Napisao: Matjaž Gregorič
Proći će pedeset godina otkako su odnosi njemačkih i ruskih proizvođača automobila bili relativno topli, pa je tako došlo do suradnje Porschea i Avtovaza. Godine 1975. tadašnji izvršni direktor Porschea Ernst Fuhrmann susreo se sa sovjetskim ministrom automobilske industrije Viktorom Polyakovom. Ugovorili su trogodišnji posao vrijedan pola milijuna njemačkih maraka, a njemačka tvrtka zadužena je da Rusima pomogne u dizajnu njihovih vozila.
I tako je već iduće godine nastao prototip s oznakom Lada-Porsche 2103, koji je u osnovi bio standardni model Lade 2103, baziran na Fiatu 124. Ali postojao je samo jedan prototip, koji je po svoj prilici nastao u Porsche razvojni centar u Stuttgartu.
Lada-Porsche 2103 bila je limuzina s prednjim motorom i pogonom na stražnje kotače. Inženjeri Porschea ostavili su bazu na miru, ali su malo promijenili postavke motora i zamijenili neke čelične dijelove aluminijskim, čime su smanjili masu automobila.
Ukupni oblik karoserije ostao je nepromijenjen, no Porsche je dodao plastične odbojnike u boji karoserije i rešetku hladnjaka te uklonio sve vanjske kromirane elemente osim ratkapa i ručki na vratima.
Ostala poboljšanja koja su napravili Nijemci uključivala su ponovno podešen ovjes i potpuno redizajniranu unutrašnjost koja je sadržavala novu kontrolnu ploču s drugačijim mjeračima, novi upravljač inspiriran Porscheom 928, nove prekidače ventilacije i grijanja te kožna sjedala.
I tu je priča o njemačko-ruskom partnerstvu završila. U Avtovazu su odbili projekt, ponajprije jer su već imali vlastiti koncept obnove modela 2103, koji su nekoliko mjeseci kasnije pustili u proizvodnju pod oznakom 2106. Priča je od sada već poznata.