Ono što je Jeep među "džipovima", a Vespa među skuterima to je Ford Ranger među pick-upovima
Toliko je dobar da će u budućnosti njegovu platformu, motore i tehnologije koristiti i razvikani VW Amarok! Ford je prvog dana prosinca predstavio najsvestraniji i najposebniji Ranger ikada, možda i jedan od najutjecajnijih. Naravno da je sjajan i sa stilom, jer tvorničari iz Dearborna, predgrađa Detroita najiskusniji su u produkciji pick-upova.
Ono što je Jeep među "džipovima", a Vespa među skuterima, to su bili i jesu Ford F150, Ford F250 i u novije doba Ford Ranger. Trenutno je to jedan od rijetkih "dinosaurusa" koji su preživjeli "downsizing" i smanjivanja obujma. I dok su mnogi pick-upovi otišli u ropotarnicu prošlosti Ranger se uzdiže i postaje neprikosnoveni lider.
Narudžbe Europljani mogu izraziti u sljedećoj godini, a prve isporuke idu početkom 2023.
Fordovi inženjeri i dizajneri udružili su se s kupcima diljem svijeta kako bi stvorili svestran pick-up, s kojim je lako i u kazalište i u polje! Koji je jednako dobar za zabavu, ali i za rad i obitelj. Dizajneri su i ovaj put bili hrabri, svrhovit dizajn eksterijera i elegantan, visokotehnološki, primamljiv interijer... Ranger nove generacije nudi izbor dokazanih i izdržljivih dizelskih pogonskih sklopova, uključujući i Fordov snažan V6 turbodizelski motor. Nadograđeno podvozje i ovjes osiguravaju izvrsnu vožnju i upravljivost, bilo da se vozite s putnicima, potpuno natovarenim teretom ili da se radi o prikolici. Teretni prostor je izveden tako da korisnicima omogući više mogućnosti čime je povećana funkcionalnost i bolji pristup
- “S Rangerom već desetljećima imamo veliku proširenu obitelj”, rekao je Jim Farley, predsjednik i glavni izvršni direktor Ford Motor Company. “On je oduvijek bio pouzdan partner vlasnicima malih poduzeća, poljoprivrednicima, obiteljima, avanturistima i još mnogima na više od 180 tržišta diljem svijeta. Ovo je pick-up srednje veličine koji će ljudi htjeti posjedovati i uživati s njime.”
Knjige narudžbi za sljedeću generaciju Rangera otvorit će se u Europi krajem 2022., za isporuku kupcima početkom 2023. Trenutni Ranger je lider u segmentu pick-up-a u Europi i nedavno je u rujnu postavio novi prodajni rekord ove godine od 45.539 jedinica, s tržišnim udjelom od 39,9 posto.
“Ranger nastavlja napredovati u Europi s rekordnom prodajom”, dodao je Hans Schep, generalni direktor "Gospodarskih vozila Ford Europe". „Pametan, sposoban i svestran Ranger sada se isporučuje s još više snage i stila za koje znamo da kupci cijene.“
Živjeti Ranger život
“Zaista smo puno toga upakirali u sljedeću generaciju Rangera kako bismo inspirirali vlasnike da rade više onoga što vole raditi, sa značajkama koje ih potiču da istražuju nove horizonte,” rekao je Gary Boes, direktor za upravljanje linijom proizvoda za poduzeća, Global Trucks . “I mi smo vlasnici pick-upova, a ova strast prema Ranger životnom stilu pretvara se u strast prema proizvodu. U konačnici, želimo da iskustvo naših kupaca s pick-upom omogući i poboljša njihov životni stil.”
Ford to naziva “Living the Ranger Life” i to je nešto što dijele svi dizajneri i inženjeri uključeni u stvaranje sljedeće generacije Rangera.
"Naš tim je bio usredotočen na jedan cilj - da ovaj Ranger bude najčvršći i najsposobniji koji smo ikada stvorili", rekao je Graham Pearson, direktor programa vozila Ranger. “Proveli su ga kroz jedan od najiscrpnijih globalnih rasporeda testiranja koje smo ikad razvili i nisu htjeli mirovati sve dok se ne uvjerimo da je napravljen Ford Tough.”
