Novi život legendarnog Scenica s vodikom kao pokretačem! Predstavljen koncept Scenic Vision auto novog desetljeća koji će se 95 % reciklirati
Ovo su prve fotografije potpuno novog električnog Renaultovog SUV-a Scenic, koji stiže s pogonom na struju, ali i senzacionalno na vodik! Ambasador i uzor im je čuveni glazbenik Jean-Michel Jarre, koji je prvi započeo muzičku elektroničku eru! Monovolumen izgleda svemirski, a dizajnirala ga je dojučerašnja Peugeotova zvijezda Gilles Vidal.
Stiže i s 'jedinstvenim' hibridnim pogonom koji koristi baterijsku električnu tehnologiju i tehnologiju vodikovih gorivnih ćelija za pogon stražnjeg električnog motora snage 215 KS.
Scénic Vision Renault je svijetu predstavio danas na konferenciji ChangeNOW u Parizu.
Renault je potvrdio da će ponovno pokrenuti Scenica i to već od 2024. Novi automobil bit će potpuno električni, ali i na vodik, a prve fotke su one pod imenom koncepta Scenic Vision.
Scénic Vision Renault je svijetu predstavio danas na konferenciji ChangeNOW u Parizu. Vozilo utjelovljuje Renaultovu predanost održivom razvoju i odražava plan marke da dekarbonizira cijeli njegov životni vijek.
Jedinstveno, neponovljivo i svestrano
Renault ispisuje novo poglavlje u svojoj priči inovativnim konceptnim vozilom koje postavlja nova pravila i oživljava njegovu viziju. Vanjski dio najava je posve električnog obiteljskog vozila koje će se priključiti Renaultovoj ponudi. Iznutra, i kad je riječ o tehnološkim aspektima, poziva vas da otputujete u novu eru, u budućnost u kojoj će tehnološka i inovativna rješenja služiti održivijem svijetu koji brine o okolišu.
Dizajnirao ga je Gilles Vidala,još do neki dan dizajner konkurenta Peugeota. Scenic Vision predstavlja Renaultovu budućnost na tri fronta. Dizajn eksterijera reprezentativan je za ono što će Scenic 2024. izgledati, a prema Vidalu je “više od 90 posto proizvodnog automobila”. Međutim, tehnologija pogonskog sklopa je više pregled onoga što Renault misli da bi trebalo ponuditi komercijalno vozilo nakon 2030., a unutrašnjost je čisto uživanje u konceptnom automobilu.
Scenic Vision nije samo pregled Renaultovih osobnih automobila u budućnosti. To je marka koja popravlja svoje eko vjerodajnice. Kao takav, koncept je izrađen od 70 posto recikliranih materijala, a 95 posto cijelog vozila može se reciklirati na kraju njegovog životnog vijeka.
Naziv Scenic potiče na razmišljanje o vrhunskoj popularnosti MPV-a u 1990-ima. Lansiran kao manji brat s pet sjedala za Espace 1996. godine, bio je hit.
Vodikove gorivne ćelije i električna energija
Scenic Vision koristi platformu po mjeri, ali serijski automobil iz 2024. koristit će CMF-EV sustav koji koriste manji Megane E-Tech Electric i veći Nissan Ariya. To će značiti potpuno električni pogonski sklop, s baterijama veličine do 90 kWh koji omogućuju maksimalni domet od preko 450 km s punim baterijama.
Međutim, pogonski sklop u konceptu ne odražava ono što će biti u prodaji za dvije godine. Umjesto toga, to je pogled u sljedeće desetljeće, koristeći ono što Renault naziva 'jedinstvenim' hibridnim pogonom koji koristi baterijsku električnu tehnologiju i tehnologiju vodikovih gorivnih ćelija za pogon stražnjeg električnog motora snage 215 KS. To je u biti proširenje dosega koje koristi kompaktnu vodikovu gorivnu ćeliju za punjenje akumulatora automobila, umjesto malog benzinskog motora.
Kako bi stvorio ovu vrstu pogonskog sklopa, Renault je osmislio ono što bi bilo vozilo na gorive ćelije, ali s različitim omjerima električnih i vodikovih elemenata. Baterija je veličine 40kWh ista kao ona koja se koristi u kratkodometnoj verziji električnog Megane E-Tech i nalazi se ispod prednjeg dijela poda. Ima puno veći naboj od malih baterija koje se obično koriste u automobilima na gorive ćelije, ali je otprilike polovica veličine i težine baterije koja se koristi u tipičnom dalekometnom EV-u koji se danas prodaje.
