O Tesli se samo puno priča, a Nissan Leaf govori više od tisuću riječi i djeluje, autonomija i 360 km + VIDEO
Najbolji i najprodavaniji svjetski električni automobil napokon je stigao i u Hrvatsku, uz poticaje žele ga kupiti mnogi, jer na taj se način najizazovniji alternativni auto svih vremena da nabaviti za 196.500 kuna. S autonomijom po WLTP standardu od 270 km, a uz pažljivu vožnju kakvu smo mi primijenili moguće je prevaliti i 360 km
Došao je u pravi trenutak u Hrvatsku. To što su razgrabljeni poticaji za ekološki čista vozila u samo 25 sati u velikoj mjeri zahvaljuje se i njemu. Ime mu je Nissan Leaf i to druge generacije a donosi pravu malu tehnološku revoluciju na svjetskim cestama. Stigao je tiho i na mala vrata, no zavrijedio je hvalospjeve i panegirike. O njemu se nije prolijevala tinta i razglabalo o tehnološkom čudu koje mijenja svijet na cestama. Leaf je to hladno prepustio Tesli koji puno priča, a nerijetko zapadne u probleme. Vjerovali ili ne, sve činjenice govore u prilog japanskog električara koji ruši sve granice pred sobom i koji realnom ekonomijom i vrhunskim svojstvima plijeni pažnju.
Prve generacije prodano je do sada 300.000 primjeraka, ili tri puta više od nametljive i slatkorječive Tesle. Vrijednost dionica ove tvrtke nije napuhana, već stabilna. Rizik biznisa, a koliko smo danas imali prigodu vidjeti, proučiti i osjetiti na cesti s Leafom je puno manji. U svakodnevnom prometu zabilježni su slučajevi samozapaljenja Tesli, posebice Opel Ampera, ali bez obzira na njihovu tako veliku prisutnost još se ni jedan jedini Leaf nije zapalio sam od sebe. Ovo je prvi električni auto koji nalikuje na nešto, koji se vozi vrlo slično kao i konvencionalni automobili koje pogone fosilna goriva. Štoviše, Leaf vam ne otima iz novčanika, već vam vraća novac. Posebice danas, kad možete besplatno na 202 punionice širom Hrvatske ga puniti. No šalu na stranu, prevaljeni kilometar s ovim električarem i osam je puta jefftiniji od klasičnih automobila. Na njemu se najbolje vide sve prednosti japansko-francuskog braka. Mehanika savršena, ovjes mekan, ali udoban, izrada besprijekorna, vozne osobine uzorite, a autonomija i 360 kilomatera ako pazite s pritiskom na papučicu "gasa". Po WLTP standardu, odnedavo uvedenom, Leaf može prevaliti 270 kilometara. Vjerovali ili ne, ali prije samo tri godine s 23 kW/h baterijom autonomija mu je bila 60 posto manja. S gotovo dvostruko jačom baterijom ako Leaf vozite nizinskom cestom i ne premašujete 80 km/h dosegnuti ćete i više od navedenih 360 kilometara, vozite li ga autocestom brzinom od 120 km/h autonomija mu je približno 220 km, no stisnete li ga do krajnjih kranica, do 146 km/h, "spaliti" ćete baterije i za manje od 150 kilometara. To je i nadalje najveći problem baterija. Ovi automobili puno su nemilosrdniji ako iz gazite od onih na fosilna goriva. Bilo kako bilo, krivulja koja govori o njihovoj budućnosti vozila ide im u prilog. Svake godine tehnološki razvoj omogućava dodatnu autonomiju baterija od 10 posto, a pri tome cijena im pada za sedam posto. To je razvoj koji naprosto nije moguće zaustaviti i iz dana u dan elektroautomobili bivati će i mnoštvu sve zanimljiviji. Kao i u svim drugim slučajevima, bit će planetarno popularni tek kad krajnji korisnici na vlastitom džepu osjete sve njegove prednosti. Prvi u svijetu to su spoznali Norvežani gdje je Leaf najprodavaniji auto, a gdje je prošle godine čak 62 posto novokupljneih auta bilo na struju. Već pogađate, najviše je bilo Leafova. Kako i ne bi kad su oslobođeni plaćanja PDV-a, kad njihovi kupci uživaju i niz drugih pogodnosi, kad imaju besplatno parkiranje u gradskim