Novi Renault Clio je najbolji Clio dosad

Renault predstavlja novi Clio, petu generaciju ikone automobilskog svijeta prodane u oko 15 milijuna primjeraka. Prvi Clio predstavljen je 1990. i postao je jedan od najprodavanijih modela Grupe Renault diljem svijeta. Clio je najpopularniji automobil u Francuskoj, a na vrhu B segmenta u Europi nalazi se od 2013. Clio ostvaruje nevjerojatne uspjehe u prodaji, koja bilježi snažan rast između 2012. i 2018.

6. 9. 2019

Ocjena od pet zvjezdica na Euro NCAP testu potvrda je Clijova statusa savršeno sigurnog vozila prilagođenog novom dobu. Dinamičnost, upravljivost i vrhunska kvaliteta dizajna i proizvodnih procesa priskrbili su mu status najboljeg Renaulta Clio dosad.

 

Novi Clio još je moderniji i sportskiji, a zadržao je DNK kojem duguje svoj uspjeh u zadnjih gotovo 30 godina. Razvijen je preuzimanjem prednosti svake od prethodnih četiriju generacija te njime započinje novo, dugo očekivano poglavlje te uspješne priče.

§ Kao i Clio I, „ima sve što i veliki”. Baš poput tog modela predstavljenog 1990., novi Clio opremljen je tehnologijama iz vozila višeg razreda, kao što su Mégane i Espace.

§ Od Clija II preuzeo je iznimno visoke standarde prostranosti i udobnosti.

§ Kao i Clio III, dovodi nas u novu eru po pitanju dojma kvalitete.

§ Od Clija IV naslijedio je snažan dizajn koji je bio nadahnuće za cijelu Renaultovu paletu i postao istinski simbol.

 

Novi Renault  Clio dizajniran je po načelu „evolucije i revolucije” te svojim zrelijim dizajnom karoserije i posve preuređenom unutrašnjošću postavlja nova pravila. Isklesane linije i odvažniji prednji kraj daju novom Cliju nov život i suvremen izgled, dok istodobno zadržava prepoznatljivost, iako je sastavljen od posve novih elemenata. U unutrašnjosti je revolucija odmah vidljiva. Posve redizajnirana unutrašnjost nadahnuta je višom klasom, kako u smislu dojma kvalitete, tako i u smislu dostupne tehnologije. Te prednosti koriste svim vozačima jer im donose veći stupanj praktičnosti i jednostavnosti upotrebe.

 

„Clio pete generacije za nas je iznimno važan jer je riječ o najprodavanijem automobilu tog segmenta i drugom najprodavanijem automobilu uopće u Europi. Clio je ikona, a u najnovijem modelu preuzete su sve najbolje značajke prethodnih generacija. Vanjski dizajn Clija IV odmah je oduševio kupce, a oduševljava ih i danas, pa smo odlučili zadržati taj DNK, ali novom modelu dodati još malo suvremenosti i elegancije. U unutrašnjosti se odvila prava revolucija te su znatno povećani dojam kvalitete, profinjenost i tehnologija. Ovo je najbolji Clio dosad.” 

Laurens van den Acker, viši potpredsjednik, odjel za dizajn

 

Novi Clio srce je strategije usmjerene na jačanje sinergije u Alijansi. Ta strategija temelji se na razvoju zajedničkih tehnologija i upotrebi novih platformi, poput CMF-B platforme na kojoj je novi Clio prvi izrađeni model, te nove arhitekture električne i elektroničke opreme. Tako se platformi mogu dodati najnovije tehnologije da bi se odgovorilo na nove zahtjeve tržišta.

 

Kao predvodnik nove generacije modela Renault, novi Clio dostupan je i u novoj R.S. Line inačici, nadahnutoj linijom Renault Sport.

Novi Renault CLIO započinje revoluciju u unutrašnjosti
 

Lako je to primijetiti. Dojam kvalitete i ergonomske značajke vozačeva položaja bili su prioriteti za timove dizajnera unutrašnjosti novog Clija. Materijali vrhunske kvalitete, meke obloge armaturne ploče, obloge u vratima, obrub središnje konzole te pomno dizajnirani svi elementi unutrašnjosti podižu dojam kvalitete na posve novu razinu. Dizajn je kompaktniji kako bi se osiguralo više prostora i uključilo više tehnologija, što znači da je novi „Smart Cockpit” novog Clija potpuno posvećen vozaču, dok njegov oblik vala pridonosi dojmu širine. Opremljen je najširim zaslonima u segmentu te pruža iznimno suvremena ergonomska rješenja za još bolje iskustvo u vožnji. U novom Cliju uvelike su dostupne i inovacije jedinstvene za segment poput elektroničke parkirne kočnica koja je posebno korisna u gradskoj vožnji.

 

Multimedijski zaslon

Ključni dio pametne kabine je 9,3-inčni zaslon multimedijskog sustava (dvaput veći od 7-inčne inačice), najveći u nekom Renaultovu modelu dosad. Vertikalni i blago zakrivljeni tablet nadahnut je onime iz modela Espace te vizualno povećava armaturnu ploču, daje kabini suvremeniji izgled i poboljšava preglednost ekrana. Zaslon je okrenut prema vozaču i uključuje novi povezani sustav Renault EASY LINK te su putem njega dostupne sve multimedijske značajke i navigacija, kao i MULTI-SENSE postavke, a sve je nevjerojatno jednostavno za upotrebu.

 

Digitalna instrumentna ploča

Po prvi je puta novi Clio opremljen digitalnim brojačem umjesto tradicionalnog analognog što je tehnologija preuzeta iz luksuznijih segmenata. Veličine od 7 do 10 inča, taj se TFT zaslon može upotrijebiti za iznimno intuitivnu prilagodbu iskustva vožnje. Inačica od 10 inča uključivat će i GPS navigaciju na zaslonu. Dva zaslona dijagonale 9,3 odnosno 10 inča, najveći su zasloni u segmentu novog Renaulta Clio.

