Napisao: Matjaž Gregorić
Iako su vremena i modni trendovi naklonjeni crossoverima i SUV vozilima, limuzina, a posebno karavanski A4 do sada je bio važan prodajni stup Audija i na hrvatskom tržištu.
Nasljednik, novi Audi A5 prvi je model razvijen na inovativnoj platformi, i dalje će biti dostupan kao limuzina s podiznim vratima u stilu prethodnog A5 Sportbacka i kombi avant, oba također u sportskoj S verziji. Promjena oznake također znači povećanje dužine za 6,7 centimetara u usporedbi s prethodnikom te više prostora za noge straga.
Vanjski izgled obilježava šira i ravnija prednja maska, zbog koje automobil djeluje niže nego prije, dok niska bočna linija i kupeovski stražnji kraj naglašavaju sportsku eleganciju. Unutrašnjost je također doživjela potpunu transformaciju, što je znak moderne elektronske arhitekture.
Postoji jedanaest boja za odabir i nekoliko tehnoloških paketa, koje između ostalog karakteriziraju različiti koncepti osvjetljenja. Opcijska LED svjetlosna traka na stražnjoj strani nudi osam svjetlosnih potpisa i pretvara A5 u pravi zaslon za promet straga – uključujući simbole upozorenja kao što je digitalni trokut upozorenja.
Unutra je vozač u središtu. Zakrivljeni panoramski zaslon i dodatni zaslon za suvozača stvaraju pravu digitalnu scenografiju. Uz umjetnu inteligenciju i više od 800 funkcija pomoći – uključujući integraciju ChatGPT-a – iskustvo vožnje je na potpuno novoj razini.
Pri lansiranju će biti dostupna tri motora, odozdo prema gore 2.0 TFSI benzinski četverocilindrični (110 kW/150 KS), 2.0 TDI dizel (150 kW/204 KS) i 3.0 TFSI V6 benzinski sportster (270 kW/ 367 KS) za modele S. TFSI po prvi put koristi varijabilno podesivi turbopunjač, dok je TDI djelomično elektrificiran. Novi Audi A5 koristi blage hibridne pogone kao pomoć motorima s unutarnjim izgaranjem, koji proizvode dodatnih 18 kW (24 KS) i mogu rekuperirati do 25 kW.
A5 je promišljen, uvjerljiv i prije svega vizualno dopadljiv automobil, početna cijena limuzine je 43.380 eura, a Avanta 45.405 eura.