I dalje dizelaši i benzinci! Može li novi Volkswagen Tiguan zadržati prestižni interijerski primat?

Dizajneri su sliku TIGra i igUANe sakrili u stražnja vrata!!! Tiguan je po prodaji pretekao Golfa, čija je klasa konstantno na udaru, upravo na račun SUV-ova. Na naše ceste sada je krenula treća generacija koja će i kod nas biti hit.

I dalje dizelaši i benzinci! Može li novi Volkswagen Tiguan zadržati prestižni interijerski primat? Gregor Žvab
16. 4. 2024

Napisao i snimio: Gregor Žvab

Volkswagen je prvom generacijom zaorao ledinu među sportskim terencima. U 2007. godini nije ih bilo puno na cestama, pogotovo u ovoj klasi. Pa, uhvatio se. I kako. Prodaja je rasla iz godine u godinu, no pravi bum dogodio se 10 godina kasnije, kada je druga generacija doslovce eksplodirala te se u odnosu na prve godine prodaja praktički utrostručila. Posljednjih se godina ustalila na oko 1000 prodanih Tiguana godišnje, a s novom generacijom očekuju se i nešto bolji rezultati. Napredak u odnosu na drugu generaciju je očit, a s obzirom na važnost automobila, jasno je i da je investicija u pridošlicu bila izdašna. I ovo je također poznato. Više o dojmovima iz prve vožnje novog Tiguana možete pročitati OVDJE.

više prostora, a iste dimenzine

Što se tiče dimenzija, praktički je isti kao i prethodnik, ali su inženjeri unutra pronašli malo više prostora. Tako funkcionira prostraniji radni prostor vozača, koji je osiguran i pomicanjem ručice mjenjača uz upravljač. Na mjestu gdje je bio prije, sada nalazimo rotirajući, fleksibilni gumb za upravljanje raznim funkcijama, kao i dva gumba od kojih jedan služi za pokretanje vozila. Ovo je također bila jedna od promjena koje su bile (i bit će) treba se naviknuti. Naime, navikao sam kod Volkswagena gumb za start tražiti negdje drugdje. Inače, općenito, što se ergonomije tiče, radi se o tipičnom Volkswagenu. Sve je organizirano i logično posloženo. Srećom, i tipke na upravljaču su potpuno mehaničke, kako su korisnici željeli.

Povećanje unutarnjeg prostora najviše dolazi do izražaja u prtljažniku čiji je obujam sada veći za 37 litara, a fleksibilnost povećava i pomična stražnja klupa, poznata iz prethodnih generacija. Tu su i matrix LED prednja svjetla te najnovija generacija adaptivne DCC šasije koja polako osvaja mjesto u automobilima cijelog koncerna.

Pogonske mogućnosti

I dalje će biti dostupan kao dizelski i benzinski automobil, a plug-in hibrid će samo na struju moći voziti do 120 kilometara. U protekle dvije generacije većina prodanih Tiguana bila je na dizelski pogon, no s ovom sadašnjom to se neće puno promijeniti, tek će postotak ići u korist benzinca. Što je s plug-in hibridom? O prodaji potonjeg uvoznik se ne usuđuje špekulirati.
 

Naš asortiman motora trenutno je podijeljen po principu 2 + 2 +2. Dva 1.5 eTSI benzinska motora imaju snagu od 96 kilovata (130 KS) i 110 kilovata (150 KS). Tu su i dva dizelaša, oba obujma 2,0 litre i snage 110 kilovata (150 KS) i 142 kilovata (193 KS), s tim da je potonji jedini motor u trenutnoj ponudi koji nudi i pogon na sva četiri kotača. također i plug-in hibridi, čiju benzinsku snagu osigurava jača inačica eTSI motora, a zajedno s električnom pomoći raspolažu sa 150 kilovata (204 KS) ili 200 kilovata (272 KS).

4All za sve

Dostupan je s četiri paketa opreme, Life, Elegance, R-Line i 4All. Odabir potonjeg čini se najsmislenijim jer praktički za cijenu osnovne verzije dobivate puno više opreme. 18-inčni kotači i Ergo Active sjedala dostupni su već u paketu Elegance, dok će R-Line biti namijenjen onima kojima je sportskiji izgled najvažniji.

Cjenik: Novi Volkswagen Tiguan

Zanimljiv je i pogled na cjenik. Osnovni Tiguan starta od 37.465 eura, dok je prvi dizel dostupan za 41.047 eura. Snažnija dizelska izvedba dostupna je samo s paketima Elegance i R-Line i još je skuplja od slabijeg plug-in hibrida čija početna cijena iznosi 44.519 eura. Snažniji plug-in hibrid moguće je naručiti samo s paketom opreme R-Line, a cijena mu je 52.003 eura.
 

Zašto Tiguan?

Na kraju, jedna zabavna činjenica o samom imenu. Tiguan je kombinacija riječi tigar i iguana. Ime su u anketi odabrali čitatelji magazina Auto Bild, a u Volkswagenu su mu odali počast i u trećoj generaciji. Dizajneri su dvije životinje po kojima je Tiguan dobio ime sakrili u stražnja vrata.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.