 

Armaturna ploča

Posebna je pozornost posvećena kvaliteti posve redizajnirane armaturne ploče novog Clija. Podijeljena je u tri dijela: gornji dio obložen pjenastim materijalom, obložen i prilagodljiv središnji dio te donji dio koji sadržava funkcionalne komponente poput pretinca za rukavice. Oblik armaturne ploče nalikuje valu i vizualno proširuje kabinu. Tom dojmu dodatno pridonosi vodoravni oblik središnjih i bočnih ventilacijskih otvora. Ispod središnjeg zaslona posebna je pozornost posvećena ergonomskim značajkama pa „klavirske“ tipke i komande za izravan pristup klima-uređaju olakšavaju upotrebu.

 

Upravljač

Novi, profinjeniji upravljač kompaktnijeg je dizajna zahvaljujući kompaktnijem zračnom jastuku nego u prethodnom modelu, što vozaču poboljšava preglednost. Opremljen je i naslonom za palac i širim obručem pa ga je ugodno i držati. Nove osvijetljene komande i detalji od mat kroma dodatno povećavaju dojam kvalitete.

 

Središnja konzola

Središnja konzola još je jedan ključan element pametne kabine novog Renaulta Clio. Postavljena je više ne bi li se poboljšala ergonomija, a ručica mjenjača je kraća pa je prirodnije i udobnije upravljati njome. Obložena središnja konzola može se prilagođavati ovisno o dizajnu u unutrašnjosti, a vanjski rub ima posebno osvjetljenje. Iznimno praktična rješenja za odlaganje ugrađena u donji dio konzole olakšavaju život putnicima, a među njima je i prostor za bežično punjenje pametnog telefona.

 

Sjedala

Sjedala u novom Cliju obično se mogu vidjeti u luksuznijim modelima. Pružaju bolju potporu zahvaljujući duljem sjedištu i obujmljujućem obliku. Njihova polutvrda školjka znatno poboljšava prostor za koljena za putnike u stražnjem dijelu vozila, dok novi, tanji nasloni za glavu u obliku zareza poboljšavaju vidljivost u stražnjem dijelu i putnicima na stražnjoj klupi daju dojam veće prostranosti. Kao i za armaturnu ploču, i na sjedalima je posebna pozornost posvećena odabiru materijala što također pridonosi cjelokupnom boljem dojmu kvalitete u unutrašnjosti. Poboljšane su i ergonomske značajke sjedala te ih je lakše upotrebljavati zahvaljujući jednostavnijim komandama.

 

Obloge vrata

Obloge vrata novog Renaulta Clio isto su tako dostupne u mekanoj izvedbi jedinstvenoj za segment. Elementi na oblogama vrata mogu, baš kao i naslon za ruku, postati upečatljiviji odabirom nekog od dostupnih dizajna unutrašnjosti. Na tim se elementima nalazi neizravna i blaga ambijentalna rasvjeta.

 

Personalizacija

Vlasnici novog Renaulta Clio mogu automobil u potpunosti prilagoditi sebi zahvaljujući brojnim paketima za personalizaciju u kojima mogu odlučiti o izgledu središnje konzole, armaturne ploče, obloga vrata, upravljača i naslona za ruku. Kupci mogu birati među čak osam različitih dizajna unutrašnjosti te iskoristiti inovativnu ponudu za personalizaciju koja se sastoji od obojanih ventilacijskih otvora koji se protežu duž cijele armaturne ploče. Novi Clio dostupan je i s ambijentalnim osvjetljenjem u osam različitih boja.

 

 


 

Suvremeniji i izražajniji dizajn karoserije
 

Uvod

Novi Clio profinjeniji je i dinamičniji iz svakog kuta, a od prethodne je generacije naslijedio senzualne linije. Novi je model izražajniji, ali istovremeno je zadržao elegantni profil. Poklopac motora naglašen je linijama koje pridonose dojmu snage. Prednja je maska veća, a prednji odbojnik naglašen vrlo izražajnim središnjim usisnikom zraka koji poboljšava hlađenje motora. Kad je riječ o dimenzijama, novi Clio kraći je 12 mm (duljina 4050 mm, širina 1798 mm), ali je unutrašnjost prostranija. Karoserija (1440 mm) je spuštena s 8 na 48 mm na rubu spojlera kako bi se postigla bolja aerodinamika i naglasio sportski duh. Dinamičan izgled novog modela naglašavaju i 17-inčni naplatci (ovisno o inačici). Detalji kao što je krovna antena u obliku peraje morskog psa, 100 % LED svjetla, poklopac prtljažnika u ravnini s karoserijom te kromirani okviri bočnih prozora čine karoseriju modernijom i povećavaju dojam kvalitete.

 

Boja karoserije

Novi Clio dostupan je u nekoliko novih boja karoserije, uključujući narančastu Valencia, smeđu Vison i plavu Celadon. Nova narančasta boja Valencia savršeno utjelovljuje duh novog Clija, a prodornija je i blještavija nego ikada prije zahvaljujući specijalnom postupku tretiranja lakom narančaste boje, po prvi puta upotrijebljenom u automobilskoj industriji. Novi Clio dostupan je u ukupno 11 boja karoserije te s tri paketa za vanjsku personalizaciju (crveni, narančasti i crni).

 

Deflektori zraka

Novi Clio po prvi puta ima na prednjim blatobranima deflektore zraka koji ograničavaju trenje i poboljšavaju aerodinamična svojstva te smanjuju potrošnju goriva, a povrh toga mu daju dinamičan i sportski izgled.

 

Prednja svjetla

Prednja svjetla novog Renaulta Clio sada su već od osnovne razine opreme 100 % LED, a krasi ih svjetlosni potpis u obliku slova C karakterističan za Renaultove modele. Novom Renaultu Clio daju izražajniji izgled, dodatno naglašen motivom dijamanta na svjetlu za još veću profinjenost.