Novi izgled, nove mogućnosti
Mišljenje kupaca bilo je ključno za razvoj novog robusnog izgleda Rangera sljedeće generacije. Ford je proveo puno vremena s vlasnicima diljem svijeta, provodeći više od 5000 intervjua i desetke radionica za kupce kako bi razumjeli kako kupci koriste svoje pick-up-ove i što žele i očekuju u novom Rangeru.
Vizualno, Ranger sljedeće generacije je hrabar i samouvjeren, sa svrhovitom vanjštinom koja dijeli Fordov globalni DNK dizajna kamiona. Dizajn ima definiranu novu rešetku i prepoznatljivu obradu prednjih svjetala sa C-zategama, dok suptilna linija ramena niz bočne strane uključuje smjelije lukove kotača koji Rangeru daju siguran stav. Po prvi put Ford Ranger nudi matrična LED prednja svjetla. Straga su stražnja svjetla dizajnirana u skladu s prepoznatljivom grafikom sprijeda. Unutra, kabina nalik automobilskoj je unaprijeđena, koristeći vrhunske materijale mekane na dodir i istaknuti središnji zaslon osjetljiv na dodir u portretnom stilu s Fordovim prepoznatljivim SYNC™ 4 sustavom za povezivanje i zabavu. 3
"Kupci su nam rekli da Ranger mora izgledati čvrsto i treba ulijevati povjerenje", rekao je Max Tran, glavni dizajner za Ranger. “Bili su vrlo jasni u tome što bi Ranger trebao biti, i po načinu na koji izgleda i kako se osjećaju zbog njega.”
Ispod nove karoserije nalazi se unaprijeđeno podvozje s 50 mm dužim međuosovinskim razmakom i 50 mm širim tragom od prethodnog Rangera. Hidro oblikovana prednja struktura stvara više prostora u motornom prostoru za novi V6 motor i pomaže Rangeru u budućnosti za druge pogonske tehnologije. Također otvara prednji dio pick-up-a kako bi se omogućio veći protok zraka do hladnjaka, što pomaže u održavanju niskih radnih temperatura prilikom vuče ili prijevoza teških tereta.
Novi izbori pogonskih sklopova
Kupci su željeli izbor veće snage i okretnog momenta za vuču teških tereta i ekstremne terenske vožnje, pa je tim dodao Fordov dokazani 3,0-litreni V6 turbodizel i razvio ga za Ranger. To je jedna od tri opcije turbodizelskog motora dostupne pri predstavljanju.1
“Kada vozite Ranger s V6 turbodizelskim motorom, osjećate se kao da vozite puno veći kamion. I čini se jako teškim u smislu da ima beskrajnu snagu i okretni moment, što je upravo ono što su naši kupci željeli“ rekla je Pritika Maharaj, voditeljica programa Ranger.
Sljedeća generacija Rangera također će doći s izborom provjerenih Single-Turbo i Bi-Turbo 2,0-litrenih in-line četverocilindričnih dizelaša. Single-Turbo dolazi u dvije različite razine performansi i isporučuje snagu, okretni moment i učinkovitost goriva, 1 što je važno za vlasnike malih poduzeća ili flote gospodarskih vozila. Bi-Turbo motor je sofisticiranija varijanta performansi za kupce koji žele više snage, ali moraju zadržati učinkovitost goriva. 1
“Znamo da naši kupci guraju svoje Rangere do krajnosti, pa ih tako testiramo. Radimo sve više kako bismo bili sigurni da će Ranger učiniti sve što naši kupci žele, uvijek iznova”, rekao je Maharaj.
Poboljšana vožnja i upravljanje
Kako bi razvili vožnju i upravljivost koja se očekuje od kamiona koji kupci koriste za širok raspon posla, za obitelj i zabavu – inženjeri su se usredotočili na osnove.
"Imamo zaista širok spektar kupaca", rekao je Pearson. “S jedne strane, možda imate vlasnike malih poduzeća koji traže prijevoz koji je vrlo orijentiran na posao. Žele tradicionalni pogon na dva kotača s jednom kabinom i sandukom za prijevoz svoje robe.