središtima, kad slobodno mogu voziti po žutim trakama... I dok Tesla muku muči s isporukama, jer proizvodnja im svako malo zastane, u Nissanu sve to funkcionira poput najbolje švicarske urice. I nisu se zaletavali i nisu previše obećavali, a još su manje čakulali. Ove godine namjeravaju proizvesti 60.000 Leafova 2. generacije i tek sada vide da su mogli biti puno ambiciozniji. Kao da im se ponavlja priča od prije desetljeća i pola kada su s istim brojkama napali tržište s prvim crossoverom, s današnjim benchmarkom, Nissan Qashqaijem. I tada su skromno "tiskali" prve godine tek 60.000 primjeraka, a već dogodine morali su u engleskom Sunderlandu raditi drugu, a katkada i treću smjenu. Danas godišnje izbace njih gotovo 400.000 i kraj svega toga traži se primjerak više. Sve to prepoznali su i u Renaultu koji ih kopira, iako su ih baš Francuzi kupili i preuzeli. Prvo su po uzoru na Qashqai napravili Kadjar, a kad su vidjeli da je to win win biznis tad su osmislili i Leafov francuski blizanac imena ZOE. S jednim i drugim danas je Renault-Nissan alijansa apsolutni lider u svjetskoj proizvodnji električnih automobila, a svi ostali, bar kad je o brojkama riječ, u najmanju ruku im mogu biti zavidni. I oni ne pričaju puno, već djeluju. I najnoviji Nissanov hit sklapa se u Sanderlandu i sve je izvjesnije da se u tom engleskom gradu piše još jedna lijepa automobilska priča svjetskog glasa.
U Hrvatskoj dolazi Leaf s tri razine opreme i sa sljedećim cijenama
ACENTA
196.500 kn
16" alu naplatci
Automatski klima uređaj
E-Pedal
Upozorenje na izlazak iz voznog traka
Nadzor mrtvog kuta
NissanConnect EV* - 7" ekran, Navigacija
Adaptivni tempomat
N-CONNECTA
286.500 kn
17" alu naplatci
LED prednja glavna svjetla
Zatamnjena stražnja stakla
Samozatamnjujući unutarnji retrovizor
Inteligentni Around View monitor
Prepoznavanje objekata u pokretu
TEKNA
306.000 kn
17" alu naplatci
Prednja i stražnja sjedala koža / alcantara
BOSE premium audio
ProPILOT
U nastavku press i promo materijali proizvođača:
Novi Nissan Leaf & Qashqai sa ProPilot sustavom
Novi Nissan Leaf
· 100 % električni pogon, dinamičan dizajn i napredna sigurnosna tehnologija
· Opremljen naprednim tehnologijama Nissanove inteligentne mobilnosti: sustav pomoći u vožnji ProPilot i inovativna papučica e-Pedal za više užitka u vožnji i veći osjećaj slobode
· Novi dizajn unutrašnjosti i tehnologija za povezivanje vozačima nude više prostora i optimalnu razinu praktičnosti
· Dostupan od paketa opreme Acenta za 276.500 kn
Qashqai ProPilot
· Najprodavaniji crossover u Europi sada je dostupan s naprednim sustavom za pomoć u vožnji ProPILOT
· Pruža pomoć pri upravljanju, ubrzavanju i kočenju te time povećava kontrolu u vožnji Nissanovog crossovera
· Pridonosi transformaciji načina vožnje, čini je manje stresnom i sigurnijom
· Paket ProPILOT dostupan je u opciji za 7.500 kn uz ručni i 8.000 kn uz X-Tronic mjenjač
Zagreb, 25.05. 2018. - Nissan je danas predstavio novi Nissan LEAF – najnaprednije serijsko električno vozilo na svijetu i utjelovljenje Nissanove vizije Inteligentne mobilnosti.
Novi LEAF na potpuno električni pogon, bogato opremljen domišljatom tehnologijom, prvi je Nissanov automobil za europsko tržište opremljen naprednim sustavima za pomoć u vožnji ProPILOT i prepun je revolucionarnih inovacija.
Uz novi Leaf, i Nissanov crossover Qashqai sada je dostupan sa sustavom ProPILOT. Uvođenje sustava ProPILOT opravdat će Qashqaijevu titulu vodećeg crossovera u Europi. ProPILOT je izvorna tehnologija i dio vizije Nissan Intelligent Mobility. Jasno odražava posvećenost marke Nissan osiguravanju sigurnije i uzbudljivije budućnosti za vozače.