 

Prtljažnik

Struktura prtljažnika poboljšana je kako bi se postigao što kockastiji oblik. Premium audiosustav BOSE posve je integriran pa ne smanjuje obujam prtljažnika, koji je sad povećan na 391 litru (uz dodatnih 26 litara raznih pretinaca za odlaganje), što ga čini najvećim u klasi. Dvostruka podnica olakšava svakodnevni utovar, a stražnja sjedala mogu se preklopiti u ravni pod.

 

Stražnja svjetla

Baš kao i prednja svjetla, nova izražajnija stražnja svjetla isto tako imaju svjetlosni potpis u obliku slova C i posebno snažan efekt dubine. Treće, dulje i tanje kočiono svjetlo smješteno je pri vrhu stražnjeg prozora.

 

Bočni profil

Elegantan profil prethodne generacije koji karakteriziraju ručice stražnjih vrata ugrađene u prozore unaprijeđen je s pomoću nekoliko estetskih intervencija. To su, među ostalim, kromirani okviri bočnih prozora, sjajni crni stupovi i ručice stražnjih vrata, udubljene donje bočne stranice te kromirani CLIO potpis.

 

Stražnji kraj

Stražnji kraj krase kromirane linije kakve se nalaze i na boku. Dizajn prtljažnika obnovljen je da bi se povećao dojam kvalitete, što je posebno vidljivo iz činjenice da su prtljažnik i odbojnik u istoj ravnini. Svjetla koja se protežu preko poklopca prtljažnika ostavljaju dojam veće širine vozila.

 

Novi Renault CLIO R.S. Line
 

Nova linija nadahnuta Renault Sportom

Renault Sport predstavlja R.S. Line inačicu novog Renaulta Clio, koja će postupno zamijeniti prethodnu liniju GT-Line. GT-Line bio je predvodnik kad je riječ o paketima sportske opreme i simbol strategije odjela Renault Sport na svim tržištima od 2010. R.S. Line ne znači samo promjenu naziva, već i novi, bogatiji sadržaj.

 

R.S. Line donosi sportskiji dizajn u skladu s očekivanjima kupaca, koji sve više traže prepoznatljiviji dinamični dizajn.

 

R.S. Line snažnije je povezan s oznakom R.S. koja podrazumijeva iznimne performanse i čini ta dva slova sinonimom za jedinstvenu sportsku vožnju. Dizajn vanjskog dijela i unutrašnjosti nove linije nadahnut je Renault Sportom.

Izvana je novi Clio R.S. Line opremljen spojlerom po uzoru na Formulu 1, što je prepoznatljiv element dizajna u modelima s oznakom R.S. Ističe se i prednjom maskom s uzorkom u obliku pčelinjeg saća, posebnim 17-inčnim naplatcima i sportskijim stražnjim krajem.

Unutrašnjost krase i drugi elementi ekskluzivni za liniju R.S. Line. Oni uključuju sportska sjedala s izraženijim bočnim osloncima, umetke od ugljikovih vlakana, upravljač presvučen perforiranom kožom s ukrasom u obliku dvostrukog R.S. dijamanta, aluminijske papučice i crne presvlake istaknute crvenim šavovima i rubovima.

 

R.S. Line novom Cliju daje još sportskija obilježja koja omogućuju kupcima da u potpunosti iskuse sportski duh marke nadahnut automobilističkim sportovima koji živi i danas, kako u svijetu Formule 1, tako i u natjecanjima njegovih kupaca.

 

 

 

Nova paleta motora obogaćena Renaultovim prvim hibridom E-TECH
 

Novi Clio dostupan je s bogatom ponudom potpuno novih benzinskih i dizelskih motora snage od 75 do 130 KS. U njih je ugrađena najsuvremenija tehnologija koja im pomaže ispuniti najnovije norme i ostvariti neke od najnižih vrijednosti potrošnje goriva i emisija u segmentu.

 

Uz njih će novi Clio od 2020. biti dostupan s prvim hibridnim motorom grupe Renault, naziva E-TECH. Kupcima će na raspolaganju biti devet različitih kombinacija motora i mjenjača.

 

Motorima 1.0 TCe i 1.3 TCe, razvijenima u suradnji Renaulta, Nissana i Mitsubishija, te motorom E-TECH koji je konstruirao Renault, novi Clio savršeno utjelovljuje sinergiju koja je temelj grupe Renault i njezinih partnera u Alijansi.

 

HIBRIDNI MOTOR

Renaultov hibrid E-TECH spaja štedljivost i užitak

Već 30 godina, Clio je primjer savršenog automobila za svakodnevni život koji prati trendove i donosi najnapredniju automobilsku tehnologiju najširem krugu kupaca. Novi Clio poštuje tu tradiciju te će od 2020. biti dostupan s hibridnim pogonom naziva E-TECH. To je velik korak za Grupu Renault, koja je pri oblikovanju iskustva koje donosi hibridni pogon novog Renaulta Clio iskoristila svu svoju stručnost koju je stekla kao vodeći europski proizvođač električnih automobila.

 

Pogon E-TECH razvili su i patentirali Renaultovi inženjeri. Upotrebljava komponente konstruirane unutar Alijanse, uključujući i novu generaciju 1,6-litrenog benzinskog motora posebno prerađenog za ovu namjenu. Radi u kombinaciji s dva električna motora, inovativnim mjenjačem i baterijom kapaciteta 1,2 kWh.

 

Renaultova hibridna tehnologija E-TECH donosi maksimalnu učinkovitost u kombinaciji s najboljim odzivom u klasi, manje rasipanje energije i brzo punjenje baterije prilikom usporavanja. Motor učinkovito prikuplja i obnavlja maksimalnu količinu energije. Tijekom kretanja, motor radi u potpuno električnom načinu rada. Regenerativno kočenje slično je onome kod električnih vozila. Kombinacija velikog kapaciteta baterije i energetske učinkovitosti sustava E-TECH omogućuje do 80 % gradske vožnje u električnom načinu rada te do 40 % manju potrošnju goriva u gradskoj vožnji u usporedbi s konvencionalnim motorom s unutarnjim izgaranjem. A sve to uz vrhunski užitak u vožnji netipičan za hibridne gradske automobile, zahvaljujući trenutačnim reakcijama prilikom kretanja i ubrzanja.