“Na krajnjem drugom kraju, imate ozbiljne off-roadere koji svoje Rangere stvarno potiskuju do krajnjih granica na utrkama izdržljivosti poput relija Dakar. Sljedeća generacija Rangera zadovoljit će potrebe obje vrste kupaca i svakog između njih.”
Inženjeri su pomaknuli prednje kotače za 50 mm prema naprijed za bolji prilazni kut i vanjski dio za bolju artikulaciju van ceste, poboljšavajući terensko iskustvo. Također su pomaknuli amortizere stražnjeg ovjesa izvan tračnica okvira kako bi vozačima i putnicima omogućili bolju vožnju na cesti i izvan nje, bez obzira na to nose li teški teret na posao ili samo vode obitelj na večeru.
„Na Rangeru sljedeće generacije povećali smo raspon podešavanja kako bismo našim kupcima pružili najbolje od oba svijeta – zamislite ovo kao izgrađeni Ford Tough Plus – tako da imate sposobnost, čvrstinu i izdržljivost zbog čega su Fordovi kamioni poznati, plus udobnost i vožnju poput automobila po čemu je Ranger poznat”, rekao je Pearson.
Kupci će imati izbor između dva sustava pogona na sva četiri kotača – elektronički sustav promjene prijenosa shift-on-the-fly ili napredni novi stalni sustav pogona na sva četiri kotača s umirujućim načinom set-and-forget, dizajniranim za mogućnost kada i gdje je to kupcima potrebno. Off-road oporavak olakšan je istaknutim dvostrukim kukicama za oporavak u prednjem braniku.
Značajke unutrašnjosti usmjerene na kupca
Kupci su željeli fleksibilan, moderan kokpit koji će zadovoljiti i poslovne i obiteljske dužnosti. Dakle, Ranger mora služiti kao radni prostor ali i da osigura ugodu uz pametne značajke s više udobnosti i mogućnosti više nego prije.
“Znamo da naši kupci traže pametan i funkcionalan unutarnji prostor u kojima se osjećaju ugodno. Stoga smo ga počeli dizajnirati s visokom razinom dobro integrirane tehnologije, pametnim funkcionalnim pohranjivanjem i vizualnim naznakama kako bi okruženje dalo ugodan i prostrani osjećaj”, rekao je Tran.
Srce Rangerovog povezivog iskustva je veliki 10,1-inčni ili 12-inčni zaslon osjetljiv na dodir u središnjem dijelu. Nadopunjuje potpuno digitalnu ploču s instrumentima i opremljen je najnovijim Fordovim SYNC™ 4 sustavom, koji je spreman za kupce sa svojim glasovnim komunikacijskim, zabavnim i informacijskim sustavima. Osim toga, tu je i tvornički ugrađen FordPass Connect modem, 4 koji omogućuje povezivanje u pokretu kada je povezan s aplikacijom FordPass™, 5 tako da kupci mogu ostati povezani sa svojim svijetom. FordPass poboljšava iskustvo vlasništva sa značajkama kao što su daljinsko pokretanje, 6 status vozila i funkcije daljinskog zaključavanja i otključavanja putem mobilnog uređaja.
Mnoge od tradicionalnih kontrola načina vožnje premještene su s ploče s instrumentima i središnje konzole na vlastiti namjenski zaslon na SYNC™ zaslonu. Jednim pritiskom na tipku vozači mogu prijeći na Rangerov namjenski zaslon za sve off-road načine vožnje gdje mogu pratiti pogonsku liniju, kut upravljanja, kutove nagiba vozila i druge kontrole.
Zaslon je također povezan s kamerom od 360 stupnjeva 7 kako bi parkiranje bilo lakše u skučenim gradskim prostorima ili kao pomoć pri savladavanju posebno teških terena dok istražujete. Osim toga, kupci mogu kontrolirati Rangerov novi sustav vanjske zonske rasvjete putem zaslona osjetljivog na dodir ili aplikacije FordPass, što znači da ne moraju raditi ili kampirati u mraku. Ranger tehnologija također će biti prilagođena budućnosti za prihvaćanje Ford Power-Up bežičnih ažuriranja softvera zahvaljujući ugrađenom FordPass Connect modemu.