Inteligentna mobilnost Nissanova je strategija kojom nastoji promijeniti budućnost vožnje i povećati ulogu dosadašnju automobila kao običnog prijevoznog sredstva. Nissanova inteligentna mobilnost definira način na koji vozimo automobile, što ih pokreće te njihovu ulogu u društvu.
Više o Nissan Leafu
Novi Nissan LEAF nova je generacija najprodavanijeg električnog vozila bez emisija na svijetu. Od početka prodaje prve generacije modela LEAF 2010. odabralo ga je više od 300.000 kupaca. Sada ovaj posve novi model nudi još veći domet, privlačniji dinamičan dizajn, najnaprednije sustave za pomoć u vožnji u klasi i više mogućnosti povezivanja. Novi Nissan Leaf dostupan je u tri paketa opreme: Acenta, N-Connecta i Tekna, a na hrvatsko tržište stiže početkom lipnja.
Novi način razmišljanja
Nissan LEAF utjelovljenje je Nissanove inteligentne mobilnosti. Riječ je o posve novom doživljaju vožnje: vožnji s više uzbuđenja, samopouzdanja i povezanosti sa svijetom oko nas.
Ova se strategija temelji na tri stupa; Intelligent Power, kojeg utjelovljuje Leafov napredni novi e-motor kapaciteta 40 kW poboljšane energetske učinkovitosti, većeg okretnog momenta i snage za više užitka u vožnji; Intelligent Driving, tehnologiji koja u vožnji pruža više samopouzdanja, sigurnosti i smanjuje stres; te Nissan Intelligent Integration, kojom se automobil povezuje s okolinom s pomoću rješenja za povezivanje te s energetskom mrežom putem jedinstvene dvosmjerne tehnologije punjenja.
Novi Nissan LEAF više je od 100 % električnog vozila. On je i generator na kotačima koji kupcima omogućuje upravljanje električnom energijom s pomoću rješenja za kuću i posao.
Privlačan dizajn koji plijeni pozornost širokog kruga kupaca
Novi Nissan LEAF mjeri 4,49 m u duljinu, 1,79 m u širinu, 1,54 m u visinu i 2,70 m međuosovinskog razmaka. Usto se odlikuje aerodinamičnim profilom, oštrim, dinamičnim izgledom s vrhunskim aerodinamičkim svojstvima i aerodinamičkim koeficijentom Cd od 0,28. Svatko tko poznaje Nissanov dizajn prepoznat će jedinstvena svjetla u obliku bumeranga i prednju masku V-motion, dok plavi elementi, kao što je prednja maska i profil stražnjeg odbojnika ističu 100 % električni karakter vozila.
Na raspolaganju je 10 boja karoserije: Arctic bijela, crvena, brončana metalik, tamnosiva metalik, spring cloud, blade srebrna, magnetic crvena, biserno bijela, metalik crna, dvobojna bisernobijela karoserija s metalik crnim krovom, crvena.
Unutrašnjost potpuno prilagođena vozaču
Novi Nissan LEAF ima unutrašnjost posve novog dizajna, koja je potpuno prilagođena vozaču te spaja pametno iskorišten prostor s optimalnom funkcionalnosti. Dizajn avionskog krila krase plavi šavovi na sjedalima, armaturnoj ploči i upravljaču čime se stvara opušteno okruženje i ostavlja dojam vrhunske kvalitete. Prtljažnik obujma 435 litara i stražnja klupa djeljiva u omjeru 60:40 nude zavidne mogućnosti odlaganja i maksimalnu iskoristivost, što novi Nissan LEAF čini savršenim obiteljskim automobilom. Najveći obujam prtljažnika s preklopljenim sjedalima iznosi 1176 litara.
Veći domet, više uzbuđenja
Novi e-motor novog Nissana LEAF razvija 110 kW snage i 320 Nm okretnog momenta dovoljnih za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,9 s, čime se smješta u sam vrh C-segmenta u pogledu performansi. Novi Nissan LEAF ima domet od 378 km prema normi NEDC. Novi Nissan LEAF usto je prvo električno vozilo homologirano prema normi WLTP*, prema kojoj je s jednim punjenjem ostvario domet od 415/389* km u gradskoj vožnji. Taj homologacijski postupak preciznije odražava svakodnevne situacije u vožnji. To znači da vozači, zahvaljujući raširenoj mreži brzih punionica CHAdeMO mogu uživati u duljim putovanjima.
