Napisao: Matjaž Tomažić
U posljednje dvije godine došlo je do značajnih promjena u klasi sportskih motocikala u smislu proširenja asortimana, posebice u klasama manjeg radnog obujma, a Yamaha je očito i u višoj srednjoj klasi odlučila ponuditi ozbiljan Supersport motocikl. .
Osnova je, naravno, dobro poznati trocilindrični motor CP3, koji Yamaha već ugrađuje u modele MT, Tracer i XSR. Iako smo očekivali da će u modelu R9 biti nešto snažniji, u Yamahi se nisu odlučili na povećanje snage te su motor ostavili na standardnih 119 'konja' odnosno 88 kW koje razvija pri 10.000 okretaja u minuti.
Naravno, nema ništa loše u tome što je snaga ostala nepromijenjena, jer CP3 je vrlo živahan agregat, koji ima i dovoljno izražen sportski karakter u višim okretajima, no Yamaha se ipak poigrala s elektronikom, što će dodatno naglasiti sportski karakter agregata.
Ako su htjeli napraviti motocikl s pravim trkaćim biciklizmom, naravno da nisu mogli puno pomoći s postojećim okvirima, pa su pripremili novi aluminijski okvir za model R9, koji je čvršći i čvršći u usporedbi s ostala tri -cilindrični Yamaha obitelj, a ujedno, prema Yamahi i najlakši okvir koji je ikada ugrađen na Yamahin proizvodni Supersport motocikl. Yamaha R9 ima samo 195 kilograma, što je vrlo pristojna brojka koja obećava. Nauštrb okvira, ergonomija je naravno također značajno promijenjena, prateći sve parametre koji vrijede za sportske motocikle. Ipak, ergonomija je za nijansu manje trkaća nego, primjerice, kod modela R6.
Na spomenuti novi okvir ugrađen je potpuno podesiv KYB ovjes, a za kočenje će se brinuti Brembo kočnice iz linije modela Stylema. Prednji kotači imat će promjer 320 mm, a motocikl će naravno biti oslonjen na svu raspoloživu sigurnost i puno trkaće elektronike.
Sam dizajn je inspiriran postojećim kućnim linijama, pa je R9 na prvi pogled dosta sličan modelu R7, ali je naravno potpuno redizajniran. Dizajnerski sportske motocikle najviše definira prednja maska, a kod R9 u nju je integrirana LED rasvjeta, a ispod nje su i aerodinamična krilca na bokovima koja stvaraju dodatni pritisak na tlo i čime se povećava stabilnost i smanjuje mogućnost prebrzog odvajanja prednjeg kotača od tla.
Uz naprednu elektroniku koju omogućuje ugrađeni šesterosmjerni senzor kretanja, Yamaha R9 će imati i tempomat, dvosmjerni quickshifter te mogućnost pretplate na Yamahinu aplikaciju koja prikuplja i prikazuje telemetriju podaci.