Novo kod nas: renovirani Nissan QashQai – Raskošan facelift koji zadržava europski status najprodavanijem i najpoznatijem kompaktnom SUV-u
VOZILI SMO: Nissan QashQai najprodavaniji je automobil u Europi u svom segmentu, a i u nas mu odlično ide. Može li mu posljednja renovacija dati dodatni zamah?
Ponuda motora ostaje ista, a glavni oslonac je 1,3-litreni turbobenzinac s električnom pomoći snage 103 ili 116 kilovata (140 i 158 KS).
Napisao: Gregor Žvab
Na prvi pogled, pogotovo s prednje strane, izgleda potpuno novo. Nerenovirano, novo. Detaljniji pregled pokazuje da se doista radi o trećoj generaciji QashQaia, ali sa širokim spektrom promjena i ažuriranja. Ne samo vizualni, već i tehnički. Gotovo dva desetljeća stari kultni kompaktni SUV prodan je do sada u rekordnih 1,3 milijuna primjeraka, a još 2007. prodao se u 100.000 komada iako su mu pesimisti prognozirali i upola manju prodaju. On je sve iznenadio i tvornica u Sunderlandu u Engleskoj ne samo da je dobila i noćnu smjenu, već su ubrzano sagrađeni i dodatni, novi kapaciteti. To je pravi banchmark klase i zato je baš on koji određuje ritam među SUV vozilima.
Vizualno, najočitiji je potpuno novi prednji kraj. Praktički nema kvadratnog centimetra koji je jednak prethodniku, ali djeluje još sportskije, agresivnije i posljedično atraktivnije. Pogotovo ako je automobil opremljen sportskim paketom N-Design, koji je također novost i donosi brojne sportske dodatke, poput sportskih pragova, branika i posebno 20-inčnih naplataka. Manje izmjene su napravljene i na stražnjoj strani, gdje su svjetla istog oblika, ali potpuno promijenjene optike.
Najveća ke novost...
U unutrašnjosti su osvježeni materijali, a najvažnija novost u kabini čini se softver infotainment sustava koji je sada Googleov. Kao rezultat toga, oprostile su se i TomTom karte. Palac gore. Poboljšali su i sustav kamera od 360 stupnjeva (Around Video Monitor), koji sada ima i opciju 3D prikaza. U slučaju odabira N-Design paketa, Alcantara je izdašno korištena iu interijeru, što daje još jači osjećaj sportskosti i prestiža.
Ponuda motora ostaje ista, a glavni oslonac je 1,3-litreni turbobenzinac s električnom pomoći snage 103 ili 116 kilovata (140 i 158 KS). Snažniji se može ponuditi i s automatskim CVT mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača.
E-Power pogon također je zanimljiv izbor pogona, iako nešto skuplji. Riječ je o sustavu u kojem se za pogon koristi elektromotor koji pokreće prednje kotače, a energiju daje 1,5-litreni benzinac, svojevrsni generator, preko invertera i baterije.
Cjenovno se obnovljeni QashQai nudi u Sloveniji već za 28.600 eura, no zbog viših poreza ovaj je model skuplji u Hrvatskoj. Navedenu cifru potrebno je izdvojiti za osnovni motor s paketom opreme Active i dobrih 40 tisuća eura za paket opreme N-Design i motor E-Power u susjednoj državi. U nas to izgleda ovako: Cijene u Hrvatskoj startaju od 31.018 eura za početni model 1.3DiG-T 140 s ručnim mjenjačem i opremom Acenta. Automatika s 4x4 pogonom stoji 37.026 eura uz opremu N-Connecta, dok e-Power model uz novu opremu N-Design stoji 43.014 eura do registracije.