 

BENZINSKI MOTORI

SCe 75: pristupačni i štedljivi

Atmosferski trocilindarski motor 1.0 SCe savršen je odabir za vozače koji žele štedljiv gradski automobil. Svojim 5-stupanjskim mjenjačem i snagom 75 KS te okretnim momentom od 95 Nm osigurava bezbrižnu vožnju gradom.

 

TCe 100: nenadmašno svestran

Premijeru u Renaultovoj ponudi ima trocilindarski motor 1.0 TCe s turbopunjačem, najnoviji motor razvijen u suradnji članova Alijanse. Opremljen je svim najnovijim tehnologijama, uključujući turbopunjač s elektronički nadziranim recirkulacijskim ventilom, ispušnom granom djelomično integriranom u glavu cilindra, dvostrukom bregastom osovinom s varijabilnom fazom otvaranja ventila i zaštitnim premazom nanesenim prskanjem. Sa 100 KS i 160 Nm okretnog momenta ima 10 KS i 20 Nm više od motora TCe 90 kojeg mijenja, a istovremeno ostvaruje manju potrošnju goriva i emisije CO2. Potonje iznose samo 100 g/km* i smještaju novi Clio TCe 100 na vrh kategorije benzinskih automobila u segmentu. Većim okretnim momentom dostupnim od niskih okretaja ovaj motor donosi vrhunski užitak u vožnji. Novi Clio TCe 100 dostupan je s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem.

*korelirane vrijednosti prema ispitnom postupku NEDC, iz novog ispitnog postupka WLTP. Vrijednosti utvrđene u novom ispitnom postupku WLTP u nekim su slučajevima veće od vrijednosti utvrđenih u ispitnom postupku NEDC za isto vozilo.

 

TCe 130 FAP: maksimalni užitak u vožnji

Motor 1.3 TCe FAP prvi se puta ugrađuje u novi Clio, nakon što se već dokazao u modelima Captur, Mégane, Scénic i Kadjar. Razvija 130 KS i 240 Nm, sparen je sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem EDC i nasljednik je motora TCe 120 kao najsnažniji motor u ponudi novog Clija. Ovaj motor nove generacije ističe sve kvalitete novoga Clija i osigurava uzbudljiviju vožnju u svim situacijama. Mjenjač EDC s dvostrukom spojkom vožnju čini uglađenijom i ugodnijom te pritom smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2. A za još više užitka, novi Clio TCe 130 FAP EDC bit će opremljen i polugicama za mijenjanje brzina na upravljaču.

 

DIZELSKI MOTORI

Blue dCi 85 i 115: dizel najnovije generacije za još veću uštedu goriva

Dizelsku ponudu novog Renaulta Clio čini 1,5-litreni motor Blue dCi prilagođen intenzivnoj vožnji i uporabi u flotama. Taj je motor opremljen sustavima koji mu omogućuju ispunjenje novih ekoloških normi, kao što je selektivna katalitička redukcija (SCR), koja se smatra najučinkovitijim rješenjem za obradu dušikovih oksida (NOx). Dostupan je u dvije inačice: 85 KS / 220 Nm za veću uštedu te 115 KS / 260 Nm za dinamičnije performanse. U kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji smanjuje broj okretaja motora pri brzinama višim od 110 km/h i zahvaljujući najboljim aerodinamičnim osobinama u klasi, novi Clio Blue dCi iznimno je učinkovit na otvorenoj cesti i autocesti.

 

 

CMF-B: nova modularna platforma za novi Clio

Novi Renault Clio prvi je model Alijanse konstruiran na novoj platformi CMF-B. Razvoj je započet 2014. u Tehnološkom centru u Guyancourtu. U usporedbi s prethodnom generacijom Clija, nova šasija upotrebljava 85 % novih dijelova.

 

Platforma CMF-B novom Cliju donosi čitav niz prednosti. Novi je Clio 50 kg lakši od prethodnika, ponajviše zahvaljujući uštedama u područjima karoserije, osovina i poklopca motora. Aerodinamička podnica smanjuje aerodinamički otpor (Cd) za 20 tisućinki. Ta dva poboljšanja smanjuju potrošnju goriva i emisija CO2. Unutrašnjost novog Renaulta Clio manje je bučna, posebice zahvaljujući boljoj zvučnoj izolaciji motora. Razina buke pri brzinama između 0 i 130km/h manja je za 1,5 do 2 dB.

 

Kako bi osigurala najvišu moguću razinu sigurnosti, platforma CMF-B ima potpuno novi dizajn strukture, bočnih greda i prednje ploče karoserije, ponajviše zahvaljujući uporabi visokoelastičnog čelika i ljepila koje omogućuje kvalitetniju ugradnju čeličnih ploča. Ta poboljšanja putnicima osiguravaju vrhunsku razinu sigurnosti. Sigurnost povećava i inovativna oprema novog Clija, čija je ugradnja omogućena novom arhitekturom platforme CMF-B, uključujući prilagodljivi zračni jastuk za vozača, zračne zavjese, predzatezače sigurnosnih pojaseva s graničnicima opterećenja te Isofix priključke kompatibilne s novim standardom iSize.

 

Nova električna i elektronička arhitektura platforme CMF-B novom Cliju omogućuje ugradnju najbogatije palete opreme i naprednih sustava za pomoć u vožnji u segmentu, od prednje kamere i radara, dostupnih u svim inačicama, do sustava za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (autonomija druge razine). Nova platforma konstruirana je s namjerom elektrifikacije vozila, što je omogućilo ugradnju novog hibridnog motora E-TECH u novi Clio.

 

Dolazak nove platforme u Renaultovu ponudu sastavni je dio glavnih ciljeva strateških planova Drive the Future i Alliance 2022. Do 2022. 70 % vozila Alijanse i 80 % vozila Grupe Renault bit će proizvedeno na zajedničkim platformama CMF (CMF je kratica za Common Module Family).
 