Luca de Meo o Renaultovoj budućnosti
„Sve naše korporativne obveze nisu dovoljne ako ih ne primjenjujemo i na vozilima. Zato sam Renaultove timove zamolio da osmisle prvo konceptno vozilo koje u potpunosti utjelovljuje našu novu strategiju za zaštitu okoliša, društvenu odgovornost i upravljanje te njezina tri stupa: okoliš, sigurnost i uključivost. Nazvali smo ga Scénic Vision. Scénic, po našem kultnom „automobilu za život”, i Vision jer ispunjava nova očekivanja,” izjavio je Luca de Meo, direktor Renault Grupe i marke Renault.
Scénic Vision otvara novi put prema održivijoj, sigurnijoj i uključivijoj mobilnosti. Riječ je o vozilu koje ostvaruje svoju viziju i istražuje nove vidike te predstavlja oličenje najnaprednijih tehnoloških zamisli za dekarbonizaciju i tri stupa strategije Renault Grupe za održivi razvoj: brige za okoliš, sigurnosti i uključivosti.
„Konceptno vozilo Scénic Vision oličenje je transformacije Renaulta u zelenije društvo usmjereno na tehnologiju, u skladu s planom Renaulution. S lakoćom se nosi s izazovima povezanima s klimom, očuvanjem resursa, sigurnošću i zdravljem korisnika te pristupačnošću. Otvara novo poglavlje u razvoju naših vozila kako bismo im, od dizajna do postupanja na kraju životnog ciklusa pristupali na ekosustavan način. Vozilo nije samo predmet dizajna, već predstavlja niz ciljeva koje si je Grupa zacrtala i koje će postupno uvoditi u nadolazeće generacije vozila,” izjavljuje Cléa Martinet, potpredsjednica Odjela za održivost Grupe.
Dizajn koji otvara put novim perspektivama
Konceptno vozilo Scénic Vision istinski je predstavnik Renaultove strategije „Nouvelle Vague” i rezultat pomnog dizajniranja i hrabrih odluka u području estetike. Njegov dizajn nagovještaj je različitih vremenskih okvira Renaultove ponude vozila. Vanjska silueta odraz je oblika i stila novog obiteljskog modela koji stiže na tržište 2024. Dizajn unutrašnjosti studija je budućeg izgleda unutrašnjosti nadolazećih Renaultovih vozila.
Njegov hibridni električni pogon i pogon na vodik odraz je Renaultove želje da pronađe rješenja za svaki način uporabe i dio dugoročne vizije, koja uključuje i razdoblje nakon 2030. Dizajn otvara put novim perspektivama, svijetu u kojem automobili i ljude dijele iste vrijednosti.
„Scénic Vision predstavlja novo poglavlje u povijesti Renault Grupe i marke. Riječ je o konceptnom vozilu čiji vanjski dizajn nagovještava dizajn novog posve električnog modela Scénic koji dolazi 2024. i novi smjer dizajna Renaulta. Dizajn unutrašnjosti studija je budućeg izgleda unutrašnjosti nadolazećih Renaultovih vozila. Scénic Vision prepun je tehnoloških i inovativnih rješenja u službi održivije mobilnosti,” izjavio je Gilles Vidal, potpredsjednik Renaultova Odjela za dizajn.
Renault i Jean-Michel Jarre
„Jean-Michel Jarre začetnik je novog smjera elektroničke glazbe. Inovativan je, revolucionaran, omiljen... Sve su to epiteti koji ga povezuju s markom Renault,” izjavljuje Luca de Meo, direktor Grupe Renault i marke Renault.
Jean-Michel Jarre francuski je skladatelj, izvođač i glazbeni producent. Istraživao je elektroakustiku i to je znanje upotrijebio ne bi li elektroničku glazbu učinio popularnom. Jean-Michel Jarre umjetnik je, ali i inženjer i oduvijek je u stvaranju upotrebljavao tehnologiju. Upravo je tako i Renault uvijek gledao na inovacije.
Osim toga, JMJ je uvelike uključen u zaštitu okoliša te je od 1993. ambasador UNESCO-a (za okoliš i obrazovanje).
Suradnju s Jean-Michelom Jarreom započeli smo na samom začetku dizajna konceptnog vozila Scénic Vision, i to na akustičnim elementima i obradi signala. Umjetnik je surađivao s dizajnerima kako bi oblikovao zvučni potpis konceptnog vozila, pri čemu se vodio idejom „skrbi o resursima” i pristupom „manje je više” zbog čega je na svakim vratima samo jedan zvučnik, a svaki naslon za glavu opremljen je sustavom soundbubble.
Scénic Vision početak je naše bliske suradnje s Jean-Michelom Jarreom. On će biti ambasador marke Renault te će surađivati s timovima na budućim rješenjima koja će se uključivati u ponudu vozila.
Skrb o resursima
Ekološki dizajn i kratke reciklažne petlje
· 70 % materijala upotrijebljenih u vozilu reciklirano je, a gotovo se 95 % vozila može dalje reciklirati, uključujući bateriju.