„Naći ćete unutrašnjost od pliša, ali s dvostrukom svrhom rada i igre na umu. Novi e-mjenjač s kratkim dometom središnje je mjesto u rasporedu kabine i još je jedan primjer gdje su naše donošenje odluka zaista vodili kupci ”, rekao je Tran. “Kupcima se iznimno svidio e-mjenjač – svidjela im se činjenica da izgleda high-tech i da je intuitivan za korištenje.”
Dizajnerski tim također je stvorio pametno skladište i korisne značajke za vlasnike. Ne postoje samo mjesta za pohranu vašeg telefona ili bežično punjenje (ako je kompatibilno), 8 već postoji i veliki spremnik na središnjoj konzoli za odlaganje stvari. Osim toga, džepovi na vratima dizajnirani su da nose više, široka ploča s instrumentima skriva gornji pretinac za rukavice, a ispod i iza stražnjih sjedala nalaze se pretinci za odlaganje stvari.
Napravljen da učini više uz bolji pristup, funkcionalniji prostor
“Kada smo se susreli s našim klijentima i promatrali kako se penju do prtljažnika, vidjeli smo veliku priliku za poboljšanje,” rekao je Anthony Hall, voditelj inženjeringa Ranger vozila. “Bilo je ljudi koji su gazili gumu, a zatim prelazili preko bočne strane kamiona ili se dizali na otvorena vrata prtljažnika.”
To je bila inspiracija za stvaranje integrirane bočne stepenice iza stražnjih guma, kako bi se stvorio snažan, stabilniji način za pristup sanduku. Osim toga, Ranger tim je radio kako bi osigurao da širi teret može stati i ostati siguran u prtljažniku.
“Proširenje kamiona za 50 mm možda se ne čini puno, ali čini ogromnu razliku, posebno u prtljažniku. To znači da će kupci moći ravno utovariti neke osnovne predmete, kao što su ploča od šperploče ili paleta pune veličine,” rekao je Hall.
Dodatni promišljeni detalji usmjereni na kupca uključuju novu, čvrstu podlogu od plastike koja pomaže u zaštiti i kamiona od ogrebotina i koljena vlasnika od klečanja na čeličnoj podlozi kamiona. Dodatne točke za vezivanje tereta – na jakim tračnicama od čeličnih cijevi – pružaju prikladne točke za pričvršćivanje tereta. Izdržljive, fleksibilne kape za prtljažnik oko bočnih strana sanduka i preko vrata prtljažnika skrivaju strukturalne pričvrsne točke za nadstrešnice i drugu dodatnu opremu.
Osim toga, Ranger nudi novi sustav upravljanja teretom dizajniran s pregradama za držanje predmeta različitih veličina – poput drva ili kutija za alat. Vlasnici također mogu stvoriti manje pretince za pohranjivanje predmeta, koji bi inače morali ići u kabinu, koristeći sustav ultra-jakih klinova s oprugom koji se spajaju na tračnice pričvršćene vijcima sa svake strane sanduka za teret. Vrata prtljažnika mogu poslužiti i kao mobilni radni stol s integriranim ravnalom i steznim džepovima za mjerenje, hvatanje i rezanje građevinskih materijala.
Zonsko osvjetljenje – kojim se upravlja putem zaslona SYNC™ u kabini ili putem aplikacije FordPass – osigurava osvjetljenje od 360 stupnjeva oko kamiona kako bi kupcima pružili bolju vidljivost oko vozila. Rasvjeta teretnog sanduka nalazi se ispod lijeve i desne tračnice i pruža dovoljno svjetla za dovršavanje poslova pri slabom osvjetljenju ili pronalaženje stvari u teretnom sanduku noću.
Dodatna oprema koja će vam pomoći pri personalizaciji
Kupci u Europi moći će personalizirati svoj novi Ranger s nizom od preko 150 potpuno tvornički podržanih radnih, urbanih i avanturističkih dodataka. Ovi dodaci uključuju one koji su razvijeni u suradnji s globalnom off-road ikonom, ARB 4x4 Accessories.
Rangera će se proizvoditi u Fordovim tvornicama na Tajlandu i Južnoj Africi počevši od 2022., a druga tržišta bit će objavljena kasnije.