 

Renault EASY DRIVE: najzaokruženiji sustav pomoći u vožnji na tržištu
 

Novi Clio može se pohvaliti najzaokruženijom ponudom sustava pomoći u vožnji u svojem segmentu kojima je cilj pojednostavniti vožnju, povećati sigurnost i učiniti vozače sigurnijima. Sustavi su podijeljeni u tri obitelji: Vožnja, Parkiranje (okupljeni pod nazivom Renault EASY DRIVE) i Sigurnost.

 

Novi Clio ocijenjen je s pet zvjezdica na testiranju Euro NCAP-a, za što su posebno zaslužni njegovi brojni sustavi za pomoć u vožnji. Ovo je 22. po redu vozilo Grupe Renault koje je ocijenjeno s maksimalnih pet zvjezdica. Temeljen na posve novoj Alijansinoj modularnoj platformi CMF-B, novi Clio odlikuje se optimiziranom konstrukcijom karoserije, novom strukturom sjedala i sigurnosnim pojasevima koji su osmišljeni kako bi pružili optimalnu podršku za sve putnike, bez obzira na njihovu veličinu ili položaj u automobilu. Kao svestrani gradski automobil, novi Clio nudi najbolju sigurnost u svim svojim inačicama, čime ponovno potvrđuje Renaultovu stručnost u području sigurnosti za sve, bilo da se radi o putnicima ili drugim sudionicima u prometu.

 

Nova oprema koja se ugrađuje u novi Clio uključuje kameru 360° i aktivno kočenje u nuždi s prepoznavanjem biciklista i pješaka. Oba se sustava po prvi put ugrađuju u neko vozilo marke Renault. Vrhunac ponude je sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama, jedinstven sustav u svestranom segmentu gradskih automobila. Ovaj napredni sustav pomoći u vožnji prvi je korak prema autonomnim vozilima.

 

Kao dio cilja da autonomnu tehnologiju učini dostupnu širokom krugu kupaca, Grupa Renault do kraja strateškog plana Drive the Future ponudit će tržištu 15 vozila opremljenih takvim tehnologijama. Novi Clio prvo je takvo vozilo.

 

 

VOŽNJA

SUSTAV ZA POMOĆ U VOŽNJI AUTOCESTOM I U PROMETNIM GUŽVAMA

Sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama objedinjuje prilagodljivi tempomat (s funkcijom Stop & Go) i sustav za pomoć zadržavanja vozila u prometnom traku. Aktivan je pri brzinama od 0 do 160 km/h, a dostupan je na vozilima opremljenim automatskim mjenjačem EDC. Kontrolira brzinu vozila i održava sigurnosni razmak od vozila ispred, a pritom zadržava vozilo u sredini voznog traka. Posebno je koristan u gustom prometu gdje zaustavlja i automatski pokreće potpuno novi CLIO unutar tri sekunde, ako izostane intervencija vozača.

 

Sustav upotrebljava prednju kameru i radar na cestama na kojima su oznake traka (pune ili isprekidane) jasno vidljive, a vozila su na vidiku. Na cestama bez vidljivih oznaka traka funkcionira samo sustav prilagodljivog tempomata. Kad ispred vozila nema drugih vozila na vidiku, sustav za centriranje vozila u traku ostaje u funkciji (pri brzinama većima od 60 km/h), kao i tempomat.

 

Sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama autonomni je sustav 2. razine koji značajno poboljšava udobnost u vožnji. Sustav ipak od vozača zahtijeva da drži ruke na upravljaču i pogled na cesti. Sustav se oglašava upozorenjem ako prepozna da ruke vozača više od 13 sekundi nisu bile na upravljaču. Nakon još dva upozorenja, 48 sekundi kasnije automatski će se isključiti.

 

Sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama bit će dostupan u novom Cliju s motorom TCe 130 FAP EDC od kraja 2019.

 

PRILAGODLJIVI TEMPOMAT S FUNKCIJOM Stop&Go

Prilagodljivi tempomat bit će dostupan u izvedbama s automatskim mjenjačem EDC. Sustav funkcionira pri brzinama od 0 do 170 km/h i automatski održava minimalni sigurnosni razmak u odnosu na vozilo ispred. Vozač tu udaljenost, odnosno vremensku udaljenost, može prilagoditi samostalno (od 2,4 sekunde do 1,2 sekunde; 2 sekunde u zadanim postavkama). Ako ispred nema drugog vozila, sustav funkcionira poput običnog tempomata i održava odabranu brzinu, čak i na nizbrdicama.

 

Prilagodljivi tempomat dostupan je s novim Cliom TCe 130 FAP EDC s funkcijom Stop & Go. U prometnim gužvama, kad vozač mora potpuno zaustaviti vozilo, to za njega može učiniti sustav i zatim ga ponovno pokrenuti nakon tri sekunde kad se promet ponovno pokrene. Nakon tri sekunde, sustavu je potrebna intervencija vozača da se ponovno pokrene. Nakon 30 sekundi neaktivnosti, sustav se automatski isključuje.

 

REGULATOR BRZINE S OGRANIČIVAČEM BRZINE

Tempomat/graničnik brzine dostupan je u svim inačicama novog Clija.

 

AUTOMATSKO UKLJUČIVANJE KRATKOG / DUGOG SVJETLA

S pomoću prednje kamere sustav automatski uključuje dugo / kratko svjetlo, u skladu s razinom osvjetljenja i prometom, što olakšava vožnju noću, posebice u vrlo mračnim uvjetima.

 

 

SIGURNOST

AUTOMATSKO KOČENJE U NUŽDI

Automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem biciklista i pješaka novitet je u Renaultovoj ponudi koji povećava sigurnost upozoravanjem vozača na opasne situacije i aktiviranjem kočnica u situaciji bez intervencije vozača. Dio je serijske opreme novoga Clija te radi i danju i noću.

