nezamjenjivo prepoznatljiv za tu robnu marku: Opel vizirom. Prostirući se cijelim prednjim dijelom vozila ispod linije poklopca motora, Opel vizir elegantni je modul koji vodoravno uokviruje značajke robne marke kao što su najnovija generacija prednjih svjetala IntelliLux LED® Matrix i tipičan prepoznatljiv oblik krila LED svjetala za dnevnu vožnju, između kojih se ponosno ističe legendarna Opelova munja. Opel vizir osmislio je tim glavnog čovjeka za dizajn, Marka Adamsa, i on će se naći na svim modelima te robne marke predstavljenim u desetljeću koje počinje 2020. godinom.
„Smiono i čisto – tako će izgledati Opelov dizajn u budućnosti. Nova Mokka ima sportske proporcije u kombinaciji s precizno strukturiranim i skladnim površinama. Razvili smo tu filozofiju utemeljenu na karakterističnom njemačkom dizajnu spajajući progresivan i smion dizajn s čistoćom i jednostavnošću“, objasnio je potpredsjednik dizajna u Opelu Mark Adams.
Ta se filozofija nastavlja i u unutrašnjosti gdje je težište na novitetu pod nazivom Pure Panel koji odražava dizajnerske koncepte Opel vizira. Vozača i suvozača dočekat će dva široka zaslona veličine do 25,4 i 30,4 cm, pri čemu je središnji zaslon namjerno nagnut prema vozaču, a otvori za zrak gurnuti su u pozadinu kako bi se naglasila fokusiranost takvog koncepta. Pure Panel nudi vozaču najnovije tehnologije i najvažnije podatke uz izostanak svih vizualnih potencijalno iritirajućih stimulusa. I dizajn središnje konzole impresivno je pročišćen: zahvaljujući električnoj parkirnoj kočnici i novoj električnoj ručici mjenjača, nema elemenata koji bi stršali i tako narušavali čistoću dizajna. Sve kontrole i moduli elegantno su integrirani.
Vodeći u segmentu: Opelove tehnologije svjetala i tehnološki napredni pomoćni sustavi
Nova Mokka dolazi u segment B s vrhunskim inovacijama koje su donedavno bile dostupne samo u luksuznoj klasi. Opel je vodeći u tehnologijama svjetala. Sve varijante Mokke opremljene su najnovijom generacijom LED žaruljica – od svjetala za dnevnu vožnju tipičnog Opelova dizajna do prednjih svjetala za maglu. Apsolutna zvijezda u tom segmentu prilagodljiva su svjetla IntelliLux LED® Matrix s ukupno 14 elemenata. Kao kod Opel Insignije, Opel Astre i nove Opel Corse, sustav svjetala omogućuje vožnju sa stalno uključenim dugim svjetlima. Kako ne bi zasljepljivali vozače, pojedinačni LED elementi mogu se u svega nekoliko milisekundi isključiti ili pak usmjeriti dolje i tako iz svjetlosnog snopa „izrezati“ vozila iz susjednog smjera ili ona koja voze ispred. Tako nitko ne biva zaslijepljen, a putnici u Mokki mogu uživati u osvjetljenju kao na stadionu. U stražnjem dijelu je korištenje isključivo LED tehnologije omogućilo dizajnerima da naprave vrlo tanka i izdužena svjetla koja pojačavaju osjećaj preciznosti i kvalitete.
Iznimno udobna: Opelova tehnologija sjedala i vrhunske mogućnosti umrežavanja
Izvrsna rješenja za sjedenje su vrlo tipična za Opel. Dostupna su razna ergonomska sjedala podesiva u šest smjerova, a svako se može pojedinačno podešavati. Mogu se naručiti sportske presvlake Alcantara ili klasična posve kožna unutrašnjost, što je neobično za jedno vozilo iz segmenta B. No šlag na torti grijano je kožno vozačko sjedalo s perforiranim površinskim slojem i funkcijom masaže.
Vozač i suvozač mogu staviti svoje pametne telefone na pladanj za pohranu na središnjoj konzoli. Tu se kompatibilni mobiteli mogu induktivno (bežično) puniti. Gumeni podmetač sprječava klizanje uređaja. Nova ponuda informacijsko-multimedijskih sustava omogućit će savršeno umrežavanje vozača i putnika u Mokki i njihovo zabavljanje. Dostupni su sustavi Multimedia Radio i Multimedia Navi s dodirnim zaslonom u boji dijagonale 17,8 cm i sustav Multimedia Navi Pro s vrha ponude s dodirnim zaslonom u boji dijagonale 25,4 cm. Monitori su integrirani u novi Opelov Pure Panel i savršeno okrenuti prema vozaču.
Multimedijski sustavi kompatibilni s platformama Apple CarPlay i Android Auto nude integriranu govornu kontrolu. Nova Mokka nudi i servis OpelConnect. LIVE Navigation[2] s informacijama o stanju u prometu u stvarnom vremenu, izravna veza s pomoći u slučaju kvara i značajka eCall čine putovanja još opuštenijima za vozača i putnike. Ako se tijekom prometne nezgode aktiviraju zračni jastuci ili zatezači sigurnosnih pojaseva, eCall automatski poziva odzivni centar za javnu sigurnost (Public Safety Answering Point, PSAP).