Iza dobrog konja diže se velika prašina! NOVO U HRVATSKOJ Dacia Duster

DUSTER BUM pred vratima - SVE SE ZNA! Je'l vas pali cijena od 19.500 eura, ona na plin s istim 1.0 agregatom 23.100 eura, najjeftiniji 4x4 pogon 23.400 eura a hidrid od 27.800 eura.

Nema struje, al' ni dizela! Tu je trocilindarski benzinac 1.0 sa i bez plina, mild hibridni 1.2 i štedljiv hibrid 1.6! Novim izgledom popularni SUV otresao se privida jeftinoće, ali i dizelskog motora.

Iza dobrog konja diže se velika prašina! NOVO U HRVATSKOJ Dacia Duster Dacia
15. 7. 2024

Gužva u cjenovnom rangu od oko 20.000 eura je prilično velika, od Bayona preko Captura i sad do sjajne Dacije!

Dacia je izgradila reputaciju na najnižim cijenama, ali posljednjih godina čelnici Renault Grupe pomaknuli su fokus marke na "vrijednost za novac" i ciljaju marže od 15 posto do 2030. Većina kupaca Dacie sada se odlučuje za više razine opreme.

Kada je 2010. prvi Dacia Duster izašao na tržište, rumunjski automobilski brend pod okriljem francuskog Renaulta vjerojatno nije vjerovao u njegov uspjeh. Nadmašena očekivanja dala su poticaj znatno poboljšanoj drugoj generaciji iz 2017., a sada, sedam godina kasnije, na slovensko tržište stiže i treća.
 

Novi Duster ima zreliji dizajn, iako stilski koketira s prethodnikom, a dizajneri su zadržali neke tipične elemente, primjerice zaštitnu bočnu lajsnu i zamišljeni otvor za dovod zraka na prednjim vratima. Ukratko, vanjski izgled ne odaje dojam jeftinog automobila, naprotiv, prednja svjetla u obliku vodoravno postavljenih slova ipsilon stvaraju gotovo prestižan dojam i ukazuju na veću širinu nego što ona zapravo jest. I premda se pridošlica doima većim od prethodnika, dimenzijama je gotovo isti, duljine i dalje iznosi 4,34 metra, jednaka je i širina od 1,81 metar, dok je visina od 1,66 metara niža za tri centimetra.

Dosta promjena ima i u interijeru koji je zbog nove platforme prostraniji, nešto više prostora nudi i prtljažnik koji sada zaprema 472 litre umjesto dosadašnjih 445. Duster je prvi Dacijin automobil s digitalnim instrumentima, pred očima vozača je ekran dijagonale 7 inča s mjeračima , a do njega središnji ekran dijagonale 10,1 inča, blago nagnut ulijevo.
 

U motornoj gami više nema dizel motora, što će nedvojbeno razočarati popriličan broj onih koji razmišljaju o Dusteru u svojoj kućnoj garaži. Trenutačno je pogon (na prednjim ili sva četiri kotača) namijenjen novom 1,2-litrenom turbo potpomognutom i blago hibridiziranom benzinskom trocilindrašu sa 96 kilovata (130 KS), uz njega već poznatom 1,0-litrenom trocilindrašu. cilindarski s pogonom na ukapljeni naftni plin koji istiskuje 67 kilovata (91 KS) ili 74 kilovata (100 KS) te po prvi puta potpuni hibrid koji se sastoji od 1,6-litrenog benzinskog četverocilindraša i elektromotora s ukupnom sustav snage 103 kilovata (140 KS).
 

 
Pogon na četiri kotača sposoban je i za nešto zahtjevnije terene, a vozač si može olakšati posao postavkom jednog od pet modova vožnje. Odmak od tla je za nekoliko centimetara veći, što znači lakši ulazak i izlazak te suverenije terenske sposobnosti. Inače, Duster se dobro osjeća i na glatkom asfaltu, gdje se ističe svojom upravljivošću i ovjesom usmjerenim na udobnost. U Daciji su održali obećanje i zadržali početnu cijenu ispod 20 tisuća, osnovna izvedba na slovenskom tržištu stoji 18.990 eura.

Ovo je također vrlo blizu našoj konkurenciji. Primjerice, MG ZS dostupan je od 18.500 eura, Hyundai Bayon sa sličnim motorom (1.0 T-GDI, 73,5 kilovata/100 KS) za 19.650 eura, a Renault Captur nešto više od tisuću više. Gužva u cjenovnom rangu od oko 20.000 eura je prilično velika, međutim, prema prvim slikama i podacima, čini se da Dacia ne bi trebala imati problema pronaći (i zadržati) svoj krug kupaca Dustera.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.