 

NADZOR MRTVOG KUTA

Ugrađuje se u brojne Renaultove modele, a za uporabu u novom Cliju dodatno je poboljšan. Uporabom radara umjesto običnih senzora, bolje raspoznaje udaljenost i brzinu vozila koja se nalaze u vozačevu mrtvom kutu.

 

PREPOZNAVANJE PROMETNIH ZNAKOVA S PRAĆENJEM OGRANIČENJA BRZINE

Ovaj sustav dostupan je za sve inačice novog Renaulta Clio. Radi s pomoću prednje kamere koja automatski upozorava vozača na ograničenje brzine i preporučuje mu da prilagodi brzinu kretanja.

Na modelima opremljenima navigacijskim sustavom novi Clio spaja informacije prometnih znakova s podacima navigacijskog sustava za još veću preciznost.

 

UPOZORENJE NA IZLAZAK IZ TRAKA I ZADRŽAVANJE VOZILA U TRAKU

Ovaj sustav funkcionira na brzinama većima od 60 km/h. Upozorava vozača i ispravlja putanju vozila ako smatra da će prekoračiti liniju bez prethodnog uključivanja pokazivača smjera. Ta tehnologija obično je dostupna na vozilima više klase, a sada je serijski dostupna i u novom Renaultu Clio. Smanjuje opasnost na duljim putovanjima autocestom, gdje su neoprezne promjene voznog traka jedan od glavnih uzroka nesreća.

 

 

PARKIRANJE

KAMERA 360

Novi Clio prvi je Renaultov model opremljen kamerom od 360 stupnjeva, koju već upotrebljavaju drugi modeli Alijanse. Četiri kamere pružaju pregled nad okolinom vozila prikazom prepreka koje se nalaze u neposrednoj blizini. Sustav je idealan za parkiranje ili manevriranje u uskim prostorima bez opasnosti po vozilo. Kamera od 360 stupnjeva iznimno je jednostavna za uporabu. Automatski se uključuje kad prebacite mjenjač u stupanj za vožnju unatrag, a možete je uključiti i pritiskom na gumb smješten ispod zaslona multimedijskog sustava. Na zaslonu su vidljiva dva prikaza: ispred ili iza vozila, ovisno o stupnju prijenosa u kojem se vozilo nalazi, te panoramski prikaz od 360 stupnjeva ili pogled izbliza s kamere na suvozačevoj strani.

 

PREDNJI, STRAŽNJI I BOČNI PARKIRNI SENZORI

Dvanaest ultrazvučnih senzora pomaže vozaču prilikom parkiranja upozoravanjem na prisutnost prepreka ili drugih objekata.

 

KAMERA ZA VOŽNJU UNATRAG

Kamera za vožnju unatrag, koja se ugrađivala i u prethodnu generaciju, na raspolaganju je i u novom Cliju, čime se olakšava manevriranje i izlazak s parkirnog mjesta unatrag.

 


 

SUSTAV ZA POMOĆ PRI PARKIRANJU

Olakšava bočno ili okomito parkiranje te parkiranje ukoso. Sada je dodatno poboljšan kako bi upravljanje bilo još jednostavnije, posebno prilikom parkiranja ili izlaska iz parkirnog mjesta. Prilikom parkiranja, senzori zakreću upravljač, a vozač upravlja samo papučicama gasa i kočnice te mjenjačem.

Renault EASY CONNECT: bogatija ponuda i novi povezani multimedijski sustav
 

Grupa Renault sustavno oprema sva svoja vozila povezanim sustavima i odgovarajućim uslugama. Novi Clio stoga je opremljen poboljšanom inačicom sustava Renault EASY CONNECT. Opremljen je potpuno novim multimedijskim sustavom Renault EASY LINK u kombinaciji s aplikacijom Moj Renault. Spajanjem povezanih usluga, platformi i aplikacija sustav pojednostavnjuje nove načine povezane mobilnosti unutar vozila i izvan njega, s upravljanjem vozila na daljinu, preciznije i jednostavnije određivanje ruta te integraciju povezanih svjetova vozača i putnika s automobilom.

 

Novim ekosustavom Renault EASY CONNECT prilagođuje se svakom korisniku te će se postupno nadograđivati novim uslugama na svoj multimedijskoj opremi na koju je ugrađen.

 

Renault EASY LINK: potpuno nova multimedijska platforma

Multimedijska platforma Renault EASY LINK u novom Cliju dostupna je u tri inačice, od kojih su sve kompatibilne sa sustavima Android Auto™ i Apple CarPlay:

- sa 7-inčnim zaslonom

- sa 7-inčnim zaslonom i ugrađenom navigacijom

- sa 9,3-inčnim zaslonom i ugrađenom navigacijom

 

Platforma ima potpuno novo sučelje koje je praktičnije i funkcionalnije, nadahnuto dizajnom i uporabom pametnih telefona. Korisnici mogu prilagoditi neke zaslone uporabom widgeta za izravan pristup omiljenim funkcijama.

 

Renault EASY LINK ima četiri glavna obilježja:

- 4G povezanu platformu za izravnu integraciju povezanih usluga, uključujući automatski poziv hitnim službama u slučaju nezgode, dostupnoj za sve inačice novog Renaulta Clio.

- platformu koja se neprestano automatski ažurira, s navigacijom koja uključuje informacije o stanju u prometu u stvarnom vremenu i opasnim područjima, a koju je razvio TomTom, te s novim funkcijama kao što je Google Places.

- jednostavnija uporaba, zahvaljujući prilagodljivijem i intuitivnijem sučelju (pretraživanje adresa u jednom polju kao na pametnim telefonima, izravne poveznice uvijek vidljive za pretraživanje glavnih funkcija, prečaci ispod zaslona itd.), integraciji 3D navigacije te najvećem zaslonu u segmentu (9,3 inča, što je dvostruko veća površina zaslona od 7-inča).

- ekosustav poznatih usluga koje naši partneri, Google, TomTom i Coyote, stalno ažuriraju i poboljšavaju.