Punjenje od signala upozorenja do 80 % kapaciteta (brzo punjenje – 50 kW) traje 40 do 60 minuta, a s punionicom Wallbox snage 7 kW od upozorenja do 100 % 7,5 sati.
*Domet ovisi o opremi: Acenta / N-Connecta, Tekna
Napredni sigurnosni sustavi
Novi Nissan LEAF vozačima daje osjećaj potpunog samopouzdanja kad je riječ o sigurnosti. Serijska oprema uključuje šest zračnih jastuka (prednji, bočni i zračne zavjese), ISOFIX točke za pričvršćivanje, ABS, elektroničku raspodjelu sile kočenja (EBD), pomoć pri naglom kočenju (BA) i pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA). Od razine Acenta serijski su sustav za prepoznavanje prometnih znakova i sustav za nadzor mrtvog kuta, kao i inteligentno kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista.
Napredni sigurnosni sustavi, kao što su sustav za upozorenje na izlazak iz voznog traka, inteligentni sustav za sprječavanje izlaska iz voznog traka i sustav za upozorenje na nadolazeći promet straga, također su dio serijske opreme Nissana LEAF.
Napredni sustavi pomoći u vožnji
Novi Nissan LEAF opremljen je inovativnim tehnologijama inteligentne mobilnosti, uključujući sustav za pomoć u vožnji ProPILOT za sigurniju i udobniju vožnju te ProPILOT Park za potpuno autonomno parkiranje jednim pritiskom tipke.
ProPILOT se može upotrebljavati u jednom prometnom traku na autocesti i posebno je koristan u prometnim gužvama ili pri vožnji visokim brzinama.
Vozač može aktivirati ProPilot jednostavno kao i običan tempomat odabirom željene brzine vožnje i udaljenosti do vozila ispred. Uz podršku radara i kamere ProPilot će prilagoditi brzinu prometu i održavati automobil u sredini traka. Snalazi se i u prometnim gužvama čime će ukloniti stres iz svakodnevnih putovanja na posao i smanjiti umor.
U prometnim gužvama, uporabom iste tehnologije, ProPILOT automatski prilagođava udaljenost do automobila ispred i, prema potrebi, potpuno zaustavlja vozilo. Nakon što se vozilo zaustavi, ostat će na mjestu čak i ako vozač ne pritišće papučicu kočnice. Nakon što promet nastavi svojim tijekom, automobil će sam ponovno krenuti. Ako se promet zaustavi na više od tri sekunde, ProPILOT će se ponovno pokrenuti jednostavnim pritiskom papučice gasa ili pritiskom na gumb <resume / +> na upravljaču. Tehnologija ProPILOT dostupan je u opciji od razine N-Connecta za 8000 kn te u seriji na Tekni.
ProPILOT Park automatska je funkcija parkiranja za koju vam nisu potrebne ni ruke ni noge. ProPILOT Park može parkirati bočno ili okomito (unaprijed ili unatrag) i s lakoćom će parkirati novi Nissan LEAF kad vozač odabere mjesto koje mu je predložio sustav. Pritiskom gumba ProPILOT Park, novi Nissan LEAF potpuno će samostalno obaviti parkiranje i automatski zaustaviti vozilo kad je manevar završen. ProPILOT Park dostupan je u opciji na Tekni za 4000 kuna.
Papučica e-Pedal
Revolucionarna papučica e-Pedal mijenja način na koji vozimo automobile omogućujući ubrzavanje, usporavanje i potpuno zaustavljanje vozila jednostavnim povećanjem ili smanjenjem pritiska na papučicu gasa. Otpuštanjem papučice automobil će usporiti i potpuno se zaustaviti, čak će i stajati na mjestu na nagibu, bez pritiska na papučicu kočnice. Zahvaljujući stopi usporavanja do 0,2 G uporabom papučice e-Pedal vozači više ne moraju micati nogu s papučice gasa na papučicu kočnice kako bi usporili ili zaustavili vozilo. To pomaže smanjiti umor i stres u svakodnevnoj gradskoj vožnji, a vozač će morati upotrebljavati papučicu kočnice do 90 % manje nego u konvencionalnim automobilima.