· Podnica vozila izrađena je od aglomeriranih ostataka plastike iz različitih izvora (boce mlijeka, plastične cijevi itd.). 30 % plastike u vozilu dolazi iz bioloških izvora. Oprema vozila izrađena je od recikliranog ugljika iz zrakoplovne industrije.
· Za materijale od strateške važnosti, kao što su platina, bakar, aluminij i čelik te minerali u baterijama, primjenjuju se kratke reciklažne petlje.
· Gume se dobavljaju od proizvođača koji je član GNSPR-a, što znači da odgovorno postupa prema okolišu i poštuje ljudska prava.
· Ne upotrebljava se koža, već 100 % reciklirani niskougljični poliester.
· Spremnik gorivne ćelije izrađen je od ugljičnih vlakana iz recikliranog papirnog otpada.
Kvalitetniji zrak
· U unutrašnjosti: na vozačevim vratima smješten je filtar za pročišćavanje vanjskog zraka, što poboljšava kvalitetu zraka u unutrašnjosti vozila.
· Izvana: crni pigmenti u boji dobivaju se iz prerade čestica prikupljenih iz atmosfere – boja bez sintetičkog pigmenta, što unaprjeđuje kvalitetu zraka.
Skrb o klimi
Najbolje što pružaju električna energija i vodik
· Tehnologija H2-Tech: hibridno vozilo, na električni pogon i pogon na vodik, opremljeno gorivnom ćelijom od 16 kW. Tehnologija H2-Tech temelji se na tehnologiji za povećanje dosega (Range Extender) koja omogućuje upotrebu dvostruko lakše baterije za isti doseg, čime se pridonosi dekarbonizaciji izvan same elektrifikacije vozila. Iako se to rješenje osmišljava za osobne automobile, Renault Grupa u okviru projekta Hyvia (zajednički pothvat s društvom Plug Power) već nudi H2 rješenja za laka gospodarska vozila.
· Zahvaljujući već sklopljenim partnerstvima, ugljični otisak vozila 75 % je manji od otiska električnog vozila kao što je Megane E-TECH Electric. Njegova baterija proizvodi do 60 % manje emisija ugljika od konvencionalne baterije zahvaljujući primjeni kratkih petlji i niskougljičnih izvora minerala te upotrebi niskougljične energije za konstrukciju i proizvodnju baterije.
Skrb o ljudima
Sigurnost
Potpuna transparentnost i vidljivost
· Sustav kamera ugrađen na prednju stranu vozila povećava vidno polje vozača za 24 % jer projicira neposredno okruženje vozila na zaslon smješten na armaturnoj ploči. Zahvaljujući tome, kut vjetrobrana povećan je na 180 ° te pruža potpunu i pouzdanu vidljivost, a poklopac motora čini se prozirnim.
Nova generacija sigurnosti i zdravlja: Safety Coach
· Sučelje za procjenu rizika pomaže prepoznati iznenadne stresne situacije. Nadoknađuje mogući nedostatak pozornosti vozača i pruža personalizirane savjete kako bi mu pomogao da konstantno poboljšava svoje navike u vožnji. Osim toga, sučelje vozaču pruža i personalizirane zdravstvene savjete analizirajući podatke koje prikupljaju kamere i senzori unutar kabine (stopa otkucaja srca, umor itd.).
Uključivost
Vozilo koje se prilagođava korisniku
· Sustav za prepoznavanje lica omogućuje otvaranje vrata i prilagodbu postavki u skladu s profilom vozača. Sustav nudi i mogućnost prilagodbe uvjeta vožnje mogućem invaliditetu.
Maksimalno personaliziran i uključiv zvučni prostor
· Svako sjedalo opremljeno je mikrofonima i zvučnicima za vlastito zvučno okruženje (radio, visoka kvaliteta reprodukcije zvuka, vožnja uz glasovnog pomoćnika) uz održavanje optimalne komunikacije u vozilu. Retransmisija glasa putnika i vozača, a po potrebi i njihovo pojačavanje, olakšat će komunikaciju među putnicima u vozilu, posebno ako je među njima osoba slabijeg sluha.
Povećana pristupačnost
· Budući da između vrata nema stupa, a podnica je ravna, olakšan je pristup za osobe smanjene pokretljivosti.
TEHNIČKE SPECIFIKACIJE
Duljina: 4490 mm
Širina: 1900 mm
Visina: 1590 mm
Međuosovinski razmak: 2835 mm
Naplatci: 21 inča
Gume: 235/45 R21
Masa: 1700 kg
Pogon: hibridni pogon na struju i vodik
Motor: električno pobuđen sinkroni motor od 160 kW
Gorivna ćelija: 16 kW
Kapacitet baterije: 40 kWh