 

Moj Renault: svijet nadohvat ruke

Aplikacija Moj Renault poboljšana je kako bi vozači mogli uživati u još više usluga i uvijek sve imati nadohvat ruke. Može je se upotrebljavati za bolju pripremu ruta jer nastavlja navoditi korisnike nakon što izađu iz automobila te ih ponovno navodi prema njemu. Može je se koristiti i za zaključavanje vozila ili daljinsko uključivanje trube i svjetala. Povrh toga, pruža optimizirano upravljanje održavanjem vozila dajući vozaču uvid u ugovor o održavanju kao i u opće stanje automobila s pomoću podsjetnika te također omogućuje izravno dogovaranje termina s koncesionarom.

 

Detaljne informacije, uključujući podršku, trgovinu, online zajednicu te brojne upute i pitanja o vozilu možete pronaći na stranici easyconnect.renault.com.
 

Novo iskustvo vožnje sa sustavom MULTI-SENSE i vrhunskim audio sustavom BOSE
 

Novi Clio uspješno se nosi s teškim izazovom. Unatoč tome što je 12 mm kraći od prethodne generacije, prostraniji je i postavlja nove rekorde u pogledu dostupnog obujma u klasi, s obujmom prtljažnika od 391 l i 26 litara dodatnih pretinaca za odlaganje.

 

Za najveći užitak u vožnji novi Clio ističe se pametnim kokpitom uz koji će se vozač dublje unijeti u vožnju, a koji pritom nudi nenadmašnu količinu udobnosti i ugodnosti. Clio je po prvi puta dostupan sa sustavom MULTI-SENSE, poznatim u vozilima iz viših segmenata, kao što su Mégane, Talisman i Espace. Novi Clio opremljen je i premium audio sustavom BOSE, uvedenim u prethodnoj generaciji, ali sada potpuno obnovljenim za još bogatiji doživljaj zvuka.

 

MULTI-SENSE: Clio po ukusu svakog vozača

Sustav Renault MULTI-SENSE sada je ugrađen u Clio da bi omogućio prilagođavanje doživljaja vožnje. Prilagođavanjem mapiranja motora, rada upravljača, ambijentalnog osvjetljenja i postavki digitalnog zaslona na instrumentnoj ploči, s pomoću sustava MULTI-SENSE vozač će vrlo prilagoditi automobil trenutačnom raspoloženju što pak ostavlja dojam kao da imate više vozila u jednom.

 

Na raspolaganju su tri načina rada:

- Eco, za smanjenje potrošnje i emisija CO2

- Sport, za više užitka u vožnji, okretnost i brži odziv

- MySense (postavljeni način rada), za prilagođavanje doživljaja u vožnji.

 

Ambijentalno osvjetljenje na raspolaganju je u osam boja (bijeloj, plavoj, električno plavoj, žutoj, narančastoj, crvenoj, zelenoj i ljubičastoj) u skladu s odabranim načinom rada.

 

Sustavom MULTI-SENSE lako se upravlja putem sučelja novog multimedijskog sustava Renault EASY LINK ili posebnog fizičkog gumba ispod središnjeg zaslona. Jednim dodirom otvara se prozor sustava MULTI-SENSE i mijenjaju postavke.

 

Ovisno o odabranom načinu rada, digitalni 7-inčni ili 10-inčni zasloni na armaturnoj ploči novog Clija prikazuju widget koji vozač može prilagoditi, naprimjer za prikaz potrošnje goriva u načinu rada Regular ili prikaz snage i okretnog momenta u načinu rada Sport.

 

BOSE: premium zvuk i potpuno nova tehnologija

Bose je Renaultov partner već više od deset godina te je svoj vrhunski zvuk odveo stepenicu više u audio sustavu novog Clija. Bose sustav u potpunosti je redizajniran i uključuje poboljšane zvučnike i komponente, kao i novo podešavanje, pa pruža još čišće i dojmljivije iskustvo slušanja na svakom sjedalu u automobilu, a da pritom ne zauzima prostor u prtljažniku.

 

Bose sustav uključuje dva visokotonska zvučnika u oblogama stražnjih vrata koji nisu bili dostupni u Cliju prethodne generacije, kao i novi dubokotonski zvučnik s vanjskim vodovima – Fresh Air Speaker™* (FAS) – po prvi put upotrijebljen u nekom Renaultu. FAS omogućuje reprodukciju dubokog i snažnog zvuka niske frekvencije bez potrebe za većim, klasičnim, kućištem dubokotonskog zvučnika. FAS je integriran u stražnju lijevu bočnu oblogu i ne utječe na obujam prtljažnika, stoga novi Clio ima obujam od 391 litre – najveći u segmentu.

 

Osim toga, putnici u novom Cliju sad mogu odabrati omiljene postavke zvuka za omiljenu glazbu, birajući između usmjerenog, neutralnog zvuka kao u studiju ili dubljeg, raskošnijeg surround zvuka. Korisnici mogu odabrati omiljen  zvuk  na  zaslonu  postavki  audio sustava. Kako  bi  se  sačuvao  doživljaj  zvuka,  Bose  sustav  opremljen je tehnologijom „Dynamic Speed Compensation” koja automatski prilagođava jačinu zvuka i ton glazbe na temelju brzine vozila, čime se smanjuje potreba da ih vozač prilagođava u vožnji.

*Licencijom za tehnologiju Fresh Air Speaker™ koju je razvilo društvo Blueprint Acoustics PTY Ltd. raspolaže isključivo Bose.

Za upravljačem: udobnost i užitak kao glavni prioriteti
 

Zahvaljujući jednostavnom upravljanju u gradskom i izvangradskom području, Clio je još od prve generacije ovog modela sinonim za svestranost kojom se diči i novi Clio. Novi Clio donosi još veću udobnost i okretnost te se odlikuje novom Alijansinom modularnom platformom CMF-B i novom, posebno oblikovanom šasijom. Cilj je bio pružiti najveću razinu udobnosti vozačima i putnicima u novom Cliju te pritom očuvati njegovu dinamičnost i stabilnost.