Fantastičan multimedijski sustav
Na poboljšanom 7-inčnom TFT zaslonu u boji prikazuju se najvažnije informacije, uključujući informacije audiosustava i navigacijskog sustava.
Najnovija inačica navigacijskog sustava Nissan Connect EV uključuje Bluetooth i digitalni radio. Povrh uobičajenih navigacijskih funkcija, prikazuje i informacije o najbližim punionicama u stvarnom vremenu. Za bolju povezivost dostupne su i aplikacije Apple CarPlay i Android auto (ovisno o tržištu).
Jedna od najpopularnijih funkcija originalnog Leafa bila je mogućnost postavljanja klima-uređaja da se uključuje u određeno vrijeme kako biste mogli zagrijati ili rashladiti unutrašnjost prije putovanja. To donosi manju potrošnju energije baterije jer se automobil grije odnosno hladi s pomoću struje dobivene izravno iz električne mreže.
Više o Qashqai ProPILOT
Nissanov crossover Qashqai sada je dostupan u sa sustavom ProPILOT, Nissanovim najnaprednijim sustavom za pomoć u vožnji.
Pružanjem pomoći pri upravljanju, ubrzavanju i kočenju, sustav ProPILOT povećava kontrolu nad automobilom. Namijenjen je vožnji u jednom traku autoceste i optimiziran je za vožnju pri malim brzinama tijekom prometnih gužvi i putovanje autocestom.
Ovaj sustav smanjuje umor i stres, a povećava sigurnost, općenitu kontrolu i povjerenje vozača koji više ne moraju brinuti o uobičajenim sastavnicama vožnje.
Sustav ProPILOT Nissanov je prvi korak prema autonomnoj vožnji, ali u slučaju Qashqaija radi se o tehnologiji koja zahtijeva pozornost vozača. Vozač zadržava kontrolu i odgovornost za vozilo.
Sustav ProPILOT dostupan je u opciji a 7.500 kn s ručnim i 8.000 kuna s automatskim mjenjačem.
„Uvođenje sustava ProPILOT opravdat će Qashqaijevu titulu vodećeg crossovera u Europi”, izjavio je Ryan Gains, glavni direktor odjela za crossovere, Nissan Europa.
Sustav ProPILOT jednostavan je i intuitivan, a aktivira ga vozač pritiskom na tipku ProPILOT smještenu na desnom kraku upravljača Nissan Qashqaija. Pritiskom na susjednu tipku SET održava se trenutna brzina i siguran razmak od vozila koje se nalazi ispred. Moguće je prilagoditi brzinu i razmak.
Qashqai će se u potpunosti zaustaviti ako stanje u prometu to zahtijeva. Automatski će krenuti s mjesta ako je vozilo u mirovanju približno tri sekunde ili kraće. Ako je dulje u mirovanju, vozač treba pritisnuti tipku RESUME ili lagano pritisnuti papučicu gasa.
Praćenjem bijelih crta u okruženju, sustav ProPILOT pomaže zadržati vozilo u sredini odabranog traka na autocesti.
Status sustava ProPILOT uvijek je prikazan na zaslonu putnog računala između instrumenata. Vizualna upozorenja popraćena su zvučnim signalima.
Tehnologija se temelji na podatcima o uvjetima u prometu i na cesti koje prikupljaju kamera postavljena na vjetrobransko staklo Qashqaija i radar postavljen iza znaka Nissana na prednjoj maski.
Nakon izmjena koje je doživio u 2017., Nissan Qashqai dostupan je sa značajnim poboljšanjima kojima se potvrđuje njegov status predvodnika segmenta crossovera. Poboljšanja su usmjerena na četiri područja – moderan novi dizajn eksterijera, viša razina kvalitete interijera, poboljšane performanse i uvođenje tehnologije Nissan Intelligent Mobility kako bi se osigurale još više razine udobnosti za vozača i putnike, njihove sigurnosti i povjerenja.
Qashqai je najuspješniji model u povijesti Nissana u Europi dugoj 83 godine s prodanih 2,3 milijuna vozila od lansiranja prve generacije 2007. godine.
Proizvodi se u najmodernijoj tvornici Nissana u Sunderlandu u Ujedinjenoj Kraljevini. Prošli je mjesec u toj tvornici proslavljena proizvodnja tromilijuntog Qashqaija.