 

Nova poboljšanja za veći užitak u vožnji

Kako bi se poboljšalo iskustvo vožnje novog Clija, pažnja je posvećena i najmanjim detaljima. Počevši od upravljača, smanjenje upravljačkog omjera s 15,2 na 14,4 omogućilo je jednostavnije i preciznije upravljanje. Ovo poboljšanje vozaču pruža i pouzdanije povratne informacije. Pojačana krutost prednje osovine omogućila je zauzimanje preciznijeg položaja unutar prometnog traka. Osim toga, smanjenje polumjera okretanja s 10,8 na 10,5 metara pojednostavilo je upravljanje tijekom gradske vožnje.

 

Kod prethodne su generacije poboljšane ukupna ravnoteža šasije i učinkovitost stražnje osovine kako bi se postigla veća stabilnost prilikom brze vožnje zavojima i ograničila promjena težišta vozila. Zbog svega navedenog novi se Clio može smatrati odzivnim i pouzdanim vozilom. Optimizirana je i duljina hoda ovjesa, što znači manje poskakivanja vozila i ugodniju vožnju. Skraćena duljina hoda papučice kočnice omogućila je bolji odziv vozila.

 

Optimizirana učinkovitost i udobnost koju donosi modularna platforma CMF-B

Nova modularna platforma CMF-B znači i veću učinkovitost novog Renaulta Clio. Aerodinamična podnica zajedno s isklesanim linijama pridonosi visokoj aerodinamičnosti bočnog dijela i smanjenju koeficijenta zračnog otpora (SCx) na 0,640, što predstavlja najbolju takvu vrijednost u klasi. Optimizirani prednji ležajevi te njihova poboljšana tehnologija na stražnjem dijelu i gumama također su pridonijeli smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2.

Za smanjenje buke, osobita je pozornost posvećena i akustici. Čitavo je vozilo redizajnirano bilo uporabom materijala koji pružaju bolju zvučnu izolaciju, bilo ojačavanjem pojedinih dijelova: npr. uporabom aluminija za prihvate nosača motora na prednjem ovjesu. Motori su posebno oblikovani kako bi glatkim prelaskom vozila preko neravnina smanjili razinu buke u putničkom prostoru. Posebna je pažnja posvećena vjetrobranskom staklu da bi se smanjila buka prouzročena otporom zraka ili radom motora. Vjetrobransko staklo svih inačica ovog vozila zaštićeno je folijom za zvučnu izolaciju. Vrata i prozori novog Clija osigurani su dvostrukim brtvama čime se još više smanjuje buka vjetra. Zahvaljujući ovim mjerama, razina buke u putničkom prostoru novog Clija smanjena je za 2 dB pri brzini između 0 i 130 km/h.

 

U središtu novog Renaulta Clio je kvaliteta

Novi je Clio rezultat niza postupaka za poboljšanje kvalitete Grupe Renault kojima se postiže optimizirani dizajn. Cilj Grupe je zauzeti prvo mjesto u proizvodnji u velikim serijama. Renaultovi inženjeri i stručnjaci usmjereni su i na najsitnije pojedinosti kako bi za svoje kupce osigurali proizvod vrhunske kvalitete.

 

Osim što nudi naprednije mogućnosti izračuna, novi je digitalni postupak korišten i tijekom faze oblikovanja da bi se digitalizirale sve inačice novog Clija, a ne samo jedna, kao što je prethodno bio slučaj. Temeljiti pristup oblikovanju omogućio je lakše donošenje konačnih odluka koje se tiču dizajna, ergonomičnosti i kvalitete. Tako su, primjerice, ostvarene najbolje vrijednosti dosjeda i zazora u automobilskom sektoru. Takav je pristup dao iscrpne informacije što je olakšalo donošenje konačnih odluka.

 

Od samog su početka prototipovi novog Clija sadržavali više od 93 % dijelova koji su se našli i u proizvodnji, što je za 10 % više u odnosu na prethodna vozila. To je dovelo do njihova učinkovitijeg razvoja te provjere dijelova i alata koji se upotrebljavaju za masovnu proizvodnju finalnog proizvoda.

Nove su tehnologije upotrijebljene i kako bi se podigla ukupna razina kvalitete vozila. Primjerice, varovi na šasiji ne mogu se vidjeti golim okom, varovi na krovu izvedeni su s pomoću lasera, a na prednjem su kraju vozila na temelju preciznijih mjerenja izvedene geometrijske prilagodbe što smanjuje potrebu za preinakama tijekom proizvodnje. Proizvodnja dijelova bila je podvrgnuta strožem nadzoru. Taj je postupak uključivao određene korake metode Poka Yoke[1] kako bi se osigurala pouzdanost, nadzor i uspješnost svakog koraka proizvodnog procesa.

 

Poboljšan je i postupak osiguranja kvalitete. Broj provjera i s tim povezanih alata porastao je za više od 300 % u odnosu na prethodnu generaciju. Da bi se zajamčila sigurnost u vožnji, tijekom testiranja prijeđeno je oko 1,5 milijuna kilometara. Također je u ukupnom zbroju vožnji prilikom kojih se testirao rad kamera i radara prijeđeno 500.000 kilometara. A da bi se sve elektroničke komponente novog Clija ispitale još brže i temeljitije, broj testova za elektroničke komponente u vozilu udvostručen je s tri na šest.

 

Ispitni postupak EDAU očekivano je pokazao bolje rezultate, što znači da se novi Clio može pohvaliti najboljim rezultatima na tržištu. Ispitni postupak EDAU test je izdržljivosti namijenjen analizi performansi vozila i njegovih dijelova simulacijom trogodišnje uporabe.

 


[1] Poka Yoke japanska je metoda osmišljena kako bi se spriječile pogreške počevši od faze oblikovanja nadalje.

Koristimo kolačiće u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva na stranici. Ukoliko nastavite s pregledavanjem ove stranice pretpostavit ćemo da se slažete s tim.